Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 13:37
mijn probleem.

na 9 jaar bij mijn oude werkgever heb ik de kans gekregen om ander werk te krijgen.
dit leek allemaal heel erg mooi.
ik zou verhuizen van het oosten naar Amsterdam om me daar volledig in te kunnen zetten voor mijn nieuwe job.

ik had 2 maand opzeg termijn van die 2 maand hoefde ik nog maar 2 weekjes te werken en de rest kon ik mijn vrije uren opmaken en dat waren er nogal wat omdat ik door mijn oude hobby aardig wat heb opgebouwd en dat jaren lang altijd mee mocht nemen.

en direct na die 2 maand kon ik aan de slag bij mijn nieuwe werk.
alleen toen kwam de eerste kink in de kabel :het werd nog eens 3 weken uitgesteld.
geen probleem mijn finaciele situatie liet dat toe.
dat werd nog eens 2 weken uitgesteld en nu zit ik hier ( zie ook mijn topic in de HK over dat mijn geld op is )
ik had vandaag een afspraak om langs te komen over hoe nu verder.

de opleiding die ik zou gaan doen zou klassikaal zijn en zou met meerdere mensen gebeuren.
dat krijgen ze dus niet voor elkaar en de markt waar ze mijn dachten in te plaatsen lag nu door vakantie ook op zn kont werd me verteld.

daar zit je dan, aan "angst"zweet geen tekort en het uitzicht op snel aan de slag kunnen kon ik laten varen.

toen kreeg ik de vraag of ik de aankomende 2 maand zelf in mijn eigen tijd de opleidingen wil gaan doen.
zei zouden alles betalen en examens regelen en daarna een nieuw contract opstellen ( wat ik tot nu toe nog steeds niet heb, alleen een aanbieding waarop ik positief gereageerd heb)
daarna wilden ze me tegemoet komen financieel is that.

dat betekend dus dat ik nu de kans krijg om in mijn eigen tempo en tijd alle opleidingen kan gaan doen die ik vroeger nooit kon en waarop ik altijd heb zitten hopen wanneer ik de kans kreeg.

alleen geen inkomen!

of ! ze bedanken en wat anders gaan zoeken maar ben nogal huiverig ( zoals ook gebleken uit eerdere solicitaties dat ze niet zitten te springen om mensen zonder papieren maar wel een berg aan kennis en ervaring )
zoals zo vaak al gezegd: een 18 jarige die net van school afkomt met alle papieren en 10 jaar ervaring a.u.b.

nu heb ik al zitten zoeken op de site van het CWI maar ik ben blijkbaar "verwijtbaar werkeloos" en dus geen recht op WW.
en daarbij strafkorting omdat ik niet direct heb opgegeven dat ik werkeloos zou zijn.

maar ik kan dus nergens vinden wat nu ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als ik het goed begrijp ben je op je 9e begonnen bij je werkgever en eindigd je werk nu met wederzijds goedkeuren? In dat geval kun je WW wel vergeten en zul je tot het moment dat je met nieuw werk begint zelfstandig inkomen moeten verwerven. Dat andere, bijstand, kun je deels ook wel vergeten omdat je (zeer waarschijnlijk) een korting zult gaan krijgen voor het verwijtbaar werkloos zijn.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 19:13

Dido

heforshe

Heb je iets op papier van je nieuwe werkgever waaruit blijkt dat jij vanaf datum x in dienst zou treden bij ze?

Zo ja: dan zou ik eens serieus kijken naar een mogelijkheid om ze daaraan te houden, danwel om ze je schadeloos te stellen wegens het niet nakomen van die afspraak (contractbreuk?)

Zo nee: als de sodemieterij een uitkering aan gaan vragen en accepteren dat je een niet al te slimme zet gedaan hebt. Jij hebt zelf ontslag genomen, dus verwijtbaar werkeloos ben je sowieso. Take your loss en kijk wat je aan uitkering kunt krijgen: maak dus een afspraak bij het CWI (schrik niet: dat kan zo een paar weken duren :X )

offtopic:
Dodo: hij zegt niet dattie 18 is, maar dat wergevers dat zoeken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dido op 17-07-2006 20:33 ]

Wat betekent mijn avatar?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 13:37
Dido schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:32:
Heb je iets op papier van je nieuwe werkgever waaruit blijkt dat jij vanaf datum x in dienst zou treden bij ze?

Zo ja: dan zou ik eens serieus kijken naar een mogelijkheid om ze daaraan te houden, danwel om ze je schadeloos te stellen wegens het niet nakomen van die afspraak (contractbreuk?)

