Toon posts:

[printer] Canon selphy afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een foto printer te kopen en dan denk ik aan de canon selphy cp510.
De afdrukken die ik door een centrale laat maken zijn 10x13 ivm de verhouding van de ccd. Kan iemand mij vertellen hoe dit door de selphy van canon wordt opgelost dat er 10x15 papier in gaat?

a) het wordt netjes 10x13 afgedrukt en je moet 2cm afsnijden
b) het wordt 10x15 afgedrukt en je mist de boven en onderkant van de foto
c) je kunt het gewoon kiezen bij het printen

ik heb al aardig wat reviews bekeken maar ben dit nergens tegengekomen :(

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt de printer vanuit bijv. Photoshop gewoon als elke andere printer aansturen, waarbij je zelf de afdrukafmeting kunt bepalen. Windows ziet automatisch dat je op max. 10x15 kunt afdrukken, en niet op bijv. A4. Als jij aangeeft dat je op 10x13 wil afdrukken blijft er links en rechts gewoon ong. 1cm wit:
Afbeeldingslocatie: http://www.csbtempel.nl/got/selphy13x10.jpg

Standaard blaast de printerdriver alle afdrukken een paar mm op, zodat hij randloos kan afdrukken. Jouw 10x13 afdrukken zullen dus waarschijnlijk zo'n 10x13,5 worden, waarbij er boven en onder enkele mm's wegvallen.
Je kunt dit randloos afdrukken trouwens ook uitschakelen. Je loopt dan alleen wel het risico dat je boven of onder een dun wit randje krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjen Tempel op 17-07-2006 22:33 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 18:38
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:27:
Ik overweeg een foto printer te kopen en dan denk ik aan de canon selphy cp510.
De afdrukken die ik door een centrale laat maken zijn 10x13 ivm de verhouding van de ccd. Kan iemand mij vertellen hoe dit door de selphy van canon wordt opgelost dat er 10x15 papier in gaat?

a) het wordt netjes 10x13 afgedrukt en je moet 2cm afsnijden
b) het wordt 10x15 afgedrukt en je mist de boven en onderkant van de foto
c) je kunt het gewoon kiezen bij het printen

ik heb al aardig wat reviews bekeken maar ben dit nergens tegengekomen :(
Klopt, aangezien dit niet aan de printer ligt maar aan de software die je gebruikt om te printen. Als je Picasa gebruikt kun je erg eenvoudig bepalen wat je op je afdruk wilt hebben.

Ik heb overigens de Canon Selphy CP510, maar ook de Kodak PhotoPrinter 300. Het enige pluspunt van de Canon is de ansichtkaart-print op de achterkant, die gebruik ik dus als ik zelf kaartjes wil maken.
De Kodak levert echter VEEL mooiere prints, en de prints gaan ongeveer 4x zo lang mee dan die van de Canon.

Wel zijn de kosten per print van de Canon wat lager.

Mijn advies: als je geen kaarten wilt maken van je foto's: ga voor de Kodak.