Toon posts:

[Router]WL-114 Krijgt geen internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb een probleem. Ik wil hier via een office dls (kpn) speedstream modem naar een sitecom WL-144 router verbinding maken. Ik wil dan via de router en het draadloos netwerk wat daar in zit verbinding maken met het internet.
Nou kan ik met draadloos en lan verbinding maken met de router en worden er pakketten ontvangen en verzonden. Maar ik krijg geen internet!
Bij het hoofdmenu staan alle ip's op 0.0.0.0 en unreachable. Ik snap niks van deze router en ik kan nergens help vinden. De handleiding legt alleen uit hoe het moet maar bij mij werkt het dus niet.
Wat kan nou het probleem zijn?
Groetjes

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Vertel eens op welke manier je verbinding zou moeten maken met dat modem?
Is het bijvoorbeeld meteen al een router?

Vertel daar eens wat meer over, want ik heb niet zoveel zin om dat zelf uit te gaan zoeken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het probleem dat de modem een router heeft met 4x lan aansluiting en dan heeft de wirreles router ook 4x lan en wireless. Nou wil ik dus gewoon alles op de sitecom stoppen. Hoe moet ik dat dan instellen?
Want van de handleiding wordt je echt niks wijzer. Inprincipe zou hij het toch zo moeten doen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je modem al een router is, en die kans is vrij groot als er 4 lan poorten op zitten, kun je het beste de sitecom in bridge mode zetten. Dus alle router functies zoals dhcp etc uitschakelen en de kabel tussen modem en router in één van de vier lan aanlsuitingen van de sitecom drukken ipv in de wan aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik net ook aan te denken maar ik wist niet hoe ik de bridge kon instellen. Maar ik zal nu even kijken.
Ik heb hem nu in de lan poort gestopt (de wan kabel) maar nu kan ik niet meer in de sitecom modem komen. Omdat het gateway ip adres die van de modem is. Hoe kan ik nou weer in de sitecom komen. Ok meot ik eerst alles instellen met de wan kabel in de wan aansluiting en dan weer de wan in de lan aanstluiting stoppen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 08:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in de router de dhcp uitgeschakeld maar nu kan nergens meer bij de router instellingen, niet als de kabel vanaf de modem in de wan zit of als die zelfde kabel in een lan aansluiting op de router zit. Zo kan ik dus niet bij de instellingen van het draadloos netwerk.
Maar er bestaan toch ook wirreles accespoints zonder router functie?

|:( sorry moeten editen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 08:44 ]

• lier
  • Laatst online: 14:06

lier

MikroTik nerd

Je WL heeft een vast IP adres waarmee je hem kan configureren. Als je hem wil benaderen moet je zorgen dat je pc een IP adres heeft in dezelfde range. Dat kan zijn doordat je die via DHCP krijgt toegewezen, of door een vast IP adres in te stellen.

Zit bij je router geen configuratie software ?
Heb je de handleiding gevogld voor de installatie ?

Heb je deze al bekeken ?: Volledige handleiding

Welk modem gebruik je (en kan je deze laten brdigen) ?
Ik wil hier via een office dls (kpn) speedstream modem
Of bedoel je Office DSL met een Speedtouch modem ?
Maar er bestaan toch ook wirreles accespoints zonder router functie?
Eigenlijk een beetje dubbel: een AP heeft geen ingebouwde router (en heet daarom ook een AP).

[ Voor 44% gewijzigd door lier op 18-07-2006 08:56 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, die zijn er, en wel de Asus WL-300g of de Linksys WAP54G.

Dat zijn dan IMO de beste keuzes.
Kun je je sitecom terugbrengen enzo, Linksys of Asus is sowieso een betere keus dan sitecom imo, daar zijn mijn ervaringen niet heel erg super mee.

Je kunt je WL natuurlijk ook een vast IP adres in de range van je router, maar buiten de DHCP scope van je router geven, DHCP op de WL uitzetten en dan een kabeltje in de LAN poort prikken.
Ik raad je echter aan een gewoon AP te kopen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt een siemens speedstream modem.
En ik kan nu via de lan router op internet maar wirelles krijgt geen internet :S.
en van die handleiding snap ik bar weinig.

• Romke

Romke

Dieselhead

Lees mijn vorige post dan.

Daar staat het vrij duidelijk in en ik ga het niet herhalen.
Je moet het dan met een beetje zelf nadenken en handleidingen wel uit kunnen vogelen, we zijn hier niet om je alles voor te kauwen, en bovendien hebben wij hier niet allemaal zo'n router tot onze beschikking.

