Samsung 215TW 21"

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo,

ik weet dat er al verschillende topics zijn over TFT schermen.

Maar ik heb simpel weg een vraag en die kan ik niet echt in de specs vinden. Ik ben op zich een redelijk fanatieke gamer (COD 2 en Battlefield 2).

Nu wil ik de Samsung 215TW 21" aanschaffen. Ik kan nergens vinden wat voor paneel er op zit, en dit zijn de specs:

http://www.icomputers.nl/product_detail.asp?A_ID=6067&SS_ID=955&S_ID=437

Dus mijn vraag hierop: is dit scherm geschikt voor gamen? Of raden jullie me een ander scherm aan?

Ik ben ook wel veel met wat toepassingen bezig en kijk ook wel eens een dvdje op mijn pc.

Hoor het heel graag.

Alvast bedankt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door koffieboontje op 17-07-2006 20:41 ]

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit diverse reviews blijkt dat het scherm redelijk geschikt is. Er zijn veel positieve reacties te vinden (ook hier op got in het grote schermen topic), en in de product survey. Dus daar even kijken zou voor een start geen kwaad kunnen.

Mijn eigen ervaring met dit scherm is dat het fantastisch werkt. Ik heb nog geen ghosting gezien (ut2k4, AOE3, MOHAA, CS) en films zien er ook goed uit. Ook via de xbox360 die erop aangesloten is uitstekend beeld en nooit ghosting gezien.

Ik denk dus dat het scherm wel geschikt is om mee te gamen (ook redelijk fanatiek). Maar er zijn mensen die het niets vinden. Op de site van samsung en in diverse review vind je trouwens ook informatie over het soort paneel e.d..

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens in dit topic: [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 8[/rml]

Daar staan veel links naar reviews, in de vorige topics is er veel te lezen over ervaringen.. Over het algemeen is het volgens mij een prima scherm, al schijnt hij wel last te hebben van een vrij erge vorm van input-lag. Wat dit is kun je hier lezen.

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Oke ik heb wat zitten lezen. Maar het heeft dus in principe ook een beetje met je hardware te maken? Met je vga enzo?

Ik heb dus sinds november 2005 een:

AMD 64 San Diego 4000+
2048 MB DDRAM (2 x Corsair @533Mhz)
Asus A8-N mbo S939
Asus geForce 7800GT 256Mb
Maxtor 250 GB SATA 7200RPM 16MB buffer

Echt snelle shooters speel ik niet. Ik speel BF2 en COD2.....

Een vriend van me heeft ook die Samsung 215TW...
Alleen bij COD2 had hij maar een FPS van 30/40 @7800GT, AMD 3700+ 1024MB RAM En
dat beeld liep niet echt super soepel. Als hij naar voren of naar achter liep in dat spel.... leek het wel of de muren zich steeds moesten vernieuwen..... alsof je COD 2 zonder VGA kaart speelt..... Dus niet echt dat ghosting... maar gewoon alsof hij steeds plaatje voor plaatje moest vernieuwen. Heel raar. Weet niet waar dat aan zou kunnen liggen....??? Combinatie met hardware? oud moederbord? S753?

Dat is eigenlijk het enige waar ik nog een beetje aan twijfel. Voor de rest zag het er echt zoo ontzettend super strak en gedetailleerd uit! Echt heel erg mooi!! Dat blacklight enzo interreseert me niet. Ik wil gewoon goed kunnen gamen, films kijken en alles moet er gewoon strak uitzien.

Ik hoor jullie graag weer mbt de hardware.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus mijn vraag hierop: is dit scherm geschikt voor gamen? Of raden jullie me een ander scherm aan?
Meen je nou echt dat deze vraag nergens in onderstaand topic beantwoord wordt :?

Of dat de info om het te beantwoorden (melding van welke panel erin zit en hoe andere schermen met zelfde panel presteren) er ook niet te vinden is :?

[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 8[/rml]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.