Toon posts:

Hoe maak ik een "uitrolmenuutje" in Dreamweaver 8?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik bezig zelf een website te bouwen: ik ben nagenoeg een leek op dit gebied. Ik gebruik Dreamweaver 8. Op zich is het naar mijn idee een heel gebruiksvriendelijk programma al kom ik niet overal uit. Er zijn twee dingen die ik tot nog toe niet onder de knie krijg/ waarover ik geen informatie kan vinden in mijn boeken en op het net (waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe die technieken heten). Het eerste is het maken van een "uitrolmenuutje". Daarmee bedoel ik zo'n keuzemenu dat op veel sites in het linker frame is opgenomen. Als je dan op een onderwerp klikt komen er allerlei sub-onderwerpjes in beeld waarnaar je kunt doorlinken. (hopelijk leg ik zo duidelijk uit wat ik bedoel).
Het tweede dat ik nog niet gevonden heb is: hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen als ze op een foto klikken een nieuw, kleiner, afzonderlijk, schermpje krijgen met daarin een grotere foto met extra informatie.
Ik sluit niet uit dat ik beide dingen niet gevonden krijg omdat ik de teminologie niet ken. HTML-len kan ik niet goed (genoeg). Als iemand me aan kan geven hoe de technieken heten die ik hiervoor kan/moet gebruiken vermoed ik dat ik al een heel eind verder kan komen. Meer hulp is altijd welkom.
Mijn huidige site heb ik gemaakt mbv I-Web. Maar dit programma heeft wel zo veel beperkingen dat ik de overstap naar Dreamweaver wil maken.
Voor de volledigheid: ik gebruik een Mac OS

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:27:
Het eerste is het maken van een "uitrolmenuutje". Daarmee bedoel ik zo'n keuzemenu dat op veel sites in het linker frame is opgenomen. Als je dan op een onderwerp klikt komen er allerlei sub-onderwerpjes in beeld waarnaar je kunt doorlinken. (hopelijk leg ik zo duidelijk uit wat ik bedoel).
Je zult je hiervoor moeten verdiepen in JavaScript, er zijn erg veel scripts gemaakt die je zo in Dreamweaver kan gebruiken, maar je zult er wel wat kennis van javaScript voor moeten hebben.
http://www.google.nl/sear...l&q=javascript+menu&meta=
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:27:
Het tweede dat ik nog niet gevonden heb is: hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen als ze op een foto klikken een nieuw, kleiner, afzonderlijk, schermpje krijgen met daarin een grotere foto met extra informatie.
Dit is volgens mij eenvoudig in dreamweaver, je maakt een nieuwe pagina waar je de afbeelding in plaatst, vervolgens maak je van de kleine afbeelding een link, waar je dan dmv de popup functionaliteit van dreamweaver de pagina met de afbeelding kan openen.

offtopic:
Als je heel serieus websites wil gaan maken en dit professioneel aan te pakken, zou ik helemaal bij de basis beginnen, (x)html, vervolgens javascript, en dan wat server-side, php of asp. Als je zoekt op dregelijke termen in google, vindt je werkelijk honderden tutorials.

Dus als je echt serieus met websites maken wil beginnen, zet dreamweaver dan maar even aan de kant en pak je kladblok erbij!

Succes! :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je tips. Met de afbeeldingen kan ik direct aan de slag. Dat menuutje kan ik nu zelf een heel stuk, zo niet helemaal uitzoeken. Ik zit in elk geval op het goede spoor. >:)