[ Voor 20% gewijzigd door Romke op 18-07-2006 09:50 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is hier wel de bedoeling dat je zelf wat eigen inzet toont stijno :)

En ik kan nou niet echt zien dat je uberhaubt al iets geprobeert hebt om het zelf op te lossen. Je krijgt van diverse mensen goede duwtjes, maar je verrekt het om zelf te leren. Wij gaan je het niet voorkauwen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, ik begrijp het. Maar ik kan er niks mee omdat die handleiding niks voorsteld. Maar ik zal jullie niet meer storen :P

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, als jij een Word document van 17MB inclusief goed kwaliteit plaatjes en uitleg niets vindt dan moet je het zelf maar uitzoeken. :p
Je mag ons best storen, maar dan moet je wel zelf je best doen, en dat missen we even zeg maar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik snap het dat het lijkt dat ik weinig inzet toon. Maar ik snap het niet. Dus daarom wil ik jullie niet meer lastig vallen ;) ik ga het wel ff uitdoktoren :D

|:( oeps, ik dacht dat die handleiding hetzlefde was als de meegeleverde maar deze is iets wat uitgebreider :D :P |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik kom er echt niet uit. Ik snap het ook niet. Ik heb nu heel veel dingen geprobeerd. De handleiding gelezen maar het heeft niets geholpen. Kan iemand het met de hulp van deze plaatjes mij uitleggen. Ik moet dus de ip addressen instellen maar ik ben niet zo thuis in netwerken enz enz.
Ik heb dus nu wat dingen geprobeerd waaronder in de Sitecom bij dchp onder gateway (zie plaatje) het ip van de modem in tevoeren. Dit heeft heel even gewerkt (10 sec). Ik kreeg toen internet en verbinding. Maar na een tijdje viel het weer weg en stond alles bij het beginscherm weer op 0.0.0.0
Ik heb in de handleiding gelezen maar ik snap dat stukje over dhcp niet helemaal. Ik snap niet hoe ik dat moet linken met jullie uitleg.
hieronder zie je 2 plaatjes. 1= dhcp van de modem en 2= dhcp van de sitecom.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got.jpg

Alle hulp is welkom en ik ben zeer danbaar voor hulp. Ik snap dus niet hoe ik die ip's in een range doen etc etc.
Kan iemand mij uitleggen of die menus hierboven in dat plaatje de goede zijn en waar ik het dan moet invoeren. Ik kom er zelf namelijk ech niet achter.
Groetjes

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je probeert Internet IP adressen uit te delen aan je clients.

DHCP:
Je kan daar beter een range als 192.168.1.100 - 192.168.1.200 voor gebruiken met als netmasker: 255.255.255.0
De gateway moet het IP adres van de router zijn (of self aanvinken)

De DHCP van de sitecom zet je uit.

Verwijderd

Topicstarter
dus start, end en netmask moet ik veranderen in de numers die jij noemt?

• lier

lier

MikroTik nerd

Begin bij het tabblad DHCP.

Stel hier in:

Enable
100
199
[leeg]
194.123.213.169
[leeg]
[leeg]
[leeg]
192.168.1.1

Save

Vervolgens kan je (als het goed is) op het tabblad Primary een IP adres van je router invullen.
Stel dit in op 192.168.1.1
Subnet 255.255.255.0

Save

Vervolgens je pc (voor als die nog niet zo aangesloten is) aansluiten op een poort van de Sitecom en via Start, uitvoeren, CMD [enter] ipconfig /release [enter] ipconfig /renew [enter] uitvoeren.

Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok die eerste stap heb ik gedaan. Moet ik daarna de wan aansluiting in de wan aansluiting van de sitecom doen of in een lege lan port van de sitecom.
En ik zie dat tapblaadje primary niet. Waar zou dat moeten staan dan? en moet ik nog iets in de router veranderen?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 12:36 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:25:
Ok die eerste stap heb ik gedaan. Moet ik daarna de wan aansluiting in de wan aansluiting van de sitecom doen of in een lege lan port van de sitecom.
En ik zie dat tapblaadje primary niet. Waar zou dat moeten staan dan? en moet ik nog iets in de router veranderen?
Mmmm, ben ik nou zo scheel, of....?
Volgens mij zie ik op jouw screenshot een tabblad (weet je wat een tabblad is ?) Primary staan. Pak anders de handleiding en zoek eens op IP adres instellen...

Je stelt dit toch wel op je Sitecom in !?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 18-07-2006 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry, Via draadloos krijg ik nog steeds geen internet. Maar als ik lan kabeltje in de router stop doet hij het perfect :D

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 12:56 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 21:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:48:
Ow sorry, Via draadloos krijg ik nog steeds geen internet. Maar als ik lan kabeltje in de router stop doet hij het perfect :D
Kom je draadloos wel in de router? Of krijg je uberhaupt geen verbinding?

Als je draadloos test, haal je dan wel je bedraade connectie eruit? (en dan eventueel weer ipconfig /release (en renew) Dan weet in ieder geval zeker dat je PC het eerste IP uit de range pakt, en dat zou dezelfde moeten zijn als die je daarvoor bedraad had.

Daarnaast, bestaat er de mogelijkheid dat je al een WEP/WPA/WPA2 beveiliging hebt ingesteld? En dat je daarom geen draadloze verbinding krijgt?

Staat je firewall het draadloze netwerk toe? Kan ook zijn dat die het blokkeert.

