Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Wat voor voeding is het eigenlijk?
Heb trouwens de waarden ook in mijn BIOS gechecked en die gaf hetzelfde.
Andere voeding nodig zou ik denken...
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Kan het zijn dat na het vervangen van een voeding de CMOS moet worden gereset?
Ook kan je proberen nog eens met je oude voeding te booten. Misschien is deze nieuwe ook niet helemaal in orde.
Verder kan je proberen te booten zonder geheugen, geeft hij dan wel piepjes?
Het zou kunnen dat er nog iets anders beschadigd is ook. Dus het lijkt me best dat je alles een voor een test. Niet de snelste methode, maar uiteindelijk vind je het wel.
Oude voeding ook er weer op gehad en die gaf hetzelfde probleem.
Dan maar alles er uit halen en 1 voor 1 dingen proberen...
Op een A7V8X? Dat bord trekt de VCore nog uit de 5V lijn en heeft dus geen losse ATX12V connectorBalusC schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:09:
Heb je het ATX12V stekkertje wel ingeplugd?
Oslik blyat! Oslik!
De LED op mijn MoBo brandt gewoon, maar ik krijg verder totaal geen reactie. Enige interessante is dat toen ik de CPU opnieuw had geplaatst en de kast zonder koeler opstartte. Toen ging de voeding aan om zelf na een paar seconden weer te stoppen...
Is er een betrouwbare manier om na te gaan of je MoBo ter ziele is?
[ Voor 12% gewijzigd door Deddiekoel op 18-07-2006 00:09 ]
Ik zou ook nog even bekijken of je niet per ongeluk een pinnetje ergens scheefgedrukt hebt, bijv ps2 toetsenbord. Dat kan dat soort problemen ook geven namelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door Ernie op 18-07-2006 07:37 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Dat zijn oude wijvenverhalen. Als de voltages fors afwijken (bijv door kortsluiting) kan het zijn dat er helemaal niets gebeurt, ook al is je mobo OK.Deddiekoel schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:25:
Ik vreed dan toch dat mijn MoBo exit is. Als ik bijvoorbeeld hem zou starten zonder geheugen of videokaarten dan moet ik toch geluid horen? Misschien is mijn PC speaker wel kapot ;-)
Kijk eens naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Met name het stuk over het testen van mobo+CPU *buiten* de kast op een niet-geleidend ondergrond om kortsluitingen uit te sluiten. Overigens zou je de eerste niet zijn die per ongeluk bij prutsen in kast bij vervangen voeding je CPU core gecrunched zou hebben. Controleer dat ook
Oslik blyat! Oslik!
zonder koeler...aaccchhhhhhh@@@@dan is je cpu RIPDeddiekoel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 23:32:
Wat kan het dan zijn?
De LED op mijn MoBo brandt gewoon, maar ik krijg verder totaal geen reactie. Enige interessante is dat toen ik de CPU opnieuw had geplaatst en de kast zonder koeler opstartte. Toen ging de voeding aan om zelf na een paar seconden weer te stoppen...
Is er een betrouwbare manier om na te gaan of je MoBo ter ziele is?
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Wordt dus een nieuw systeempje. Heb wel nu 2Gb DDR in de aanbieding.
Wat vinden jullie, een AMD AM2 bordje kopen of een Intel bordje voor Conroe (wat is daar het socket van en de commerciele naam)?
Hoop wel dat bij huidige systemen de koelers wat makkelijker zijn te plaatsen. Ik mis slot 1 op deze manier wel.
[ Voor 16% gewijzigd door Deddiekoel op 19-07-2006 11:16 ]