Toon posts:

UPC mediabox doorlussen naar tweede tv tip!!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om de mediabox op mijn tweede tv bove op de slaapkamer werkende te krijgen met het draadloze systeem van Marmitek te weten de "Gigavideo 70" :)
Het werkt perfect, en zelfs de afstanbediening van de mediabox kun je mee naar boven nemen en werkt zonder enige problemen middels een ingineus systeem. _/-\o_

Het enige wat je extra moet kopen is een een scart splitter; een kabel waar dus twee extra scart blokken aan zitten. Deze koop je in elke video zaak voor rond de 6 Euro.
De rest wat je aan bekabeling nodig hebt zit allemaal bij de "Gigavideo"

Ondanks dat het signaal van zowel geluid als beeld door de lucht getransporteerd wordt is het prima. Tot nu toe i.i.g geen storingen.
Ook heb ik geen verlies aan kwaliteit op de tv beneden kunne constateren welke door de SCART splitter evt veroorzaakt zou kunnen worden.

Kortom een aanrader dus!

André

Verwijderd

Sorry als dit bot over gaat komen hoor, maar is dit niet erg basic? :P

Ik bedoel, het was toch allang bekent dat je zonder problemen een scart signaal kunt splitten?

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Blijft het probleem dat je op beide tv's zelfde moet kijken.

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Newsflash! Deze tip werkt ook met een videorecorder of dvd speler!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
New newsflash, deze tip werkt eigenlijk met alle apparaten die je op scart aan kan sluiten...

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Gomez12 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:05:
New newsflash, deze tip werkt eigenlijk met alle apparaten die je op scart aan kan sluiten...
Newer newsflash! Het gedeelte dat ie ook het signaal van de afstandsbediening meestuurt werkt alleen als je ook een afstandsbediening hebt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SeatRider schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:29:
[...]

Newer newsflash! Het gedeelte dat ie ook het signaal van de afstandsbediening meestuurt werkt alleen als je ook een afstandsbediening hebt.
Newest newsflash, De afstandsbediening werkt alleen als deze stroom krijgt...

En nu kap ik ermee, geintje is leuk geweest.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

W8en tot ie op slot gaat... :9

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Echt waar? Heb je een TR gedaan? Sow!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet ook wel dat het allang bekend is dat je zo'n SCART uitgang kan splitten.
Maar ik heb nog nergens kunnen lezen op dit forum dat dit ook draadloos kan, en dat je bovendien gewoon de afstandbediening van de Mediabox kunt gebruiken op de tv die boven staat terwijl de box beneden staat.

Het probleem dat je op beide tv's maar naar één kanaal kunt kijken is maar gedeeltelijk waar.
Het analoge signaal is er n.l. ook nog, en deze moet je dan op beide tv's aangesloten laten.
Zo kun je i.i.g zowel boven als beneden afzonderlijk naar de analoge of digitale zenders kijken.

André

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Afhankelijk van andere apparatuur kan zo'n setje best storen.
Ik heb setups gezien die een paar meter, zonder obstakel, van elkaar stonden en een slecht ontvangst hadden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:17:
Ja, ik weet ook wel dat het allang bekend is dat je zo'n SCART uitgang kan splitten.
Maar ik heb nog nergens kunnen lezen op dit forum dat dit ook draadloos kan,
OMG je bent geweldig. Waarom moeten wij je eigenlijk geweldig vinden? Omdat je hebt uitgevonden dat dit apparaat bestaat of omdat je gevonden hebt dat dit apparaat dit kan (waar het voor gemaakt is)?
en dat je bovendien gewoon de afstandbediening van de Mediabox kunt gebruiken op de tv die boven staat terwijl de box beneden staat.
Dat is gewoon een functie van die Marmitek.
Het probleem dat je op beide tv's maar naar één kanaal kunt kijken is maar gedeeltelijk waar.
Het analoge signaal is er n.l. ook nog, en deze moet je dan op beide tv's aangesloten laten. Zo kun je i.i.g zowel boven als beneden afzonderlijk naar de analoge of digitale zenders kijken.
En als ik nou naar 2 digitale kanalen wil kijken die niet op de analoge lijn voorkomen? Tja.. daar heb je zeker geen fantastische oplossing voor.
André
Nog een quote voor jou dan maar:
Quote uit de Algemene gedragsregels (Netiquette) :
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
:+

Welkom op GoT trouwens. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 17-07-2006 19:33 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Welkom op GoT andjoy,

Als je een beetje door het wangedrag van de gebruikers hierboven door kijkt, denk ik dat de boodschap duidelijk is: je topic is iets te basic en mist diepgang. Veel meer dan dit topic op slot doen kan ik dus ook niet...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.