Toon posts:

[XP] Blijven hangen op: Instellingen worden opgeslagen.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

Ik een probleem, ik heb al ruime tijd last van het feit dat wanneer ik mijn computer afsluit, Windows XP blijft hangen op het punt vlak voor Windows wordt afgesloten. namelijk Instellingen worden opgeslagen. Dit gebeurd zo regelmatig dat vaak de PC op niet normale manieren moet afsluiten, iets wat mijn computer nou niet echt veel goeds doet.
Nu is mijn vraag, is dit een min of meer bekend probleem? Heb op Google nagenoeg niks kunnen vinden, en is er een oplossing voor? Zoja, dan hoort ik dit uiteraard graag. ;)

Alvast bedankt.

Yosie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Is een vrij vaak voorkomend probleem, ik had het een paar dagen geleden ook, maar nu is het ineens vanzelf verdwenen 8)7

Veel meer dan alle updates installeren en eventueel ervoor zorgen dat alle programma's die problemen kunnen veroorzaken goed zijn afgesloten kan je er niet aan doen. Meestal lost het zichzelf wel op na een tijdje :P

The devil is in the details.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat de Windows versie er in staat - let hier aub ook zelf op :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Staat er niets in je logboek ? En heb je wel alle updates geïnstalleerd ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Heb je je pc al gescand op spyware?
En heb je recent (net voor het probleem zich voordeed) een driver geupdate?
Of hardware toegevoegd?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 14:44 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 13:25
Indien ik het correct hebt dan blijft er een programma lopen die niet goed afgesloten wordt.
Dit kun je proberen:
1 langer wachten misschien gaat hij toch uit.
2 Opstarten in veilige mode(weet niet of dit helpt)
3 software gaan verwijderen en kijken wanneer hij het weer doet, vermoedelijk het laatste wat je geinstalllerd hebt.
4 virussen en spyware, kijk eens naar alle processen, zoek deze met google en kijk wat het is.
Zoveel mogelijk uitzetten wat niet moet opstarten(office, nero etc)
5 hd testen oppervlakte

Verwijderd

check ook je hardware even ik heb gehad dat het door mn moederbord kwam, bios flashen.... ging fout:S maar wel een nieuwe mobo van ASUS gekregen:D:D en toen was het ook meteen goed.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:06
blijven hangen :? of sluit de pc uiteindelijk wel af na x tijd :?

Ik heb dat hier ook met sommige clients, de oplossing was om UPHClean-Setup.msi te installeren van Microsoft.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, en sorry voor de titel fout.

Ik zal jullie adviezen uitproberen en over een tijdje 'rapport' uitbrengen. Ieder geval, bedankt! :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Grolsch schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:39:
blijven hangen :? of sluit de pc uiteindelijk wel af na x tijd :?

Ik heb dat hier ook met sommige clients, de oplossing was om UPHClean-Setup.msi te installeren van Microsoft.
opmerkingswaardig is dat deze User Profile Hive cleanup-service standaard in de Vista-beta's aanwezig is.
volgens mij dus een serieus probleem. lol

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm, je kan ook nog even zoeken in je register.

www.schoonepc.nl is een handige site waar veel tweaks op vermeld staan.
*klik* voor link naar register instellingen op die site.

Quotes van die site:

Windows sneller afsluiten
U kunt nog extra snelheids winst behalen bij het afsluiten van Windows XP. Ga voor deze tweak naar de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop en wijzig/voeg toe de volgende tekenreekswaarden:
HungAppTimeout = 4000
WaitToKillAppTimeout = 4000
WaitToKillServiceTimeout = 4000
AutoEndTasks = 1

Oplossing voor het niet automatisch afsluiten Windows
Schakelt XP niet (meer) automatisch uit? Wellicht kunt u deze optie niet meer vinden onder Energiebeheer. Ga daarvoor naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en wijzig de waarde PowerdownAfterShutdown in 1.

Oplossing voor het traag of incorrect afsluiten van Windows
Sluit Windows XP niet meer af of duurt het afsluiten erg lang? Verander dan eens de registerwaarde PowerOffActive in de waarde 1 bij de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten L op 17-07-2006 15:10 ]

www.maartenlangelo.nl

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:06
PipoDeClown schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:09:
[...]

opmerkingswaardig is dat deze User Profile Hive cleanup-service standaard in de Vista-beta's aanwezig is.
volgens mij dus een serieus probleem. lol
bij ons trad dit probleem op icm de mcafee virusscanner.
Het installeren van die cleanup-service zorgt dat alles weer beresnel werkt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1