Mac htpc software

Pagina: 1
Acties:

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:05
Om te voorkomen dat de discussie in het algemene mac mini topic uit de hand loopt, een nieuw topic :)

HTPC op de mac.

Natuurlijk is er frontrow bijna perfect, integreerd met eyetv ziet er goed uit en is gratis! maar... geen video_ts bestanden, en tja backups van dvd's moeten natuurlijk wel afgespeeld kunnen worden, anders is de mac een hele dure dvd speler.

daarnaast zijn er nog vele andere, op deze wiki staat een aardig overzicht.

Totdat mediacentral ondersteuning bied voor eyetv ga ik denk ik voor frontrow icm distantDVD maar ik wil natuurlijk graag weten wat de rest er over denkt.

dus: wie gebruikt wat? wat zijn de ervaringen? do's? dont's?

[ Voor 2% gewijzigd door overhyped op 17-07-2006 12:43 . Reden: typo galore ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://blog.wired.com/cultofmac/index.blog?entry_id=1520293

Kwam toevallig laatst deze post tegen op Cult of Mac. Nieuwe versie van Elgato EyeTV DVR met ingebakken samenwerking voor Front Row..

[ Voor 27% gewijzigd door Matias op 17-07-2006 12:52 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik heb dan wel geen enkel verstand van Macs... maar bestaat er op de Mac niet zoiets als een virtuele dvd drive? Dan kun je eventueel de backup dvd's mounten als iso en ze dan wel afspelen? Al mis je dan wel weer het geintegreerde met ws. eyetv als ik dat zo lees...

Wanna play?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

F-Tim schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:55:
Ik heb dan wel geen enkel verstand van Macs... maar bestaat er op de Mac niet zoiets als een virtuele dvd drive? Dan kun je eventueel de backup dvd's mounten als iso en ze dan wel afspelen? Al mis je dan wel weer het geintegreerde met ws. eyetv als ik dat zo lees...
Mac OS X kan standaard iso's e.d. mounten. Je kunt ook met de standaard dvd speler deze gemounte iso's afspelen, en zelfs als je alleen een losse VIDEO_TS folder hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:05
Ik heb gisteren mediacentral maar even gekocht (30e is niet echt spannend) leuk pakket, heeft nog wat issues (waaronder gebrekkige ondersteuning voor tv tuners en geen ac3 troughput) maar zeker hoopvol! nu al m'n media maar eens digitaliseren en een nas aanschaffen :)