[linux] routeplanner-flash-printen-no go

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vage topictitel, sorry :P

Routeplanner
Leuk spul. Site werkt prima, behalve printen dus:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pazzop/meuk/snapshot1.png

Hoe manipuleer je deze "default" printer naar iets dat zou kunnen werken in CUPS?

Want een laptop op je stuur is ook niet alles B)

[ Voor 146% gewijzigd door AlterEgo op 17-07-2006 19:52 ]

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
als je bij firefox bij File op Print... drukt kan je toch de printer selecteren?

Voor zover ik uit je startpost kan opmaken heb je je printer wel ingesteld (met CUPS) alleen staat je printer nu niet in het lijstje bij Fx, of staat het wel in het lijstje, maar weet je niet wat firefox als default kiest, en wil je default printer binnen Fx veranderen?

Edit: als je bij Fx in je addressbar about:config typt kan je daar dacht ik een printer ergens instellen, maar weet niet precies waar :S

Edit2: hier kan je misschien iets meer erover vinden: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=203283

lpoptions -d <printer> kan je overigens ook nog proberen, bij printer de printer invullen die je als default wilt hebben

[ Voor 39% gewijzigd door FRidh op 17-07-2006 20:42 ]

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Verwijderd

Bij mij werkt het wel, het wordt gewoon naar mijn (enige) printer gestuurd via cups. Het werkt alleen out-of-the-box, dus geen idee of ik iets heb gedaan waardoor het werkt. Maar het kan dus wel :)

• AlterEgo
  • Niet online
FRidh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:37:
als je bij firefox bij File op Print... drukt kan je toch de printer selecteren?
Je drukt op print in dat flash-applet; als je gebruik maakt van het printen vanuit firefox krijg je een schermafdruk, en dat is aanmerkelijk minder nuttig dan een correct geformatteerde lijst.
Voor zover ik uit je startpost kan opmaken heb je je printer wel ingesteld (met CUPS) alleen staat je printer nu niet in het lijstje bij Fx, of staat het wel in het lijstje, maar weet je niet wat firefox als default kiest, en wil je default printer binnen Fx veranderen?
Het heeft geen invloed welke printer ik in firefox selecteer-zie boven
Edit: als je bij Fx in je addressbar about:config typt kan je daar dacht ik een printer ergens instellen, maar weet niet precies waar :S
De default printer instelling wordt genegeerd-wederom doordat dat Flash-applet de printerinstellingen van firefox lijkt te negeren.

Dank voor het meedenken :*)

• AlterEgo
  • Niet online
Voortgang: :+
In CUPS een default printer instellen - het heeft zijn nadleen in een middelgroot netwerk, maar het maakt printen mogelijk. In principe :?
De printer spuugt blanko bladzijden uit helaas.
/var/log/cups/error_log
code:
1
2
3
4
I Started filter /usr/lib/cups/filter/pstops (PID 6070) for job 19.
I Started filter /usr/lib/cups/filter/foomatic-rip (PID 6071) for job 19.
I Started backend /usr/lib/cups/backend/usb (PID 6072) for job 19.
E [Job 19] No %%Pages: comment in header!

De printer doet het verder prima. Het moet dus aan het stukje flash liggen.
Suggesties welkom.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Lokaal een alias maken voor default en die naar een CUPS printer laten wijzen?
In KDE (als je dat gebruikt) kan dat geloof ik wel via de printer settings

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1