Toon posts:

[CSS] Background afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hierrr, in firefox worden die afbeeldingen in het menu wel goed weergeven (Zonder background)

In ie worden ze echter met een achtergrondje weergeven. Is dit met css te fixen, of licht dit aan de afbeelding.

Het is een png afbeelding.

Groet,
Gijz

_/-\o_

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
IE heeft geen volledige ondersteuning voor PNG afbeeldingen met transparantie.
Als je zoekt bij google naar bijv. javascript png internet explorer fix dan kom je al een heel eind.
Een site die je een mogelijke oplossing via CSS kan bieden:
http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html
Ik raad je echter aan (ook denkende aan de compabiliteit), om de afbeeldingen om te zetten naar doorzichtige GIFjes, met bijv. Photoshop gaat dit heel gemakkelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Upsal op 17-07-2006 20:17 ]

Verwijderd

Ligt aan de PNG ondersteuning van Internet Explorer. In dit geval heb je weinig verloop in je achtergrond, en kun je beter GIF gebruiken. Er is al zoveel over de brakke PNG support van Internet Explorer geschreven dat het me verbaast dat dit soort vragen nog gesteld wordt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hoi Doorn, welkom op Got, voor je post zouden we graag zien dat je even de FAQ doorleest; daarin kun je lezen dat het niet de bedoeling is om 2 keer te groeten en je naam onder een post te zetten (we bescouwen je avatar al als een greet).

Verder is dit iets wat vrij gemakkelijk met google of in de got-search gevonden kan worden, daarom sluit ik dit topic.

Stoer; Marduq

Dit topic is gesloten.