Toon posts:

[XP] alleen boot voor login is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een BSOD met melding "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" had opgelost (met Win repair chkdsk /r), kreeg ik last van een trage boot zoals in dit topic. Van alles geprobeerd, maar niets helpt...

Ik heb hetzelfde probleem: de witte laadbalk zie ik blokje voor blokje vollopen. Na 2 minuten krijg ik het Windows logo te zien en loopt hij prima na login. Het volgende heb ik al gedaan:
  • virusscannen (Mcaffee + NOD32)
  • spyware (Hitmanpro diverse keren)
  • Windows repair > chkdsk /r en fixboot
  • Bios A05 update (Dimension 5150)
  • Bootvis optimize
  • Verwijderen Mcaffee
  • defragmentatie schijf
Volgens de event viewer heb ik geen foutmeldingen kunnen vinden. In de veilige modus duurt het opstarten ook heel lang net zoals in de normale modus. Moet ik nu het geheugen en de hardeschijf gaan testen? Windows er overheen installeren? Wat moet ik nog meer doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe staat je Primaire/ Secundaire IDE kanaal ingesteld? Als PIO (wat fout is) of als UDMA (x) (wat goed is). Staat hij op PIO, dan moet je even de UDMA instellen en anders even het kanaal verwijderen. Dan zal hij de volgende keer automatisch goed worden gedeteceerd. Eventueel zou een moederbord driver kunnen helpen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou inderdaad eens je harddisk gaan testen met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ, een "UNMOUNTABLE_BOOT_DEVICE" BSOD krijg je niet zomaar en is soms/vaak een teken dat je harddisk het aan het begeven is :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt elevator!!! De diagnose door een WD tooltje heeft een "bad sector repair" gedaan en het probleem is opgelost! Het opstarten gaat nu weer lekker snel! :P

Dit topic mag van mij dicht.