Monitor drivers, helpt het met iets?

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Ik heb een acer 19"WS monitor, er zijn losse drivers voor te downloaden, is het af te raden deze te gebruiken en zit er een voordeel aan als je de drivers installeert? vraag me dat al best een tijd af, eigenlijk nooit geweten of een "monitor driver" iets "doet"

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 19:31

TweakBoy

---

nou.. geven volgens mij enkel een leuk kleurenbeheer schema mee.. icm profiel.. evt aansturing van het aantah Hz refresh geloof ik..

---

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je voorkomt er iig mee dat bepaalde resolutie / frequentie combinaties naar je monitor worden gestuurd die ie niet aankan. Scheelt je een hoop zwart beeld.
verder kan het niet echt kwaad om ze niet te installeren, maar is het wel handig dat je monitor ook als dusdanig herkend wordt en je hem dus ook kunt herkennen. Zeker handig bij dual-monitor-setups :)

Mijn Philips 201B4 wilde niet eens zijn hoge reso's aan zonder drivers...en 21" op 1024x768 werkt nou niet echt lekker ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
ok bedankt, dan haal ik ze even van de acer site :*)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43

BCC

Kleurenprofielen van de fabrikant zijn IMHO nuttiger dan de drivers.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.