Playz van @Home: wie kent het?

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-12 13:58
(jarig!)
Ik ben sinds kort abonnee van @home en zag op hun site de dienst 'Playz' staan.
Op zich leuk: je kan online bekende spellen spelen en (vooralsnog) gratis downloaden.

Wie is bekend met deze service?

Ik gebruik de Playz Player om de spellen te spelen, echter kom ik niet door de authenticatie heen: mijn firewall ligt dwars.
Ik heb er 2 draaien (windows firewall en BitDefender) echter als ik de poorten opzet dir voor Playz bestemd zijn, dan komt ie er nog niet doorheen. @Home geeft even geen gehoor.
Iemand soortgelijke problemen gehad?
Mijn configuratie: WINXP met draadloos Internet (NetGear).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Schakel de firewall in BitDefender eens uit (kan je in het menu doen, en wat een graf programma is dat :r). Windows firewall is ook maar gaar, die controlleert alleen het ingaande (toch?).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Snuffel
(jarig!)
Heb alles al aan en uit gehad, maar dat hielp weinig.

En hoezo een grafprogramma?
Draai het al jaren zonder enig probleem, werk meer dan perfect.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou wachten op een antwoord van @Home, misschien hebben zij wel jouw verlossen tip aangezien zij echter meer ervaring hebben met dit product.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Outerspace schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 03:39:
Ik zou wachten op een antwoord van @Home, misschien hebben zij wel jouw verlossen tip aangezien zij echter meer ervaring hebben met dit product.
wat is dan het hele nut van dit forum als er toch een helpdesk is?

sowieso lees ik nergens wat er mis gaat... niet echt handig van de TS.

• Snuffel
(jarig!)
Wat zou je willen weten?
De melding is dat mijn firewall dwars zou liggen, en ondanks dat ik ze uitzet blijft de melding bestaan.
@home kent het probleem en geeft aan een bepaalde poort open te zetten in de firewall. Echter als je geen firewall hebt draaien blijft de melding bestaan.
Vroeg me alleen af of er mensen zijn dit dit probleem herkennen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Boudewijn schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 05:19:
[...]

wat is dan het hele nut van dit forum als er toch een helpdesk is?
offtopic:
Je probeert toch eerst iets zelf op te lossen voordat je hier aan de slag gaat. Dat is het standpunt van dit hele forum ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Snuffel
(jarig!)
Ook een manier om een post om zeep te helpen....

De vraag blijft echter staan: wie heeft er ervaring met Playz van @home?
En de tweede vraag: wie (her)kent het probleem met de firewall i.c.m. de sofware voor Playz>

Verwijderd

Snuffel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:36:
Ook een manier om een post om zeep te helpen....

De vraag blijft echter staan: wie heeft er ervaring met Playz van @home?
En de tweede vraag: wie (her)kent het probleem met de firewall i.c.m. de sofware voor Playz>
Beetje raar want je vraagt niet om een oplossing, dan hoort het ook niet onder deze catogorie eigenlijk. Maar nee ik ken het niet en speel ook geen spellen via @home zowiezo geen spellen.

En verder vind ik de opmerking van Outerspace op Bouwdewijn ook terrecht, het forum hier is er niet om alles zo maar te vragen zonder zelf gezocht te hebben / actie onder nomen te hebben! Dus ja één van de eerste dingen wat ik zou doen is de helpdesk raad plegen!

• Snuffel
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:46:
[...]

Beetje raar want je vraagt niet om een oplossing, dan hoort het ook niet onder deze catogorie eigenlijk. Maar nee ik ken het niet en speel ook geen spellen via @home zowiezo geen spellen.

En verder vind ik de opmerking van Outerspace op Bouwdewijn ook terrecht, het forum hier is er niet om alles zo maar te vragen zonder zelf gezocht te hebben / actie onder nomen te hebben! Dus ja één van de eerste dingen wat ik zou doen is de helpdesk raad plegen!
Dit forum heet nog steeds Problemen & Vragen, en de vraag die ik stel hoort hier m.i. wel thuis, tenzij een mod daar anders over denkt.
Verder vraag ik niet zomaar iets. Ik gaf in mijn post al aan dat @Home even geen gehoor geeft, wat evenveel wil zeggen: geeft niet thuis/oplossing/idee etc. etc.
Daarnaast geef ik aan dat ik de firewall's die ik heb draaien al uit heb gezet, en er alsnog een melding blijft met Playz dat een firewall dwars ligt.
En dan vraag ik: wie herkent dit probleem?

Dus waar de opmerking vandaan komt dat ik niet eerst zelf bezig ben geweest vandaan komt, kan ik niet plaatsen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Klippy

Still Game

Ik heb het nooit gebruikt, maar je zegt draadloos internet, dus zet die poort ook eens open in je router en probeer als dat niet helpt eens met een UTP kabel.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

steek anders voor te testen even die pc waarop je speelt in de DMZ, dan moet je totaal nog niet kijken naar welke poort(en) er allemaal vrijgegeven moeten worden. Werkt het dan wel, dan ligt het puur aan de router

(hierboven zou ook al moeten lukken, maar dit gewoon om te vermeiden dat je 2 poorten gebruikt en er maar 1 open zet, en dan toch denkt dat het daar niet aan ligt...)

• Snuffel
(jarig!)
De poorten heb ik inderdaad al open gezet, maar dat geeft geen oplossing.
Het is een standaard Netgear router, maar met genoeg mogelijkheden om poorten open te zetten, danwel te forwarden naar een specifiek IP.

De melding anuit Playz blijft: poort 46645 moet open staan.

Voor de hand liggende oplossingen als met UTP kabels de handel aansluiten zijn ook al geprobeerd.
Lijkt mij zelf een bug(je) in de software, misschien vanwege een aparte hard/software combinate.
Daarom ook de vraag of iemand het herkent.

Pagina: 1