Toon posts:

[XP] Vaste drive letter toewijzen usb stick*

Pagina: 1
Acties:
  • 4.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
ik heb een probleem met mijn usb stick.
k heb al verschillende dingen geprobeert en ook de zoek funktie gebruikt maar ik raak er niet uit
ik zou een vaste drive letter moeten kunnen geven aan mijn usb stick , als ik nu mijn usb stick inplug krijgt hij altijd de eerst opvolgende drive letter en moet ik hem altijd verzetten in computerbeheer in windows en hem de juiste driveletter geven
maar nu zou ik willen dat hij een vaste driveletter krijgt
is er mss een mogelijkheid om een usb poort een vaste drive letter te geven ?

hopelijk weet hier iemand een antwoord op

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt sowieso geen driveletter aan een USBpoort toewijzen omdat een poort geen logisch station is. Dat is de chip die in de usb stick zit.

Maar als ik vragen mag, waarom wil je dat hij per se op een bepaalde letter blijft zitten? Maakt toch weinig uit.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 14:17
..omdat je anders in de knel komt met je netwerk drives binnen een bedrijfsomgeving bijvoorbeeld.

Bekend probleem, de meeste zetten hun netwerk drives zo hoog mogelijk zodat windows de laagste zelf kan toekennen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen hardware probleem, maar een Windows probleem :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Windows Clients dus. Zou je willen aangeven om welke Windows het precies gaat, zodat de moderator dat in de titel kunt taggen? :)

Vanmorgen had ik overigens precies zo'n topic verplaatst: [rml][ XP] schijfletter USB stick schuift elke keer een plaats op[/rml] Het zou de moeite waard kunnen zijn om deze te volgen.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Je zou een autorun kunnen schrijven (mits je dat aan hebt staan) en hem zo elke keer automatisch die driveletter geven... Moet je wel nog effe op de windows site de juiste commandlines zoeken.

Ik moet wel zeggen dat ik eerlijk gezegt niet zo direct het 'nut' zie van een vaste letter voor de stick. Hij krijgt normaal toch zowieso dezelfde letter, zoals je zegt de eerste die vrij is, tenzij je dikwijls drives uitwisselt zou dit toch altijd dezelfde letter moeten zijn. :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 06:55
het kan wel via deze manier

http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

maar als bedrijf zijnde moet je er voor betalen weet iemand of er een gratis tootje van is ? of niet

Verwijderd

hoi, ik heb een soortgelijk probleem. We hebben een paar weken geleden een server geplaatst en deze heeft de letter H gekregen. Nu neemt de usb drive van de laptop van mijn baas normaal gezien H als hij er zijn usb stick insteekt. Bestaat er een manier om de letter van de usb stick vast te zetten op bvb P?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, die manier bestaat :) Kijk eens naar de post boven je.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn zat methoden voor, maar je kan je denk ik beter afvragen of H nou wel zo'n slimme keuze was. Ik begin met netwerkdrives altijd achteraan het alfabet, Y ofzo, om dit soort problemen te voorkomen :) Dit zal vast niet de laatste keer zijn dat je er tegenaan loopt :P

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 29-11-2006 17:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Wat ook kan: Gebruik Disk Management of Schijf beheer (rechtsklik op My computer > manage) en wijs een schijfletter toe. Ik gebruik dit inderdaad ook ivm netwerkschijven en dat dan soms je USB stick oid niet meer te voorschijn komt.

Nadeel: Dit moet je wel voor elke PC apart doen en het is per USB device niet per poort.

It's life, Jim, but not as we know it...

Pagina: 1