Toon posts:

[Google]Cache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik naar mijn naam gezocht door een zoekopdracht aan google te geven.
Tot mijn verbasing zag ik een pagina over mezelf in google-cache waaraan "extra" informatie is toegevoegd.
Is het mogelijjk de googlebot zo te misleiden een andere pagina dan de oorspronkelijke te cachen ?
Ik ben zelf vrij strikt met het plaatsen van mijn echte naam en details op internet en ik vond het niet zo mooi dat heb gevonden.

Ik heb zelf de webpagina aan http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl toegevoegd zodat een google-recache actie opgeleverd kan worden.
Wat me dwars zit is hoe iemand dat voor elkaar kan krijgen.
Hoe is het mogelijk valse google-cache te produceren?
Hoe kan die valse google-cache verwijderd worden?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pagina X laten cachen en vervolgens (kun je zien in je webserver-access-logs dat de Google-bot langsgeweest is) pagina Y uploaden?

Ik snap niet wat er niet aan te snappen is. Je kunt volgens mij geen pagina naar de Google Cache "pushen" ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om een eigen webserver maar een online webserver waar ik geen toegang op heb.

en vooral:
http://services.google.co...?cmd=reload&lastcmd=login
Ik denk dat je hier wel wat mee kan.
Bij deze moet de website een 404 foutmelding terug geven, maar dat zal de website niet geven,
omdat alleen de inhoud is veranderd, niet het feit dat de pagina niet meer bereikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:13:
Pagina X laten cachen en vervolgens (kun je zien in je webserver-access-logs dat de Google-bot langsgeweest is) pagina Y uploaden?
ik kan niet de webserver-access-logs bekijken, alleen de webadmin van de webserver.
De pagina gebruikt PHP om de dynamische content in te vullen, hoezo uploaden ?
Dan moet de database en de php code aangepast worden om de gewenste effect te krijgen met als laatse stap alles weer tot "normaal" te zetten zodra de google-bot weer is langsgeweest.
Ik snap niet wat er niet aan te snappen is. Je kunt volgens mij geen pagina naar de Google Cache "pushen" ofzo.
Als bovenstaande manier de manier is dan snap ik het wel, ik dacht alleen dat er meerdere manieren zijn en dan wat ik in dedachte had zoals bovenaan en de andere manieren snap ik niet als ze bestaan.