Monitor springt op sleep stand.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-06 09:19
Beste mensen,

Ik heb vage problemen met me privé PC.

Ik heb sinds kort het rare, dat me Philips 170S op stand-by mode springt, zelf soms als ik me bios zit. Het beeld springt op zwart en me oranje lampje van stand-by gaat aan. Als ik de monitor geheel uitzet en weer aan, krijg ik de melding no signal. Het lijkt net of me pc helemaal bevriest, me pc reageert helemaal nergens op. Me Logitech Cordless Desktop MX3100 reageert niet, gaan geen lampjes branden als ik CAPSLock drukt, net of me gehele USB uitgeschakeld is. Het afsluiten met de power button werkt ook niet. Ik moet echt hard resetten om weer beeld te krijgen. Nu heb ik wel problemen met me voeding, de bijgeleverde ASUS software, geeft steeds meldingen dat me 12 V te laag is, hij geef tussen de 10 en 11.5 V aan.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met het hier boven beschreven probleem, of is me monitor gaar, of me voeding misschien? |:(

Everything thats has a beginning has an end

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo lees dan doet me daat denken aan de voeding (systeem dat spontaan uitvalt). Meet dit eens door (en dan niet met Asusprobe, die zit er imho te vaak naast). Als je echt maar 10V hebt is het niet verwonderlijk dat je systeem soms helemaal doodvalt en vervangen van je voeding zal wel een oplossing bieden.

Wat voor voeding is het?

• Vampy719
Een chieftec 350 Watt van nu denk 3 jaar oud. Zat bij me Chieftec tower.
Maar zou een te lage spanning, zulke gekke dingen met me pc kunnen doen?

[ Voor 55% gewijzigd door Vampy719 op 17-07-2006 15:28 ]

• Vampy719
Oké, heb gister een nieuwe voeding gekocht:

Procase CRS2040 voeding, 400W, 12cm Fan, ATX12V

Na de oude er uitgesloopt te hebben en de nieuwe er weer netjes in te schroeven zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Conclusie Voeding was zachtjes aan het overlijden.

Thnx mensen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

CASE-CLOSED (slotje)

[ Voor 4% gewijzigd door Vampy719 op 19-07-2006 09:33 ]