Toon posts:

[XP] Dell 2600 server kan geen vaste schijven vinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik heb een Dell 2600 1,8mzh en 512mb, raid control en 3 maxtor HD's die ik wil gaan gebruiken als www server. Het probleem is dat ik er geen OS op kan installeren, ik heb er geen install CD of andere software van. Tijdens het opstarten ziet hij de 3 HD's, maar als ik probeer Windows XP erop te zetten en de files zijn gelkopieert zegt hij dat de setup geen vaste schijven kan vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb me al suf gezocht (google) maar ben dit probleem niet tegengekomen, vandaar deze message.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 11:53
Dell O-) over het algemeen weet ik dat je bij Dell servers je aan de originele bijgeleverde dell besturingssysteem cd-roms kan houden, maar je weer voorzichtig moet zijn met service packs. Deze tip even ter informatie.

Heb je je raid configuratie wel geconfigureerd, wat zijn de specificaties van de harde schijven? grootte etc.

Als je geen raid array geconfigureerd hebt zul je dus ook geen schijven tegen komen in de setup van je O.S.

Of je moet je controller middels F6 installeren voor je kunt beginnen met je xp installatie!

Dit lijkt me ook een schopje niet echt het juiste topic hiervoor: op naar Windows Servers en Software

Trouwens waarom wil je XP op een server zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door loewie1984 op 17-07-2006 13:50 ]

discogs

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

De drivers voor de raid controller zitten standaard bij een Windows 2003 Server cd, en volgens mij ook bij een Windows 2000 Server cd. Voor de overige OS-en moet je tijdens de setup op F6 drukken om een raid driver te laden vanaf een diskette. Deze diskette kan je bij dell wel downloaden met hierop de drivers. Let op ! Je hebt hier echt een floppydrive voor nodig ! Andere optie is om de driver te slipstreamen in de installatie cd, maar dit is een hoop extra werk.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• justme256
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 22:11

justme256

klikkerdeklik

Net ff gekeken op de Dell support site. Je kan als je voor de Poweredge 2600 kiest (of de servicetag invult) een ISO downloaden van de install cd's. Maakt het in ieder geval een stuk makkelijker al. >:)

Kijk ff hier: http://support.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=us&l=en&s=gen&SystemID=PWE_FOS_XEO_2600&os=WNET&osl=EN en kies voor Systems Management. Het is de Dell CD ISO - Installation and Server Management optie.

Suc6!

Another day, another problem (or challenge, depends how you look at it)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft meer met Windows te maken dan met Netwerken, dus even een move :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:35:
Dit heeft meer met Windows te maken dan met Netwerken, dus even een move :)
Ik heb dit in Netwerken geplaatst, maarde modurator heeft hem hierheen verplaatst.
Sorry voor dit misverstand.
Pagina: 1