[Access] Gegevens uit andere tabel weergeven op formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 14:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Tabellen:

Uitlening (VolgNummer,klantNr,Kenteken,IngangsDatum,EindDatum,EindstandKM)

Auto(Kenteken,omschrijving,Kilometerstand)

Formulier: Eenn formulier waarin de gegevens worden weergegevens van de tabel "Uitlening".

Probleem: ik wil de kilometerstand uit tabel "Auto" laten weergeven op het formulier waar "EindstandKm" wordt ingevuld.

Mijn pogingen:

1:

i.p.v de tabel "Uitlening" als recordbron een select query gebruiken als record bron:
SELECT * FROM uitlening,auto WHERE uitlening.kenteken = auto.kenteken.
Nou dat werkt super, alleen ik kan dus geen gegevens bewerken (wat dus wel de bedoeling is).

2:

een tekstveld toevoegen en ipv een besturingselement te selecteren een SQL query in te typen. Maar dat werkt in access dus niet.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

• rcheinen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 11:35
Je kunt het beste een subformulier maken, waarin je de km-stand weergeeft.
Dit subformulier koppel je vervolgens aan het hoofdformulier o.b.v. het veld 'kenteken'.

Succes,
Richard

K-7 | SMC Pentax DA* 16-50 f/2.8 | SMC Pentax DFA 100 f/2.8 | SMC Pentax DA 18-250mm f/3.5-6.3 | K10D | Pentax DA 18-55 f/3.5-5.6 | SMC Pentax M50 f/1.7 | Tamron 28-300 f/3.5-6.3 | Pentax AF-540FGZ

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 14:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
hmm ja een subformulier had ik ook al aan zitten denken. maar dat is wel omslachtig imo om een subformulier te maken voor één tekstveld.

Is er geen andere optie?

*edit: oke ik heb het via een subformulier gedaan. beetje omslachtig maar het werkt wel :)

bedankt !

[ Voor 26% gewijzigd door Frenkpie op 17-07-2006 16:27 ]