Dag mensen,
Ik heb een probleempje en wel het volgende:
Ik heb internet via de kabel en dit "deel" ik met een andere pc in dit huis.
Dit werkte allemaal goed (wink2k als server en als client een win98se pctje)
De win2k pc staat op m'n kamer en die moet dus aan blijven als er op de andere pc geinternet wil worden -duh-
Alleen zo'n straaljager 's nachts is nogal irritant.
Dus dit was/is m'n plan.
Een oude bak (p90 48mb) met nt4 erop (Linux ken en kan ik totaal nog niet en ik wil het een beetje snel voormekaar hebben)
In deze bak 2 nic's naar de clients, en dan internetten via m'n seriele kabelmodem
Heerlijk dat Igr
. Hij moet 's nachts gaan downen want dan komt het een beetje vooruit.
Ik heb alles geinstalleerd, en de nt4 bak ziet het alle pc's. Maar nu wil ik dat de clients elkaar ook zien!
Maar hoe doe ik dat met winnt4 workstation.
Ik heb in het Tab-blad tcp/ip Ip-forwarding aanstaan. Er wordt iets gezegd over de service RIP (hmm alleen de naam al
) die geinstalleerd moet worden. Hij kan echter niet gevonden worden op de cd (officieel).
Een hub is geen optie eigenlijk. Geen geld voor een redelijke 100mbs hub en helemaal niet voor een switch). En het moet gewoon kunnen werken lijkt mij?

Verder info:
client1----------ntbak---------------client2
192.168.0.2------192.168.0.1
|||||||||||||||||192.168.1.1------192.168.1.2
| = zie als een gewone spatie
client 1 & 2 allebij rt 100mbs
ntbak 1 3com etherlink 10mbs en ook een rt 100mbs.
Heeft iemand een idee hoe ik de clients elkaar kan laten zien?
Alvast bedankt! 0+
Grtz Karrde.
Ik heb een probleempje en wel het volgende:
Ik heb internet via de kabel en dit "deel" ik met een andere pc in dit huis.
Dit werkte allemaal goed (wink2k als server en als client een win98se pctje)
De win2k pc staat op m'n kamer en die moet dus aan blijven als er op de andere pc geinternet wil worden -duh-
Dus dit was/is m'n plan.
Een oude bak (p90 48mb) met nt4 erop (Linux ken en kan ik totaal nog niet en ik wil het een beetje snel voormekaar hebben)
In deze bak 2 nic's naar de clients, en dan internetten via m'n seriele kabelmodem
Ik heb alles geinstalleerd, en de nt4 bak ziet het alle pc's. Maar nu wil ik dat de clients elkaar ook zien!
Maar hoe doe ik dat met winnt4 workstation.
Ik heb in het Tab-blad tcp/ip Ip-forwarding aanstaan. Er wordt iets gezegd over de service RIP (hmm alleen de naam al
Een hub is geen optie eigenlijk. Geen geld voor een redelijke 100mbs hub en helemaal niet voor een switch). En het moet gewoon kunnen werken lijkt mij?
Verder info:
client1----------ntbak---------------client2
192.168.0.2------192.168.0.1
|||||||||||||||||192.168.1.1------192.168.1.2
| = zie als een gewone spatie
client 1 & 2 allebij rt 100mbs
ntbak 1 3com etherlink 10mbs en ook een rt 100mbs.
Heeft iemand een idee hoe ik de clients elkaar kan laten zien?
Alvast bedankt! 0+
Grtz Karrde.