Wereldwijde garantie Apple

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:09
Gegroet,

ik wil een Macbook kopen in Amerika, maar ik vraag me af of ik hem hier in Nederland kan laten repareren als er iets stuk van is. En dan bedoel ik uiteraard met garantie, niet dat ik ervoor moet betalen. ;) Ik heb op de Apple site gekeken, maar ik kan er niks over vinden.

Weet iemand hier meer over of heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt! :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ja, alleen als je refunds wil of een doa wil dan word het flink lastig aangezien je dan naar je reseller moet

:)

blup

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je bij Apple doorklikt naar Support, Computer + Server en dan MacBook, staat aan de linker kant een kopje "Warranty Information", met een link naar MacBook standard warranty. Daarin staat het volgende:
...If the product is portable, meaning that it can operate independently without a power cord, you may obtain warranty service worldwide. However, service will be limited to the options available in the country where service is requested...

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RnB
Daedalus schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:06:
Als je bij Apple doorklikt naar Support, Computer + Server en dan MacBook, staat aan de linker kant een kopje "Warranty Information", met een link naar MacBook standard warranty. Daarin staat het volgende:

[...]
Okay, dankjewel. :) Ik neem aan dat de garantie wel goed zit hier in Nederland toch?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Denk je er wel aan dat je geheid invoerrechten + BTW kan betalen als je terugkomt met je nieuwe macbook? Dan is het prijsverschil meteen een stuk kleiner.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
Nvidiot schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:57:
Denk je er wel aan dat je geheid invoerrechten + BTW kan betalen als je terugkomt met je nieuwe macbook? Dan is het prijsverschil meteen een stuk kleiner.
Je mag toch een laptop meenemen in het vliegtuig? Je moet niet vermelden dat je hem in Amerika gekocht hebt.

Ik heb zo ook een iPod gekocht, sheelt bijna 100 Euro.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Lees eens dit topic door: Apple service voor de MacBook Pro: niet 'wereldwijd'

En ik haat het altijd wanneer mensen gaan roepen of de zoekfunctie wel is gebruikt, maar ik krijg op 'garantie wereldwijd' met als zoekbereik Appletalk een aantal relevante hits:
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RnB
Motrax schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:07:
Lees eens dit topic door: Apple service voor de MacBook Pro: niet 'wereldwijd'

En ik haat het altijd wanneer mensen gaan roepen of de zoekfunctie wel is gebruikt, maar ik krijg op 'garantie wereldwijd' met als zoekbereik Appletalk een aantal relevante hits:
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart
Okay, ik heb idd niet de search gebruikt.. :X De garantie is dus wel wereldwijd, maar niet echt perfect geregeld? Als ik het goed heb begrepen.. :P Dat het niet perfect is geregeld, maakt mij eig niet uit. Als het maar wereldwijd is. ;)

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Reef_91 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:11:
[...]

Okay, ik heb idd niet de search gebruikt.. :X De garantie is dus wel wereldwijd, maar niet echt perfect geregeld? Als ik het goed heb begrepen.. :P Dat het niet perfect is geregeld, maakt mij eig niet uit. Als het maar wereldwijd is. ;)
De garantie is wel goed geregeld, maar de TS van dat topic wilde z'n geld terug uit ontevredenheid met het product, niet met één unit ervan. Of dat onder de garantie valt is dus de vraag.

Verwijderd

Sijmen schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:57:
[...]
De garantie is wel goed geregeld, maar de TS van dat topic wilde z'n geld terug uit ontevredenheid met het product, niet met één unit ervan. Of dat onder de garantie valt is dus de vraag.
Dat is niet geheel juist. Ik verwacht een deugdelijk produkt. Indien dat niet geleverd kan worden zou ik graag mijn geld terug willen. Apple is helaas niet in staat een goed produkt te leveren, en weigert geld terug te geven. En dat is het probleem.

Overigens is de garantie bij aanhoudende problemen ook niet echt goed te noemen. Je moet behoorlijk moeilijk doen (aangetekende brieven e.d.) om een eventuele vervanging te regelen. Indien je deze krijgt, ga je een langdurige vervangingsprocedure in (minstens een maand). Je kan Apple verzoeken om een gelijktijdige ruil te doen, maar daar geven ze stilzwijgend geen gehoor aan.

Kortom, weet waar je aan begint.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

kom kom, niet zo negatief doen.. als jij bij bedrijf x je computer koopt moet je niet bij bedrijf y aankomen dat je je geld terug wil, dat is het risico dat je neemt als je een computer ergens koopt maar daar niet blijft. ik ga toch ook niet bij de AH aankloppen als ik bij de c1000 een product koopt wat niet voldoet aan mijn verwachtingen.. ook al is het allebij van ahold

[ Voor 27% gewijzigd door Bezulba op 17-07-2006 19:41 ]

blup

Verwijderd

eendje schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:40:
kom kom, niet zo negatief doen.. als jij bij bedrijf x je computer koopt moet je niet bij bedrijf y aankomen dat je je geld terug wil, dat is het risico dat je neemt als je een computer ergens koopt maar daar niet blijft. ik ga toch ook niet bij de AH aankloppen als ik bij de c1000 een product koopt wat niet voldoet aan mijn verwachtingen.. ook al is het allebij van ahold
Waar heb je het toch over? Is Apple een andere firma dan Apple????? 8)7

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ja, je hebt apple nederland, apple europe, apple wordwide, apple operations, apple retail, applestore (de online zut) en ga zo maar door

blup

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:29:
[...]

