PIXMA iP6220D

Pagina: 1
Acties:

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-04 20:54
Hallo iedereen,

Ik wil deze Canon PIXMA iP6220D kopen, omdat hij een ethernet aansluiting heeft.
Maar ik weet nu nog niet zeker, omdat ik er weinig verstand van heb, of ik hem nu gewoon op mijn router kan aansluiten, en dan vervolgens op mijn laptop draadloos kan printen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Z500

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Z500 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:21:
Hallo iedereen,

Ik wil deze Canon PIXMA iP6220D kopen, omdat hij een ethernet aansluiting heeft.
Maar ik weet nu nog niet zeker, omdat ik er weinig verstand van heb, of ik hem nu gewoon op mijn router kan aansluiten, en dan vervolgens op mijn laptop draadloos kan printen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Z500
Ja dat kan :)

IP-adres toekennen en op je laptop als netwerkprinter installeren.

IP6220D Heeft geen ethernet aansluiting. De IP5200R wel.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 17-07-2006 13:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Z500
Dat is vreemd, meerdere sites zeggen dat hij er wel eentje heeft, bijvoorbeeld kieskeurig.nl en ook webshops..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

de 6220D heeft volgens de canon info (een PDF'je van ze) geen netwerkaansluiten, de 5200R idd wel.
Bron

[ Voor 8% gewijzigd door Romke op 21-07-2006 15:24 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
In ieder geval om antwoord te geven op je vraag of je draadloos kan printen: JA

Wanneer jouw printer via een ethernetkabel op de router of mogelijke switch verbonden is, en een vast IP adres heeft is het ten alle tijde mogelijk de printer gewoon toe te voegen, dit kan je doen door middel van het handmatig toevoegen van een TCP/IP poort met daarin het IP adres van je printer dat je ingesteld hebt in te geven. Je maakt dan een poort naar de printer toe waarna je vervolgens nog de driver moet opgeven aangezien daarom gevraagd wordt.

Hierna moet je gewoon een testpagina kunnen afdrukken!

discogs

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anti-XP schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:17:
de 6220 heeft volgens de canon info (een PDF'je van ze) geen netwerkaansluiten, de 5200 idd wel.
Bron
De 5200 niet de 5200R wel. :Y)
De 6220D is wel beschikbaar met een optionele usb bluetooth module.

En zoals loewie het hierboven uitlegd gaat het idd wel werken.

[ Voor 19% gewijzigd door max op 21-07-2006 15:25 ]

• Z500
OKe, bedankt voor jullie antwoorden, nu nog een goede printer zien te vinden, te 5200R vind ik wel te duur. Ik zie ook op kieskeurig dat deze printer ethernet heeft "hp deskjet 6940".

Zal dit een goede zijn..?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Voordeel van de Canon printers is dat ze (de iets uitgebreidere modellen) gescheiden kleuren cartridges gebruiken. Op de lange duur scheelt je dit een hoop geld (mij wel iig). De cartridges van de HP zijn daarbij ook nog eens een stukje prijziger dan die van Canon.

Na jarenlang een HP fanboy te zijn geweest (ben ik op laser-gebied nog steeds), heb ik 3 maanden geleden toch een Canon IP4200 gekocht, waar ik heel tevreden over ben.

Daarbij vind ik veel HP printers ook nog eens veel en veel te duur voor wat je krijgt. Canon heeft in mijn ogen zijn zaakjes (prijzen) beter voor elkaar.

Pagina: 1