Toon posts:

Windows XP Pro 2 gebruikers gelijktijdig werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al maanden aan het tubben...

Doel:
2 personen van afstand gelijktijdig & gescheiden op 1 pc te laten werken

streven:
- 1 user met alle rechten
- 1 user met zéér beperkte rechten (van mijn part geen startbalk etc, alleen optie om 2 programma's te starten)

Systeem:
Asus P5VDC-MX
P4 930D - 3ghz / 4mb / 800fsb
2*512mb DDR400
2*40gb raid0
3*500gb raid5

Ik wil dus dat 2 mensen gelijktijdig -zonder last te hebben van elkaar- op afstand op die pc kunnen werken. De server heeft vrij veel harddisc ruimte dus ik wil op m'n laptop in kunnen loggen via het externe bureaublad: geen probleem.

Nu wil echter ook iemand anders in huis gebruik maken van de snelheid van dit systeem, bijv voor videobewerking.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat 2 (of liefst natuurlijk nog meer) users in kunnen loggen?
Ik dacht dat het bij Windows XP Pro met 10 users mogelijk was, maar wanneer ik ingelogd ben en iemand anders logt in krijg ik de melding dat iemand in wil loggen en dat ik uitgelogd zal worden :(.

Ik weet dat het met Windows 2000 server/2003 server etc wél kan, maar daar vind ik de rechten etc veel te ingewikkeld, bovendien is het pakket om te kopen veel te duur.

Vragen
1) Is ditalles via Windows XP Pro mogelijk?
2) Zo nee; komt dit in Windows Vista wel (las iets over 2 personen simultaan laten werken)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Kan volgens mij niet met XP. Heb weleens een hack zien rondgaan, maar volgens mij werkt die niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de FrontPage van tweakers ooit gelezen dat het sowieso vanaf SP2 zou kunnen, maar dat is dus niet zo...

En die crack waar jij het over hebt (5 users voor XP Home en 10 voor XP Pro) is geloof ik voor het aantal connecties wat je mag hebben, niet het aantal externe bureaublad gebruikers.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32
Heel simpel met de 'officestation'

http://www.officestation.nl/

Ik heb ze in het echt zien werken, werkt perfect!!

Werden gebruikt voor cursussen, 10 man op 1 XP bak _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door mhr-zip op 17-07-2006 21:11 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
19. Do I need to buy additional software licenses?

Although OfficeStation does not require any additional software programs to be installed other than the OfficeStation install program for the host-PC, additional software licenses may be required by the application software provider that’s installed on your host PC. Please kindly check your Software End User License Agreement. User’s who intend to run software products concurrently on OfficeStation and host PC are advised to do the following :

(a) Review the Software Products’ End User License Agreement to check if you are authorized to run multiple instance/sessions, using a single copy of the Software Products simultaneously on your OfficeStation terminal and your host PC and/or

(b) Check with the software provider for such usage and/or similar usages.
Hou dit wel in de gaten, anders kom je in de knel met licenties.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
mhr-zip schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:10:
Heel simpel met de 'officestation'

http://www.officestation.nl/

Ik heb ze in het echt zien werken, werkt perfect!!

Werden gebruikt voor cursussen, 10 man op 1 XP bak _/-\o_
Ziet er op zich wel leuk uit, maar zo te zien is dit nogal een hardwarematige ingreep.
Als ik in de achtertuin zit en draadloos in wil loggen op mijn server heeft die OfficeStation denk ik niet veel nut? Zo te zien maakt het het alleen mogelijk om fysiek 10 man op 1 pc te zetten...?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:11
Er is een 'hack', op basis van bestanden uit de beta van SP2, waarmee je meer dan één terminal sessie kunt draaien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1