[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-07-2006 13:03 . Reden: typo's en aanvulling ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
nee, lama.
Kijk, Ik kreeg net echt 5 seconden internet via de sitecome router (bedraad) daarna dee hij het niet meer. Toen dee ook het internet via de modem het niet meer. Dan moet ik de modem rebooten en op de pc die is aangesloten op de modem ipconfig doen.
De draarloze laptop maakt wel verbinding met de router en kan ook in de router maar krijgt geen www. Dat is dus nu ook weer bij de vaste pc.
Ergens zit dus iets fout. maar wat? ik kan nu na ik die instellingen van lier heb overgenomen niet meer inloggen op de sitecom. Omdat de pc verbinding maakt via de sitecom naar de modem. Dus moet ik die eerst resetten. In de ipconfig staat ook als gateway de modem en niet de sitecom.

Er zit trouwens in de modem een inbuild firewall die aanstaat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 13:17 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Oeps...je moet inderdaad je sitecom als gateway meegeven...
Heb het gelijk aangepast in mijn vorige reply.

Ga ajb wel even uit van mijn voorstel, dan ben je bijna klaar !

[ Voor 24% gewijzigd door lier op 18-07-2006 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:20:
Oeps...je moet inderdaad je sitecom als gateway meegeven...
Heb het gelijk aangepast in mijn vorige reply.

Ga ajb wel even uit van mijn voorstel, dan ben je bijna klaar !
:? wat bedoel je nou?
ow ja en op dat tablad ding van jou staat op static ip is dat goed? en ik kan niet 1.1 instellen dan geeft hij een foutmelding!
Ik heb nu alles gedaan wat jij zegt maar het werkt niet :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 13:24 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Wat voor abbo heb je precies bij KPN?
Hoeveel externe IP's krijg je?

Het is toch in principe gewoon een verbinding tussen de 2 lan poorten en de dhcp op het modem aan en op de sitecom uit.
Dan stel je door middel van dat vast ip op die pc het wireless ding in, en klaar is stijno
1.1 kan waarschijnlijk niet omdat het modem die al heeft.

• lier

lier

MikroTik nerd

Wat ik bedoel is dat als je de instellingen over neemt zoals ik deze eerder gepost hebt (en aangepast...) dat je waarschijnlijk bijna klaar bent.

Misschien kan je nog even een screenshot geven van je tabblad Primary (heb je die al gevonden ?).
Dan kan de hele configuratie je op een presenteerblaadje aangeboden worden...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:14:
nee, lama.
Kijk, Ik kreeg net echt 5 seconden internet via de sitecome router (bedraad) daarna dee hij het niet meer. Toen dee ook het internet via de modem het niet meer. Dan moet ik de modem rebooten en op de pc die is aangesloten op de modem ipconfig doen.
Als 'tie het zo kort wel doet en dan crashed, dan zou het heel goed wel eens een brakke firmware en/of router kunnen zijn...

@Lier quilty = eigenlijk guilty... ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Nou hij doet het dus nog steeds niet maar hier heb ik wat plaatjes:
basic, primary (gevonden :z :P) en de mogelijkheden bij het advanced menu.
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got3.jpg
basic, dhcp
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got4.jpg
home
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got5.jpg

• lier

lier

MikroTik nerd

Mooi !

Onderstaande is voor de Sitecom !

Tab Primary

Stel je LAN IP in op 192.168.0.1
Stel WAN type in op Dynamisch / DHCP (verkrijgen of zoiets)

Tab DHCP

Pas alleen de gateway aan en stel deze in op 192.168.0.1

Klaar (zou volgens mij al voldoende moeten zijn....)

O ja (voor het geval je dat niet goed heb zitten):

Modem aansluiten op de WAN poort van je Sitecom, testen met een kabel in je Sitecom switch (LAN1 ~ 4).
Het kan trouwens even duren voor je een site kan benaderen, heeft te maken met de DNS server die je opgeeft. Je kan daarom nog overwegen om de DNS servers van je provider (dus niet je Sitecom of je modem) in de DHCP scope te plaatsen.

[ Voor 40% gewijzigd door lier op 18-07-2006 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee nog steeds niet. in het hoofdmenu van sitecom staat nu wel alle ips enz enz dus internet is er wel maarniet op de pc. iponfig gedaan en mac contreolle staat uit

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:57:
nee nog steeds niet. in het hoofdmenu van sitecom staat nu wel alle ips enz enz dus internet is er wel maarniet op de pc. iponfig gedaan en mac contreolle staat uit
En test je dit via een kabel of via je draadloze verbinding ?

Verwijderd

Topicstarter
allebij

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je een ipconfig /all van je pc geven ?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

hoe zit 't met je softwarematige firewall? Roept die nog iets? Heeft die iets geroepen? Kijk eens of die wellicht automatisch geblokkeerd heeft?

Verwijderd

Topicstarter
nee die heeft niks geroepen. maar die zit op de laptop. op de vaste zit geen firewall want die zit achter de modem firewall. Wat ook raar is dat als ik de vaste weer van de router in de modem stop er een error zit in de modem. iets met dat hij busy is en dat je een few seconds meot wachten. ik reboot hem dan en doe ipconfig dan doet hij het weer.
ipconfig:
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/got5434839482938472349.jpg

• lier

lier

MikroTik nerd

Geef dan eens een tracert www.tweakers.net en/of een tracert 213.239.154.35

Pagina: 1