Toon posts:

Chello valt regelmatig uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Chello Light, dat heb ik en tevreden ben ik niet...
Ik gebruik Chellog Light van UPC, het probleem bij mij is dat hij regelmatig uitvalt zoals bij surfen op internet of gewoon een potje gamen. Bij het uitvallen branden geen van de vijf lampjes op de modem, Power, Receive, Send, Online, PC/Activity. En na een paar minuten wachten branden alle vijf er weer en dan ben ik weer online.
Zojuist heb ik naar de 0900 nummer van UPC gebeld en volgens die ''hulpzame'' medewerker van UPC ligt dat niet aan hun (de netwerk van UPC/Chello) maar aan me zelf, hij vroeg me om configuratiescherm ->Netwerkverbindingen->LAN-verbindingen->Ondersteuning en vervolgens mij IP - adres door te geven. Na het doorgeven van de eerste 2 cijfers nl 62. zeg hij al dat het iets niet klopt, volgens hem moet mij ip adres beginnen met 1 en dat krijg ik ook als me internet uitvalt. Tijdens het verbinden begint de ip adres inderdaad met een 1 maar als de vijf lampjes (van de modem) eenmaal branden dan wordt die weer 62.

Ik gebruik Windows XP Home SP2 (legaal), Norton Internet Security 2005, Windows Defender, Ad-Aware, Spybot, SpywareBlaster en ik surf met Firefox.
PC ziet als volgende uit:

Merk COMPAQ
Behuizing Desktop
Processor AMD Athlon64 3400+
Geheugen 1024 MB
Harddisk 250 GB S-ATA
CD-ROM/DVD DVD+/-RW Double Layer
Geluidskaart 5.1 audio
Videokaart 256 MB nVidia GeForce 6200
Modem Geen modem
Poorten 7 x USB 2.0, Parallel, PCI-Express, PCI
Toetsenbord Bedraad
Muis Draadloos
Netwerkkaart 10/100BT
FireWire 2 x IEEE 1394
Kaartlezer 9-in-1 Cardreader
Besturingssysteem Windows© XP Home Edition
Garantie 12 Maanden garantie, haal en breng service aan huis
Extra Info
Inclusief Works 8.0

Kan iemand me helpen? AUB! |:( |:( |:(

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:32
Warmte problemen in het Chello kastje toevallig? Best mogelijk met een hittegolf.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Lijkt me duidelijk: Modem reset zichzelf. Ligt aan UPC

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me uitleggen over die ip probleem?

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Je IP-adres 62.xxx.enz.. is correct, maar als alle lampjes uitgaan, dan gaat je modem echt even uit. Warmte kan een oorzaak zijn, maar meer waarschijnlijk is een defect aan het modem.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb toch het idee dat de spanning van je modem helemaal wegvalt. Klinkt als een rotte voeding. Ik zou dus eens vragen of ze je modem willen vervangen, want als internet wegvalt dan zou er toch minimaal 1 lampje moeten blijven branden.

• dion_b
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Surf eens gewoon naar de inwendige statuspagina van je modem (192.168.100.1) en kijk naar de signaalwaardes en de modem log. Allicht staat daar iets interessants tussen.

Overigens zou een brakke voeding me niet echt verbazen. Als je beschrijving van slechts 5 LEDjes klopt, dan heb je een Motorola SB4100E, een modem met interne voeding die zeker niet meer zo jong is. Ik geloof dat deze modems sowieso op de lijst staat om ergens de komende tijd vervangen te worden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb een SB5100E modem. Wat mij verder opvalt is dat als de internet uitvalt de ip adres begint met 1xx en zodra de modem weer verbindingen krijgt met de internet de ip adres veranderd naar 6xx.

• dion_b
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In dat geval heb je 6, niet 5 LEDs, er zit nog een standby LED onder :o
Wat mij verder opvalt is dat als de internet uitvalt de ip adres begint met 1xx en zodra de modem weer verbindingen krijgt met de internet de ip adres veranderd naar 6xx.
Wees eens duidelijker - 1xx kan zijn:

een 169-IP (=geen IP, DHCP server reageert niet)
een 192-IP (=intern IP, waarschijnlijk van de modem zelf)
een willekeurige andere IP die met 1xx begint (een willekeurige andere IP)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1