Toon posts:

Booten vanaf USB op een Asus P5ND2-SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor:

Heb sinds kort een nieuwe pc gekocht. Bestaande uit het volgende:

Pentium D930
Asus p5nd2-sli
Asus 7600GS silent
1 Gb geheugen
80 Gb Harde Schijf
250 Gb Harde Schijf
LG dvd speler

Nu wil ik van mijn systeem een backup maken met True Image. Dit schijnt erg gemakkelijk te gaan en ook nog eens erg snel.

Met het samenstellen van mijn pc heb ik expres geen floppydrive gekozen, omdat ik tegenwoordig steeds meer lees, dat men gebruik maakt van een usb stick.

Nadat er een bootable usb stick was gemaakt door een kennis van mij, wilde ik de aanpassing in de bios maken om de opstart procedure te wijzigen naar usb. Helaas bleek dat niet mogelijk.

Bij removable devices (of Removable drives) stond alleen de floppy drive (die ik dus niet heb!!!) vermeld. Het wijzigen hiervan blijkt helaas ook om de vage reden niet mogelijk te zijn.

Tevens kun je mij niet wijs maken, dat het systeem ineens een usbstick gaat zien als een floppy.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om mijn pc wel te laten booten vanaf usb?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je moet idd toch je USB stick als floppy laten imiteren en hiervoor 'zouden' opties voor kunnen zijn in je bios. Maar dit HOEFT dus niet. Ik heb helaas geen ervaring met jouw bord, maar ik kan je vertellen dat ik het in mijn bios heb zitten (Asus P5WD2) en ik heb nog nooit aan de gang gekregen ;(.

Dus wellicht toch maar een floppy halen? Heb je waarschijnlijk toch nog nodig voor windows XP install (F6).
Hehe, hoe "silent" kun je een passief gekoelde 7600GS nog maken?

[ Voor 32% gewijzigd door Dukey op 17-07-2006 16:12 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm Thanks.

Trouwens een 7600GS hoeft niet altijd passief te zijn he? ;) Dat dat nou toevallig wel het geval is bij Asus oke da's mooi meegenomen 8)