Toon posts:

Rare vlekken vooral tijdens het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost ik heb nu geen groene vlekken meer.
Ik heb een niewe voeding erin gezet de Cooler Master iGreen Power 430W.
En op mijn videokaart heb ik een andere koeler gezet de Zalman VF700-Cu.

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 13:44 . Reden: probleem opgelost ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Laatste nieuwe DirectX geinstalleerd? Microsoft brengt al sinds augustus vorig jaar om de 2 maanden nieuwe patches uit vor DX 9.0c . Heb toevallig vorige week zelf ook nog zoiets aan de hand gehad. Ik wist dus niet dat die jonges van Microsoft nu ook al patches voor dx uitbrachten en dat niet op de windows update site zetten.

Verder dan dat zou ik het ook niet weten, laatste directx en laatste drivers. Het leuke in mijn geval was, het scheelde in Doom3 (de drivers dan want het is OpenGL) 40% in framerate (hoger natuurlijk) en 10 fps in HalfLife2. Ja, 'k had al een tijdje mijn drivers niet geupdate, don't fix it if it ain't broken is mijn credo.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht zelf ook al aan directx dus heb de laatste gedownload en geinstalleerd. Maar hielp ook nie

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Oei, ik lees nu pas dat die screenshots van Prey zijn, Prey gebruikt OpenGl voor video dacht ik, dus DirectX zal het niet zijn dan. Sorry daarvoor. Volgende keer de topicstart beter lezen....

Noem nog eens wat spellen op waarbij hij het doet anders... Zijn ze allemaal OpenGl?

Prey is nog vrij nieuw, het zou kunnen dat er nog 'bugs' in de drivers zitten. Je zou kunnen proberen de laatste nieuwe van NVidia zelf te installeren en op voorhand drivercleaner te gebruiken in safemode, zodat alle restanten van de vorige drivers weg zijn. Normaal hoeft dat niet echt, maar als je problemen hebt, kan dat wel eens helpen.

De laatste nieuwe driver is 91.33 trouwens. Hier kan je die downloaden.

Drivercleaner kan je hier halen.

[ Voor 7% gewijzigd door TetsuoShima op 17-07-2006 17:31 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
De vlekken waren bij de game area 51 ook heel erg. En bij andere games zoals far-cry en quake 4 af en toe maar lang niet zo erg. Als ik unreal tournament 2004 doe dan heb ik totaal geen problemen.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
heb je de kaart overgeclockt?

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Tja, dat zijn zowel d3d als opengl games... Mischien heeft het te maken met een of andere optimalisatie instelling.

Ik had ongeveer zoiets bij half life 2 als ik HDR aan had staan. DirectX en drivers hielp bij mij... Ik weet zo direct verder ook niet wat het dan nog zou kunnen zijn...

Hardware misschien???

Verwijderd

Misschien zit je PC wel aan de XTC, of kweek je er toevallig paddo's in?
:P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou driver versie 7.7.5.0 geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
De kaart is niet overgeclockt.

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Driver is al effe oud. Ik zou die uit mijn links eens proberen als ik jou was. Ik veronderstel dat je 77.50 bedoelt qua driver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag de vlekken laatst ook toen ik met 3dmark 2005 aan het testen was.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt driver 77.50

Verwijderd

Die kaart heeft toch gewoon een temperatuursensor? misschien dat ie te warm wordt?
Het lijkt wel een beetje op artifacts maar toch ziet het er net iets anders uit dan de arties die ik gewend ben. Heb je in de tussentijd dat deze problemen zich voordeden nog een verse windows erop gezet? Anders zou ik dat eens proberen om hardware uit te sluiten. En natuurlijk alle nieuwe drivers erop... (en 77.50 kan echt niet meer, denk dat het daaraan ligt)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met die nieuwe driver 91.33 is het nog slechter geworden. Is er niet iemand die ook zo'n kaart heeft en wat voor drivers hij dan heeft.
Ik heb hier nog wat plaatjes van de temperatuur.
Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/7382/gcs0003nq7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/252/gcs0001ez1.jpg

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als het aan directx 9.c zou moeten liggen, zou je dit ook nog kunnen proberen (updates voor dx9.c).

