[2003] Na ASR geen DHCP meer

Pagina: 1
Acties:

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 servertje draaien. Hierop heb ik DNS en DHCP draaien.
Omdat de server gecrashed was, dacht ik laat ik de server opnieuwe installeren met de ASR die ik aangemaakt had.
Dit werkt allemaal prima. Alle gebruikers, en groepen en policies e.d zijn er allemaal.
Maar de DHCP server deelt geen IP-adressen uit.
Heeft iemand ervaring met ASR. het is eigenlijk voor het eerst dat ik dit gebruik. En waarom de DHCP server geen ipadressen uitdeelt?

Wat heb ik reeds gedaan?
Heb de DHCP server al opnieuw gemachtigd.
Heb de scope verwijderd en een nieuwe scope aangemaakt.
Heb DHPC geuninstalled, en opnieuw geinstalleerd.

allen zonder succes.

Oh ja. Ik heb ook al de systemstate terug gezet in AD restore mode.
En de firewalls staan uit.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 17-07-2006 14:33 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
firewall die standaard aanstaat :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost.
DHCP was op de een of andere manier niet gemachtigd data weg te schrijven in DNS.
Ik maak nl gebruik van DDNS. Even opnieuw het referentie account ingevuld.
Voor de zekerheid even opnieuw geboot.
En nu krijgen de clients gewoon weer een ipadres.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
wel vreemd, want wat heeft dns registratie te maken met het verkrijgen van IP adressen van een DHCP server :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Grolsch schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:00:
wel vreemd, want wat heeft dns registratie te maken met het verkrijgen van IP adressen van een DHCP server :?
Om er voor te zorgen dat DNS goed wordt bijgewerk Laat ik DHCP ervoor zorgen dat de juiste instellingen in DNS gezet worden (Computernaam met bijbehorend IP-adres).
Zo kan je blijft dns, als het goed, is up to date. Bij het verlopen van een lease worden ook de DNS records verwijderd namelijk.
Nu kan ik me voorstellen dat DHCP DNS niet kan bijwerken omdat deze geen referentie account had met de juiste machtigingen. Maar dat hij dan helemaal geen ip-adressen uitleverd was ik ook verbaasd over.

gelukkig ben ik er achter gekomen en heb ik weer wat geleerd voor in de toekomst.