Toon posts:

Foto transfer..

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Sinds zeer kort heb ik een Canon-camera. Daarvoor had ik een Nikon, die alle gemaakte foto's opsloeg als DSCN0001, en vandaar optelde tot 9999, om vervolgens weer opnieuw te beginnen.
Deze Canon begint steeds overnieuw. Elke keer wanneer ik m'n oude foto's verwijder, en nieuwe begin te maken, start hij vanaf IMG_0001. De meegeleverde software doet daar weinig aan. Op de Canon Solution Disc zat een programma voor de EOS, maar deze werkt niet met mijn IXUS. Ik moet het programma CameraWindow gebruiken.
Weet iemand hoe ik op mijn camera kan instellen dat hij unieke namen geeft aan mijn foto's? Of een andere manier?
Alvast bedankt

Verwijderd

op mijn fuji is het een instelling van de camera.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

op zijn canon ook :)

..."file number reset"

[ Voor 45% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 17-07-2006 19:33 . Reden: nuttige toevoeging ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 22:45
Welk fototoestel heb je? 8)7

In mijn Sony DSC-V1 kan ik gewoon instellen hoe de nummering verloopt (Setup, Memory Stick Tool, File Number: Series)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

CaPtAiNCaRnAgE schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:31:
op zijn canon ook :)

..."file number reset"
Nederlands. :)
Bestandnr: Continu of Auto reset.

Maar. hoe zet je het weer op een bepaald beginnummer? Ooit is het weer gerest naat 0001 maar die foto bestaat al. Dus ik wil het eigenlijk weer terug hebben op nummer 2100. Daar was ik gebleven.

[ Voor 34% gewijzigd door bolke op 17-07-2006 22:09 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

bolke schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:07:
[...]

Nederlands. :)
Bestandnr: Continu of Auto reset.

Maar. hoe zet je het weer op een bepaald beginnummer? Ooit is het weer gerest naat 0001 maar die foto bestaat al. Dus ik wil het eigenlijk weer terug hebben op nummer 2100. Daar was ik gebleven.
Volgens mij kan dat niet, je kunt proberen die foto met nummer 2100 naar je camera te kopieeren (als enige foto, verder leeg) en dan te kijken of ie verdergaat. Maar waarschijnlijk niet.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Dat schijnt bij sommige modellen wel te werken. Onbekend of het een bug of een feature is ;).

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=36231

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als je de foto's van je camera afhaalt via de ingebouwde functionaliteit in winXP (camera aansluiten via USB kabeltje, aanzetten, wachten op het "prompt"-venster en optie camera kiezen), kun je alle gewenste foto's van je camera trekken onder een gespecificeerde naam. De foto's krijgen dan als naam "gespecificeerde naam 001", "gespecificeerde naam 002", etc.

Tis misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het werkt wel vrij makkelijk om je foto's georganiseerd te krijgen.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Waarom wil je dit uberhaupt? Je kunt toch gewoon sorteren op aanmaakdatum o.i.d.?

• Garyu

Garyu

WW

djluc schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:15:
Waarom wil je dit uberhaupt? Je kunt toch gewoon sorteren op aanmaakdatum o.i.d.?
Omdat het handig is?

Ik heb ook graag dat al mijn foto's minstens een unieke naam hebben. Dan kan ik ze ook nooit door elkaar halen. Van die stomme dingen als even wat verschillende foto's samen op een foto-cd branden wordt alweer een stuk ingewikkelder wanneer je foto's hebt die allebei IMG_3031.jpg heten of zo.

Denk webservers, foto-cd's, eigenlijk allerlei media, en het is gewoon praktischer als je unieke namen hebt. Het handigste is dan ook dat er wel enig systeem inzit, als in: de oudste foto heeft het laagste nummer.

En aangezien de camera het gewoon ondersteunt, is het wel zo makkelijk 8)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Garyu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:31:
[...]

Omdat het handig is?

Ik heb ook graag dat al mijn foto's minstens een unieke naam hebben. Dan kan ik ze ook nooit door elkaar halen. Van die stomme dingen als even wat verschillende foto's samen op een foto-cd branden wordt alweer een stuk ingewikkelder wanneer je foto's hebt die allebei IMG_3031.jpg heten of zo.

Denk webservers, foto-cd's, eigenlijk allerlei media, en het is gewoon praktischer als je unieke namen hebt. Het handigste is dan ook dat er wel enig systeem inzit, als in: de oudste foto heeft het laagste nummer.

En aangezien de camera het gewoon ondersteunt, is het wel zo makkelijk 8)
Precies. En de mogelijkheden die hierboven zijn aangegeven krijg ik niet voor elkaar. Op mijn camera kan ik wel foto deleten maar geen bestanden bijplaatsen. Helaas..

http://www.hroling.nl

• Garyu

Garyu

WW

Dat doe je dan ook met een card reader. Zowiezo een must voor elke digitale fotograaf. Kosten: 8 euro ofzo.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Dit staat echt wel in de handleiding van de camera beschreven hoor :)

Zo niet, dan moet je even zoeken naar de termen die hierboven genoemd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Zoefff op 19-07-2006 00:11 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.