Toon posts:

[Firefox] venster bij opstarten maximaliseren *

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd, sinds ik een 19" breedbeeldmonitor heb aangeschaft erger ik me bond en blauw aan het feit dat Firefox stug mijn oude resoltie blijft aanhouden (1024x768).
En dat terwijl ik nu op een 19" resolutie zit van 1440x900, iedere keer als ik Firefox opstart moet ik dus maximaliseren. Op den duur gaat dat een ergernis vormen. 8)7

Mijn vraag is dus, kan ik de opstartresolutie ergens aanpassen? _/-\o_

(Google bied in dit geval geen uitkomst voor mij) :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 21:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk dat je even moet opzoeken wat de resolutie is want die wil je helemaal niet aanpassen ;)
offtopic:
Ik pas de topictitel dus ook wat aan.

Jij wilt gewoon in de eigenschappen van e snelkoppelingen zeggen dat je wilt maximaliseren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Weet je zeker dat je je browser fullscreen wilt? Het voordeel van een hoge resolutie is toch niet meer witruimte (of grijs op GoT) in je browser maar het feit dat je meer applicaties op je scherm kunt hebben :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 17:19

drice

Loading...

Aanpassen in de snelkoppeling lijkt me de makkelijkste oplossing

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 11:05
1 x FF opstarten, maximaliseren, afsluiten. Daarna zou FF altijd gemaximaliseerd moeten starten. Anders moet je eens afsluiten icm de alt/ctrl/shift combi...

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:02:
Weet je zeker dat je je browser fullscreen wilt? Het voordeel van een hoge resolutie is toch niet meer witruimte (of grijs op GoT) in je browser maar het feit dat je meer applicaties op je scherm kunt hebben :?
De meeste sites zijn geen GoT, en ik heb niet voor niets een 19" breedbeeldscherm van 250,- gekocht. Dus ga ik niet op de helft van het scherm internetten. :+
drice schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:07:
Aanpassen in de snelkoppeling lijkt me de makkelijkste oplossing
Hoe kan ik dat doen als ik vragen mag ?
jan-marten schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:15:
1 x FF opstarten, maximaliseren, afsluiten. Daarna zou FF altijd gemaximaliseerd moeten starten. Anders moet je eens afsluiten icm de alt/ctrl/shift combi...
Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, echter tevergeefs, ik probeer even de laatste combi na deze post O-)

EDIT: laatste combi werkt niet :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:57:

Jij wilt gewoon in de eigenschappen van e snelkoppelingen zeggen dat je wilt maximaliseren.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen :) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:10:
[...]

Wat ik in zo'n geval doe, is alle venstertjes, behalve dat van Firefox zelf, minimaliseren, daarna rechtsklik op de taakbalk en op 'Vensters naast elkaar schikken'. Dan het venster écht maximaliseren, en dan afsluiten. Als dat de enige instantie van Firefox is die op dat moment openstaat, onthoudt die in het slechtste geval de grootste staat, in het beste de gemaximaliseerde versie, die 99 procent hetzelfde is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:10:
RMB op de snelkoppeling en dan properties / eigenschappen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:31:
De meeste sites zijn geen GoT, en ik heb niet voor niets een 19" breedbeeldscherm van 250,- gekocht. Dus ga ik niet op de helft van het scherm internetten. :+
Juist wel? En op het gedeelte wat je overhoudt plemp je xchat, gaim e.d. neer. Het is zonde om naar GoT te browsen en de helft van je scherm niet te gebruiken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:21:
[...]

Wat ik in zo'n geval doe, is alle venstertjes, behalve dat van Firefox zelf, minimaliseren, daarna rechtsklik op de taakbalk en op 'Vensters naast elkaar schikken'. Dan het venster écht maximaliseren, en dan afsluiten. Als dat de enige instantie van Firefox is die op dat moment openstaat, onthoudt die in het slechtste geval de grootste staat, in het beste de gemaximaliseerde versie, die 99 procent hetzelfde is.
Deze werkte niet bij mij B)
F_J_K schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:32:
[...]

RMB op de snelkoppeling en dan properties / eigenschappen ;)
Eindelijk, het werkt, bedankt!!
moto-moi schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:35:
[...]

Juist wel? En op het gedeelte wat je overhoudt plemp je xchat, gaim e.d. neer. Het is zonde om naar GoT te browsen en de helft van je scherm niet te gebruiken.
Nee, maar als ik dan naar een andere site ga, bijvoorbeeld Google.nl, kan ik wel gebruik maken van een browser die de site weergeeft in breedbeeld. Komt er dus op neer dan ik iedere keer mijn beeld moet gaan aanpassen als ik ff op GoT zit. ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

moto-moi schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:35:
[...]

Idd. Bovendien is fullscreen gruwelijk irritant bij sites waar de content meerekt met je browser. Zinnen die van de ene kant naar de andere kant van je scherm lopen volg je veel beter als je browser niet fullscreen is. Zeker op een breedbeeld resolutie. :)

Signature

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:43:
Nee, maar als ik dan naar een andere site ga, bijvoorbeeld Google.nl, kan ik wel gebruik maken van een browser die de site weergeeft in breedbeeld. Komt er dus op neer dan ik iedere keer mijn beeld moet gaan aanpassen als ik ff op GoT zit. ;)
google schaalt mee, dat is waar, maar zinvol is het nog steeds niet. De uitvoer die je daar krijgt kun je prima in 640 pixels breed kwijt, meer vult google toch niet.

Wat je nu aan het doen bent is je monitor net zo gebruiken als toen monitoren nog 1024x768 waren, en dat is gewoon zonde, je hebt nu meer pixels, gebruik die dan ook :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1