[XP] computer start alleen in "last know good configuration"

Pagina: 1
Acties:

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 16:01
Ik heb al gezocht op het forum maar heb hierover precies niet de oplossing kunnen vinden.
Mijn videokaart was stuk maar de computer startte wel gewoon op maar ik zag dus niks en heb verschillende dingen gestest waardoor de PC dus meerdere keren gewoonuitgezet is zonder normaal af te sluiten in Windows en dit is denk ik ook de oorzaak.
Maar het probleem is nu dat de computer automatisch herstart zodra het logo van Windows XP verschijnt tijdens het opstarten.
Ik kan alleen in windows komen met veilige modes en als ik "last known good configuration" kies.
Als ik dan een systeemherstel doe lost dat niks op.
Ik las iets over om in het register iets aan te kunen passen zodat wel weer goed opstart.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Start je PC in veilig modus op, ga naar systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart- en herstartinstellingen -> vinkje uitschakelen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Hierdoor zul je een BSOD krijgen waardoor de PC niet zelfstandig opnieuw opstart.
Daarnaast zou je even in je "logboeken" kunnen kijken voor foutjes, net zoals bij "Apparaatbeheer". Dan zou je nog eens je geheugen kunnen testen met Memtest en je harde schijf met het desbetreffende tooltje van je harde schijf fabrikant :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 18-07-2006 03:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Vele computers gaan stuk met het warme weer, vaak als gevolg van slechte koeling. Kan van alles zijn, gewoon alle onderdelen goed testen. Het stuk gaan van je videokaart kan ook schade hebben aangericht aan je MoBo. Misschien nog een reserve kaartje liggen of 1tje ff lenen ?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als je er nu een ander type videokaart in hebt, dan zou je oude video-driver wel eens vervelend kunnen doen. Probeer je oude videodrivers eens weg te slopen ... eventueel met de hand (regedit + [del] knop ;) ).

En post je BSOD foutmelding anders hiero; als het b.v. 'IRQ less or equal' is, dan is het grote kans dat je een inderdaad driver-conflict hebt.

Om stabiliteitsissues door de hitte uit te sluiten: alles loshalen, ontstoffen/schoonmaken, terugstoppen en testen zonder je kast dicht te doen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• JJFS
Het systeem is zo goed als nieuw en een Zalman als CPU cooler en de temps zijn (waren) prima.
Ik heb dus als eerste geprobeerd de videokaart drivers te updaten omdat ik dacht dat het systeem zo gefixed kon worden met een setting maar tijdens de installatie ervan kreeg ik meteen al foutmeldingen wat ik nooit eerder heb gezien.
Toen was ik het zat en heb besloten het CMOS geheugen te clearen, dus batterij eruit dan die jumper overgezet en weer terug en de batterij er weer in maar wat toen gebeurde..........
Computer gaat aan, krijg totaal geen beeld en videokaart fan blijft op 100% draaien, zeg maar in het begin wat hij normaal 5 seconden doet is nu doorlopend.

Ik snap er nu helemaal niks meer van, heb eindelijk een nieuwe videokaart na 4 weken wachten en is nu zeker weer stuk, ik zal het snel testen met een oude PCI videokaart.

Zal dit ook kunnen zijn dat het contact van de batterij op het moederbord niet goed contact maakt? want die ijzertjes zijn er niet beter op geworden.

Ik ben nu echt radeloos, boos en teleurgesteld :(

• JJFS
Computer werkt gelukkig weer, hij startte niet op met 2 geheugen modules die er altijd al in hebben gezeten en Windows XP start opeens ook weer gewoon goed op.
De ATI drivers installeren gaat nog steeds niet maar ik heb nu Omega drivers geinstalleerd die wel werken.

Bedankt voor inzet ;)
Pagina: 1