Waar heb je het toch over? Is Apple een andere firma dan Apple????? 8)7
Komt nog bij dat Apple Certified Resellers financieel geheel los staan van Apple zelf, en ACP's in Amerika al HELEMAAL geen flikker te maken hebben met ACP's in Nederland.

Als je een HP laptop koopt bij de Walmart in Amerika verwacht je toch ook niet dat je hier bij de Mediamarkt je geld terug kan krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:24:
[...]
Komt nog bij dat Apple Certified Resellers financieel geheel los staan van Apple zelf, en ACP's in Amerika al HELEMAAL geen flikker te maken hebben met ACP's in Nederland.
Wie heeft het over Apple Certified Resellers? Ik heb slechts te maken met Apple Europe. Als je de moeite had genomen om dat andere draadje te lezen had je gezien dat ik slechts bij een Apple Authorised Service Provider ben geweest voor reparatie. Deze staan niet geheel financieel los van Apple. Ze krijgen voor reparaties betaald. Je kan verder net alsof doen dat Apple Europe niets met het pand in Cupertino, CA, te maken heeft, maar dat is onjuist.

Het is heel simpel: Apple biedt een wereldwijde garantie. Helaas kan Apple geen fatsoenlijk produkt leveren. Dus moet er naar een andere oplossing worden gezocht.
Als je een HP laptop koopt bij de Walmart in Amerika verwacht je toch ook niet dat je hier bij de Mediamarkt je geld terug kan krijgen?
Ik weet dat ik spijt krijg van deze vraag maar... waar slaat deze opmerking op? Beweer je nou dat Apple USA de Walmart is en Apple Europe de Mediamarkt?

Verwijderd

eendje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:43:
ja, je hebt apple nederland, apple europe, apple wordwide, apple operations, apple retail, applestore (de online zut) en ga zo maar door
ik ga toch ook niet bij de AH aankloppen als ik bij de c1000 een product koopt wat niet voldoet aan mijn verwachtingen.. ook al is het allebij van ahold
Ah nou snap ik de gedachte kronkel! Logisch. De vergelijking klopt alleen totaal niet. We hebben het bij Apple immers over wereldwijde garantie. Ik klop aan bij AppleDontCare, Apple Computer Europe/International, Hollyhill Industrial Estate, Cork, Ireland. Lijkt me toch dat ik bij de goede ben.

• RnB
Okay jongens, stop daar maar mee. Ik weet genoeg, Apple heeft gewoon wereldwijde garantie. Ik ga heus niet mijn geld terugvragen, ik ben niet zo'n mierenneuker. No offense voor diegenen die zich aangesproken voelen. Hartstikke bedankt voor alle informatie! :)

Verwijderd

Reef_91 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:46:
Ik ga heus niet mijn geld terugvragen, ik ben niet zo'n mierenneuker.
Ik weet niet wat het vrijen met mieren ermee te maken heeft (rare hobby?), maar als je bedoelt dat jij persoonlijk niet kritisch bent over produkten in het bereik van 1200-2500 euro dan zullen de huidige Apple produkten je prima bevallen! :D

• RnB
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:00:
[...]

Ik weet niet wat het vrijen met mieren ermee te maken heeft (rare hobby?), maar als je bedoelt dat jij persoonlijk niet kritisch bent over produkten in het bereik van 1200-2500 euro dan zullen de huidige Apple produkten je prima bevallen! :D
Eehhh, dat is natuurlijk figuurlijk hèa.. :X Ik bedoel dat ik een beetje laks ben met dat soort dingen, dus als er iets mis is, dan ga ik niet me geld terug vragen. :)

Verwijderd

En als ik nou een Macbook koop bij een andere winkel dan de apple store ofzo, (laten we BCC als voorbeeld nemen), heb ik toch nog garantie bij meneer apple?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Binnen je jaar fabrieksgarantie kun je altijd naar Apple Authorized Service Providers (zoek op "Service zoeken"). Als je geen AppleCare Protection Plan neemt, moet je buiten je jaar fabrieksgarantie naar je verkooppunt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Heel erg mooi :)

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:36:
[...]

Dat is niet geheel juist. Ik verwacht een deugdelijk produkt. Indien dat niet geleverd kan worden zou ik graag mijn geld terug willen. Apple is helaas niet in staat een goed produkt te leveren, en weigert geld terug te geven. En dat is het probleem.

Overigens is de garantie bij aanhoudende problemen ook niet echt goed te noemen. Je moet behoorlijk moeilijk doen (aangetekende brieven e.d.) om een eventuele vervanging te regelen. Indien je deze krijgt, ga je een langdurige vervangingsprocedure in (minstens een maand). Je kan Apple verzoeken om een gelijktijdige ruil te doen, maar daar geven ze stilzwijgend geen gehoor aan.

Kortom, weet waar je aan begint.
Ik snap zooo goed wat jij bedoelt.

Apple garantie is niet echt bepaald "world class" zoals ze zelf beweren. Als ze moeilijk kunnen doen, zullen ze het doen.
Ze hebben uiteindelijk wel m'n Macbook voor een Macbook Pro vervangen :*) maar ik had liever m'n geld terug -O- "dat zit niet in het systeem" liet mij agent van Executive relations mij telefonisch weten (men communiceert niet per email ivm "legal issues")

Tip voor de TS: Koop je laptop in NL ipv USA. Het prijsverschil valt mee, en uit eigen ervaring weet ik dat Apple niet echt gemakkelijk is met garantie.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

tm030614 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:30:
[...]
Tip voor de TS: Koop je laptop in NL ipv USA. Het prijsverschil valt mee, en uit eigen ervaring weet ik dat Apple niet echt gemakkelijk is met garantie.
Ik denk dat ie daar al uit is, aangezien dit topic al bijna een jaar oud is ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.