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Heb je de kaart al lang?

Ik heb ook een Leadtek kaart, wel een 6800 en op agp...

Ik gebruik zelf momenteel de voorlaatste 'leadtek driver', maar omdat je problemen had, dacht ik, zet er de laatste van nVidia zelf maar op. Ik heb gemerkt dat voor mij de 84-serie drivers het beter doet dan de 91-serie.

Ik zal hem effe linken, waar je hem kan halen, het gaat een direct download van de Leadtek ftp-server in Taiwan zijn. :)

Hier dus.

Dat is de driver die ik zelf gebruik, tot nu toe heb ik hiermee nog geen problemen gehad, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik ham nog maar ongeveer een week aan het gebruiken ben en dus nog niet zo heel veel heb getest. Dat is ook de laatste driver uit 84-serie trouwens er zijn geen nieuwere versies uit deze serie.

Meestal is het zo, dat als 'errors' met nieuwere officiele drivers erger worden, dat er dan een hardware probleem is, tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe. Maar het ziet er niet erg hardware-achtig uit op het eerste zicht, dus ik weet het niet eigenlijk.

Verwijderd

Download Atitool (google) en klik op "scan for artifacts"
Je ziet dan zo'n blokje met daaronder een klok. Als je kaart niet goed is krijg je een melding in de trend van "Delta in pixel 436" oid en dan begint de tijd opnieuw. Als dat zo is zou ik ermee terug gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die directx en die driver ook even proberen. Ook zal ik die tool even laten draaien. Ik denk zelf ook dat het niet hardwarematig is omdat ik unreal tournament 2004 gewoon perfect speel op allerhoogst. En dan zie je gewoon niks. Jullie horen nog van me hoe het verder loopt. Alvast bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
Die atitool laat de kaart echt warm worden. Ik heb gescand naar artifacts voor 4 min en hij had nog niks gevonden dus zal wel geen last hebben van artifacts. De temperatuur van de kaart was al opgelopen tot 84 graden.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
E.J.W. Wil je voortaan zo vriendelijk zijn gebruik te maken van de edit knop ipv. elke keer een nieuwe reply in te voegen. Zo ben je onnodig je topic aan het kicken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mishmash schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:45:
E.J.W. Wil je voortaan zo vriendelijk zijn gebruik te maken van de edit knop ipv. elke keer een nieuwe reply in te voegen. Zo ben je onnodig je topic aan het kicken.
Om het even extra kracht bij te zetten en duidelijker te maken. Dat is deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. Mishmash geeft al de reden aan. Je moet uiteraard wel eerst inloggen om je bericht te wijzigen.
Dus als je de laatste bent die binnen 24 uur gereageert heeft, let daar even op.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ik zal die directx en die driver ook even proberen. Ook zal ik die tool even laten draaien. Ik denk zelf ook dat het niet hardwarematig is omdat ik unreal tournament 2004 gewoon perfect speel op allerhoogst. En dan zie je gewoon niks. Jullie horen nog van me hoe het verder loopt. Alvast bedankt voor de tips.
Dat zegt eigenlijk niets, niet elke game gebruikt namelijk elke techniek die die kaart in huis heeft. Aangezien UT al een ouder spel is is het goed mogelijk dat de kaart die wel gewoon goed weergeeft, zodra je dan een nieuwe game erin drukt die alles uit die kaart probeert te persen kan je dan ineens wel fouten zien. Of dat bij jou het geval is betwijfel ik...
...Die atitool laat de kaart echt warm worden. Ik heb gescand naar artifacts voor 4 min en hij had nog niks gevonden dus zal wel geen last hebben van artifacts. De temperatuur van de kaart was al opgelopen tot 84 graden.
Das wel behoorlijk warm idd, zit op de grens. Het is nog te doen maar toch niet aan te raden op die temps te draaien, misschien dat dat de oorzaak is? Probeer eens een tafelventilator op je videokaart te richten en dan te gaan Gamen om te kijken of het weg is, je zou dan een alternatieve koeler erop kunnen zetten, een Zalman of een Arctic Freezer.
Pagina: 1