Toon posts:

Switch vragen/problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de volgende vragen en problemen met een netwerk. Wij hebben twee internetverbinding die op een Cisco switch zijn afgeconfigureerd. 1 is op 10 Mbit full duplex en de andere op 100 Mbit full duplex ingesteld. Dit onderdeel is van de internetprovider en kunnen we dus geen wijzigingen in aanbrengen.

Wij moeten in het gebouw via een intern glasvezel netwerk op een bepaald punten komen met de internetverbinding. Op dat punt willen wil ik een HP Switch 25xx serie gebruiken om het glas te converteren naar UTP. Op de HP switch stel ik netjes de poort in op 100Mbit full duplex, maar de verbinding werkt niet (het poort-lampje brand niet), terwijl als de UTP kabel in een ongeconfigureerde poort steek heb ik wel een slechte verbinding. Ik heb wel eens gehoord dat een Cisco switch en een HP switch niet met elkaar communiceren. Klopt dat en is er een oplossing voor te bedenken?

Een andere vraag die ik heb. Kan je een glaspoort op een switch configuren naar bijvoorbeeld 10 Mbit fullduplex of 100 Mbit fullduplex, of is dit bij een glaspoort niet mogelijk. Eigenlijk het zelfde wat jij doet bij een ethernetpoort.

Bedankt voor jullie reactie.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:24:

Wij moeten in het gebouw via een intern glasvezel netwerk op een bepaald punten komen met de internetverbinding. Op dat punt willen wil ik een HP Switch 25xx serie gebruiken om het glas te converteren naar UTP. Op de HP switch stel ik netjes de poort in op 100Mbit full duplex, maar de verbinding werkt niet (het poort-lampje brand niet), terwijl als de UTP kabel in een ongeconfigureerde poort steek heb ik wel een slechte verbinding. Ik heb wel eens gehoord dat een Cisco switch en een HP switch niet met elkaar communiceren. Klopt dat en is er een oplossing voor te bedenken?
Ik begrijp niet precies wat je hier doet en wat er wel en niet werkt. Maar het is in ieder geval niet zo dat cisco en hp niet met elkaar kunnen communiceren. Dat gaat prima.
Een andere vraag die ik heb. Kan je een glaspoort op een switch configuren naar bijvoorbeeld 10 Mbit fullduplex of 100 Mbit fullduplex, of is dit bij een glaspoort niet mogelijk. Eigenlijk het zelfde wat jij doet bij een ethernetpoort.
Natuurlijk kan dat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Cisco switch waar een internetverbinding op binnen komt van onze provider (glas). Als we een netwerkabel in poort 1 doen (daar is de internetverbindig op afgeconfigureerd) hebben we internet. We moeten echter de netwerkinstellingen van de PC op 100Mbit fullduplex zetten voor het beste resultaat. Dit werkt allemaal goed

Nu gaan we een HP switch 2512 serie poort 1 configureren op 100Mbit fullduplex. Ik steek een UTP kabel van Cisco poort 1 naar HP poort 1. Er gaan geen lampjes branden op de HP switch (LINK MODE lampjes). Als ik nu van Cisco poort 1 naar HP poort 2 (ongeconfigureerde AUTO Detect poort) gaan er wel lampjes branden op de HP Switch. Echter de internetverbinding is dan zeer slecht.

Ik hoop het iets duidelijker te hebben beschreven. Bedankt voor de reactie.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Grappig probleem. Ik neem aan dat je met 'zeer slecht' bedoelt dat 't langzaam is? Dat zal idd een duplexprobleem zijn dus die cisco zal dan idd wel op 100mbit FD staan ingesteld. Dus dan is 't heel vreemd dat je geen link krijgt. Wat je zou kunnen proberen is de firmware op die procurve updaten, hoewel ik niet verwacht dat dat veel uitmaakt. Ik neem aan dat je dezelfde kabel gebruikt hebt? Want volgens mij doen de procurve 25xx niet aan auto-mdix dus je moet dan een crosskabel gebruiken.

Verder dan dat kan ik ook even niets bedenken. Kun je die cisco niet gewoon d'r tussenuit halen en je glas in die procurve proppen?

Verwijderd

Topicstarter
Op de HP Switch staat "All ports are HP auto-MDIX" en de laatste firmware hadden we inderdaad ook al geprobeerd. Helaas kan de Cisco switch er niet uit.

Wat we momenteel gebruiken zijn glasconverters van Allied Telesyn (AT-FS202), maar die klapt er regelmatig uit.

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33
Al eens 10Mbit FD geprobeerd?

Je schrijft namelijk in je 1e post dat 1 poort op 10FD staat....

Wij hebben hier ook een dergelijk probleem, onze Dell werkstations werken niet fatsoenlijk als we de switchpoort (3Com 4400) en het netwerkkaartje beide op 100Mbit FD zetten. Wellicht dat iets dergelijks ook aan de hand is met de apparatuur van jullie

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Gebruik je trouwens een crossover of een straight kabel? Heb je een andere kabel al geprobeerd? Wat gebeurd er als je beide switches laat auto-negotiaten? Krijg je op de cisco ethernet poort opeens veel errors? Kan je IP packets debuggen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, de Cisco switch is van de internetprovider en hebben we geen toegang toe. Omdat er twee internetverbindingen op binnen komen is poort 1 om 100Mbit full-duplex afgemonteerd en op poort 2 10Mbit full-duplex. Verder maar ik geen gebruik van een cross-cable.

Wat nog opviel is dat ik niet de laatste firmware van HP in de switch heb zitten, dus dat probeer ik morgen nog even te upgraden. Misschien is een test met een cross-cable ook nog een uitkomst?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat is geen uitkomst, dat is hoogstwaarschijnlijk het antwoord.
Vuistregel is dat tussentwee switches je een crossover kabel gebruikt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:35:
Wat nog opviel is dat ik niet de laatste firmware van HP in de switch heb zitten, dus dat probeer ik morgen nog even te upgraden. Misschien is een test met een cross-cable ook nog een uitkomst?
Dat hoort automatisch te gaan met Auto-MDIX, maar wellicht gaat daar iets mis omdat je de poorten hard geconfiged hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De cross-cable heeft voor de oplossing gezorgd. Misschien vreemd omdat er op de switch "All ports are HP auto-MDIX" staat. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1