Toon posts:

[MySQL]Probleem met load en locked query's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben wat problemen met een hoge load veroorzaakt door MySQL.

Er zijn al heel wat query's aangepast en de meeste gaan ook behoorlijk snel nu.
Probleem is alleen dat wanneer ik de processlist laat zien er heel veel query's op locked staan.
Zou dit kunnen komen door indexen en hoe kan ik dit oplossen zonder de query's weer heel langzaam te maken?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat er ook veel in de Db geschreven wordt;
MyISAM doet locking op tabelniveau, InnoDB op rij niveau, zie bijv. dit artikel.
Maak je idd gebruik van MyISAM ?

Verwijderd

Topicstarter
Werken inderdaad met Myisam. Zijn nu bezig met migratie naar innoDB en gaan kijken of het het probleem oplost.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Laat evt. iets weten ivm je resultaat, het interesseert me namelijk ook wel. (hoewel ik er op dit moment van uit ga dat het inderdaad beter zou moeten gaan op de wijze die TheRookie suggereert.

Verwijderd

Topicstarter
Laat antwoord, maar beter laat dan nooit. InnoDB heeft de problemen inderdaad verholpen. Kan het aanraden voor een grote website met veel databaseverbuik.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Nadeel van InnoDB is echter weer dat ej geen fulltext-indexen hebt ;) De relationele integriteit bied echter wel weer een voordeel.

In MyIsam worden tabellen alleen gelocked bij het schrijven naar de tabel toch, niet bij selects?
Pagina: 1