Toon posts:

DEC server (RGB -> VGA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg waarschijnlijk binnen kort van wege een opruiming een of twee DEC servers. Deze zijn uit de 3000 reeks als ik me het goed herrinner.

Compleet met toetsenbord en muis maar geen monitor. Nu moet er op een DEC station een RBG monitor, deze zijn volgens mij redelijk duur. Heb hier wel een oud monitortje staan wat ik wil gaan gebruiken.

Deze monitor is dus VGA en ik heb gekeken naar kabels/converters voor RBG -> VGA maar kon alleen een converter van VGA naar RBG vinden (rond de 100 piek). Weet iemand of deze bestaan en zo ja, waar?

Ik weet dat deze machines OpenVMS draaien het zal wel even wat handen in de aarde hebben om het te snappen maar het is toch leuk.

Verwijderd

Een VGA naar RGB converter is wat ik zoek, waar heb je die gevonden ?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Zijn RGB monitoren niet die oude CGA monitoren van vroeger? Als dat zo is zou je ook perfect kunnen werken met de monitoren die vroeger door Philips voor de Amiga en de MSX2 computers zijn uitgebracht (tweedehands, kost niet veel).

Ik kan me ook vergissen natuurlijk...

Verwijderd

uiteraad kan je dan ook bij de BCC een 37cm TV met SCART aansluiting kopen... kosten nog geen 300 piek en kan je ondertussen ook TV kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 22:56 schreef rht het volgende:
Een VGA naar RGB converter is wat ik zoek, waar heb je die gevonden ?
De converter stond in de catalogus van BlackBox. deze zijn te vinden onder www.blackbox.nl een bedrijf at zich richt op ale kabels en dergelijke.

Terug komend op BCC, deze heeft 5 connectoren en geen drie als RBG. Ik zit namelijk met een oude DEC server. Deze heeft een aansluiting van alleen drie connectoren. Dus vandaar.

Verwijderd

Bij de postbank weken ze ook met een soort VGA scherm met maar 3 BNC connectoren:

- Vsync
- Hsync
- Monochroom signaal

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ok ik heb een RBG monitor gevonden ergens achter een berg puin inde kelder waar ook de DEC's vandaan komen. Ze werken perfecto..
Pagina: 1