VPN via Caiway

Pagina: 1
Acties:
  • 2.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05
Weet iemand of Caiway geen VPN verbindingen ondersteund. Of dat ze modems leveren die dit blokkeren.

We proberen een VPN verbinding op te zetten via windows naar een server bij ons, maar bij de meeste mensen werkt deze, maar degene met Caiway kan niet inloggen. Toen dit systeem bij ons op kantoor stond kon ik zonder meer een vpn verbinding opzetten.

Hop,hop,hop!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat zegt de helpdesk van CaiWay ?

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12 08:59
hey,

Caiway blokkeert zowieso helemaal geen enkel verkeer / poort etc. etc.

Zoals ik het lees heb je een systeem op kantoor geconfigureerd en daar werkte je vpn en nu je de PC mee naar huis hebt genomen werkt het niet meer. Is de PC thuis direct op het kabelmodem aangesloten of zit er een router tussen? Als er een router tussenzit is dat voor 99% van de gevallen het probleem. De router moet namelijk het VPN verkeer ondersteunen.

Succes

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05
nl0pvm schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:40:
hey,

Caiway blokkeert zowieso helemaal geen enkel verkeer / poort etc. etc.

Zoals ik het lees heb je een systeem op kantoor geconfigureerd en daar werkte je vpn en nu je de PC mee naar huis hebt genomen werkt het niet meer. Is de PC thuis direct op het kabelmodem aangesloten of zit er een router tussen? Als er een router tussenzit is dat voor 99% van de gevallen het probleem. De router moet namelijk het VPN verkeer ondersteunen.

Succes
Of het modem wat Caiway levert heeft een routerfunctie die de boel tegenhoud?

Er zit een draytek router tussen die hardware VPN doet, maar die heeft er niks mee te maken, omdat we meerdere mensen hebben die zo'n dubbele opstelling hebben. Configuraties daarvan zijn gelijk (hebben we al naar gekeken :) )

Hop,hop,hop!

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12 08:59
nee helaas, het modem van caiway heeft absoluut geen routerfunctie zoals de meeste adsl modems wel kennen. Het modem is een doodnormale bridge en een bridge houdt niets tegen. Het verschil tussen caiway en een adsl-internetter is dat caiway (igv. docsis) PPPoE toepast.. en adsl niet.. Maar dat hangt bij caiway wel van je modem af, terayon werkt netzoals docsis :DHCP terwijl docsis gebruikmaakt van pppoE... Mogelijk zit er een bug in je router die in combinatie met PPPoE opspeelt alhoewel de kans daarop erg klein is. Ik zou toch nog eens goed kijken naar de instellingen van de router waarbij ook de MTU een belangrijke factor zou kunnen zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door nl0pvm op 29-07-2006 12:25 ]