Toon posts:

Noxon player vind wel internetstreams maar geen mp3 via pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via Ibood heb ik vandaag een terratec noxon spelertje ontvangen. Op zich een geinig toestel, er is maar 1 probleem, het werkt niet zoals gewenst.

Situatie:

PC1 bevat mp3's die gedeelt mogen worden. Hierin zit een Belkin pre N wireless netwerkkaart waarmee de pc aan eveneens een router van Belkin hangt (ook een Pre N dus)

De netwerkbeveiling bestaat eruit dat enkel toestellen met een gekend mac adres toegang krijgen. Ik heb dus de noxon hieraan toegevoegd. Die krijgt netjes ip 192.168.1.6.

Als ik vanop PC1 een ping doe is alles perfect. Als de stroom van het toestel wegneem niet meer. Dus ik ben vrij zeker dat die wel gevonden wordt.

De software die bij het toestel zit vind echter niets. Die zoekt eerst op de 3com onboard van mijn moederbord en dan op de belkin.

Echter als ik een radiostream probeer is er geen enkel probeem. Tot zelfs radio Zimbabwe aan toe :p
Dus nogmaal bewijs dat het toestel een verbinding kan maken

Wat heb ik al geprobeerd:

Toestel in andere kamers gezet.
Software op andere pc gezet (zelfde probleem)
3com onboard uitegeschakeld (zelfde probleem)
Eens goed vloeken (deed niets uit maar lucht wel op)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

YellowCube

Wait...what?

heb je uberhaupt wel een mediaservice op PC1 draaien?
Bijv. iets als TwonkyVision?

zonder die service zal de Noxon je PC met daarbij horende MP3'tjes niet vinden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Heb musicmatch erop gezet (ziet er op het eerste zicht wat overzichtelijker uit dan Twonkey), maar nog steeds hetzelfde.

Trouwens, de terratec soft zou zowieso eerst de hardware moeten vinden? Pas dan kunnen er mp3's gestreamd worden?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 16:44
Dat er veel MP3's op de PC staan, maakt het nog geen MP3 speler. ;)

Dus Portable Media Devices --> Netwerken

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat denk je van de firewall uitzetten?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Frogmen schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:23:
Wat denk je van de firewall uitzetten?
Firewall staat uit. Die van Win XP dus. Er is geen nood om die te gebruiken. De firewall van de router staat wel aan. Zal direct eens testen of het werkt als ik die (eventjes) uitschakel.

Dat maakt dus geen verschil :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 16:02 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

YellowCube

Wait...what?

ziet de Noxon jouw pc (of beter de MusicMatch service) wel? Heb je de benodigde draadloze encrypties e.d. ook goed ingesteld etc?
het feit dat je met jouw PC de Noxon kunt pingen is natuurlijk ok, maar dat zegt natuurlijk niet alles.

[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 17-07-2006 16:00 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen encrypties. Enkel de mac adressen. Dat vind ik persoonlijk veiliger.

Als ik de noxon opstart geeft hij wel de ssid, dus wederom een bewijs dat hij de router kan vinden. Ik heb geen idee hoe die de pc kan vinden. De Noxon vind de router en die zou op zijn beurt de signalen van de PC doorgeven. De handleiding is wel leuk geschreven en vrij duidelijk. Ik heb dus een lijst aangemaakt en die opgeslaan. Aslook de UPnP "op scherp gezet". Echter nog steeds zonder positief resultaat

EUREKA het werkt :p

Ik heb geen idee waarom die music manager erbij zit. Die vind nog steeds geen enkel draadloos muziekaparaat, echter musicmatch geeft het signaal door en geeft een heel goed geluid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 17:01 ]

Pagina: 1