Toon posts:

Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb vanochtend de pc van mijn oom opgehaald om dat die steeds vast liep in windows. Win starte op en daarna niks meer , kon niet eens de muis bewegen.

Nou ben ik heel de ochtend al bezig geweest en heb ik ontdekt dat de processor wel 80graden was. Ik heb dus net de processor eruit gehaald en gekeken wat het was. Bleek dat er 2 ophangpunten afgebroken waren. Die heb ik weer gemaakt met seclijm, gemonteerd met nieuwe pasta.

Verder start hij nu niet meer op. Als ik de stroom erop zet gaat de fan draaien en krijg ik geen beeld meer.

Mobo : ASUS P5SD1-FM2/S
HD : 2X WD
intern : 2X 512
Processor : Pentium 4 3gig

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven. Ik hoop dat hier iemand is die hier een oplossing voor heeft.

Mvg Albert

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 16:20

lasharor

7 december 2004

Hoeft hier niet
Ik heb vanochtend de pc van mijn oom opgehaald om dat die steeds vast liep in windows. Win starte op en daarna niks meer , kon niet eens de muis bewegen.

Nou ben ik heel de ochtend al bezig geweest en heb ik ontdekt dat de processor wel 80graden was. Ik heb dus net de processor eruit gehaald en gekeken wat het was. Bleek dat er 2 ophangpunten afgebroken waren. Die heb ik weer gemaakt met seclijm, gemonteerd met nieuwe pasta.

Verder start hij nu niet meer op. Als ik de stroom erop zet gaat de fan draaien en krijg ik geen beeld meer.

Mobo : ASUS P5SD1-FM2/S
HD : 2X WD
intern : 2X 512
Processor : Pentium 4 3gig

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven. Ik hoop dat hier iemand is die hier een oplossing voor heeft.
ik vind het eigelijk klinken als een als een warmteprobleem waardoor hij vastloop. en wanneer word hij eigenlijk 80 graden? in de bios????
Mvg Albert
[/quote]
hoeft niet.
[quote]

Verwijderd

Topicstarter
[b]lasharor schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:07
ik vind het eigelijk klinken als een als een warmteprobleem waardoor hij vastloop. en wanneer word hij eigenlijk 80 graden? in de bios????
Dat werd hij al gelijk bij het opstarten... Heb dat in de bios gezien ja.

Net nog ff gekeken hij geeft niet eens piepjes bij het booten zonder geheugen :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:15:
[...]

Dat werd hij al gelijk bij het opstarten... Heb dat in de bios gezien ja.

Net nog ff gekeken hij geeft niet eens piepjes bij het booten zonder geheugen :X
Mijn eerste indruk zou zijn.
Controleren of de cpu wel correct gemonteerd is. (maar dat heb je vast al gedaan)
2de indruk
Mobo of CPU dood. Verifieren met andere hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:18:
[...]

Mijn eerste indruk zou zijn.
Controleren of de cpu wel correct gemonteerd is. (maar dat heb je vast al gedaan)
2de indruk
Mobo of CPU dood. Verifieren met andere hardware.
Cpu zit er goed op. Nouja dan maar terug naar de winkel.... ding is nog geen jr oud.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
Misschien zou je dit eens kunnen doornemen.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem deze idd door. Als je CPU 80C wordt, kan dat maar een paar oorzaken hebben:

- HSF maakt slecht contact met CPU (geen of juist teveel koelpasta, schuin gemonteerd oid)
- CPUfan defect
- geen airflow in kast, waardoor warmte nergens heen kan.

Probeer dat nou gewoon zelf uit te zoeken voordat de winkel je voor niets onderzoekskosten in rekening brengt...

Het is niet bepaald des tweakers om zonder eigen inzet naar de winkel te rennen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.