Zo nee: als de sodemieterij een uitkering aan gaan vragen en accepteren dat je een niet al te slimme zet gedaan hebt. Jij hebt zelf ontslag genomen, dus verwijtbaar werkeloos ben je sowieso. Take your loss en kijk wat je aan uitkering kunt krijgen: maak dus een afspraak bij het CWI (schrik niet: dat kan zo een paar weken duren :X )

offtopic:
Dodo: hij zegt niet dattie 18 is, maar dat wergevers dat zoeken ;)
ja en nee, ik heb een aanbieding meegekregen na de uitslag van een aantal testen ( waarvan ik 99,8% goed had) daarop staat dat ze me willen aannemen op een nader te noemen datum.
waarvan die nader te noemen datum me mondeling is verteld dat ze het 12 Juni rond wilden hebben.

voor dat gebeuren bij het CWI ben ik al bang, het is niet anders en ik ben niet al te bang voor wat er komen gaat, overal is een oplossing voor alleen wat moet ik nu doen ?
SmartDoDo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:30:
Als ik het goed begrijp ben je op je 9e begonnen bij je werkgever en eindigd je werk nu met wederzijds goedkeuren? In dat geval kun je WW wel vergeten en zul je tot het moment dat je met nieuw werk begint zelfstandig inkomen moeten verwerven. Dat andere, bijstand, kun je deels ook wel vergeten omdat je (zeer waarschijnlijk) een korting zult gaan krijgen voor het verwijtbaar werkloos zijn.
zoals Dido ook al aanpaste: ik heb 9 jaar gewerkt bij mijn oude werkgever in totaal.
verwijtbaar werkeloos is me duidelijk maar ik heb niet het gevoel dat het mijn schuld is, het zou naadloos aansluiten het wordt alleen van mijn nieuwe werkgevers kant constant vooruitgeschoven.
en zit dus nu een beetje met de handen in het haar : wat nu ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zoals Dido al aangeeft, als er een contract is dan zou je ze moeten houden aan de ingangsdatum. Kan dat niet, dan ben je een periode werkloos zonder recht op WW. Aanvragen kun je altijd doen, echter acht ik je kans op WW vrij klein. Dan hou je enkel bijstand over waarbij je kunt verwachten de 1e maand geen uitkering te ontvangen ivm een korting van 100%

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 19:13

Dido

heforshe

talin schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:41:
voor dat gebeuren bij het CWI ben ik al bang, het is niet anders en ik ben niet al te bang voor wat er komen gaat, overal is een oplossing voor alleen wat moet ik nu doen ?
Een afspraak maken bij het CWI en daar je vraag voorleggen. Echt, wij kunnen allerlei dingen verzinnen, maar je zult er sowieso voor langs hen moeten.
verwijtbaar werkeloos is me duidelijk maar ik heb niet het gevoel dat het mijn schuld is, het zou naadloos aansluiten het wordt alleen van mijn nieuwe werkgevers kant constant vooruitgeschoven.
Toch is het "jouw schuld": je hebt je af laten schepen met een mondelinge toezegging, en daarvoor je baan opgezegd. Heel logisch en begrijpelijk, maar hoe lullig het ook klinkt, leg altijd alles schriftelijk vast. Zeker ook zo'n datum.
en zit dus nu een beetje met de handen in het haar : wat nu ?
Nogmaals: langs het CWI.
En eventueel je rechtsbijstand, als je verzekerd bent en die verzekering dit soort dingen dekt. Ik geef je echter weinig kans als er geen datum schriftelijk is vastgelegd.

Ik zou in ieder geval duidelijk maken bij je "nieuwe" baan dat je dit niet pikt, en voor jezelf tot de conclusie komen dat die nieuwe baan simpelweg niet doorgaat tenzij ze heel snel wat regelen. Met andere woorden: stort je op de arbeidsmarkt en ga zoeken. Afwachten tot die nieuwe baan misschien doorgaat kan heel erg nadelig uitpakken.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Ik zou de volgende keer je contract wat beter regelen en meer op papier laten zetten.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zie het CWI niet als een stel boze boemannen die jouw niets gunnen ga gewoon met een open mind met ze praten en leg open en eerlijk de volledige situatie uit. Zorg dat je nu wel een contract van die nieuwe werkgever krijgt waar alles in staat. Ik weet zeker dat je de komende maanden dan wel doorkomt. Al zal het geen vetpot zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Was er al een contract opgesteld? Ik ga ervan uit dat je eerst een nieuw contract hebt, en daarna pas ontslag indiend.

Indien geen nieuw contract, ben je dus door die nieuwe werkgever flink genaaid. En dus bewust werkloos, je zegt je baan op, zonder nieuw werk te hebben, 0,0 WW dus. Ik zou er persoonlijk niet eens meer gaan werken, of in iedergeval tijdelijk, maar zou zeker uitkijken naar iets anders. Een werkgever die zo omgaat met mensen is gewoon niet te vertrouwen.
Indien er al wel een contract is, moet je gewoon betaald krijgen, anders is het contractbreuk. Welk je gewoon kan aanvechten via het kantongerecht.

Laat dit wel een leer zijn voor je, nooit opzeggen voor je een nieuw contract hebt getekend. Je weet het bestaan van een opzegtermijn af bij een werkgever, dus je kan bij de gesprekken aangeven, dat je per die datum beschikbaar bent, des te langer ze wachten met een contract, des te langer duurt het voor je ergens anders kan beginnen.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1