Toon posts:

[Vista] Widescreen resolutie is niet te kiezen voor Dell 24"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu reeds een geruime tijd windows vista aan het testen. Omdat ik hier mijn main OS wil van maken, heb ik hier ook World of Warcraft op geïnstalleerd. Als monitor gebruik ik een Dell 2407WFP 24'' (1920 x 1280). Mijn desktop staat op deze native resolutie, en daar heb ik geen problemen mee. Maar als ik WoW wil spelen, en ik ga naar mijn video opties, kan ik geen breedbeeld resoluties kiezen (dus ook geen 1920 x 1280), enkel 1600x1200 waardoor alles uitgerokken wordt.

Op mijn andere partitie staat XP pro waar dit allemaal wel in orde is. Het enige waar ik zo direct op kan komen is het feit dat ik geen drivers ter beschikking heb van mijn dell scherm (voor vista). Deze zijn uiteraard nergens te vinden... :(

Ik heb reeds geprobeerd mijn graka drivers te updaten (deze van de site van asus, alsook deze van de site van nvidia), maar zonder positief resultaat.

Heeft er iemand enig idee wat ik hier kan doen? Of moet ik wachten tot 2007 tot de release van Vista, en dat dell de moeite gaat doen om hier drivers voor te maken? Is het mogelijk om andere drivers te gebruiken (evt van een ander merk), die wel deze resolutie zouden ondersteunen in een game?

Alvast bedankt voor de reactie's! _/-\o_

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Kan je misschien in de Monitor opties "Hide modes that this monitor cannot display" uitvinken?
Dit is een XP setting die misschien ook in Vista zit.
Dit betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je je monitor voert. Als je hem overvoert en hij op zwart gaat, moet je herstarten in safe mode en hem terugzetten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

victorvo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:21:
Kan je misschien in de Monitor opties "Hide modes that this monitor cannot display" uitvinken?
Dit betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je je monitor voert. Als je hem overvoert en hij op zwart gaat, moet je herstarten in safe mode en hem terugzetten.
Of gewoon binnen 15sec op ESC drukken zodat hij terugspringt naar de vorige modus.

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 19:39
victorvo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:21:
Ja alleen staat dit enkel bij de refreshrates kiezen en niet bij de resolutie kiezen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had eenzelfde probleem met Oblivion in XP, hier:
[rml][ Oblivion] Kan widescreen-resolutie niet kiezen?[/rml]

Misschien heb je er iets aan :)
Je kan ook kijken hoe je monitor de verhoudingen doet (sorry, ik weet even niet hoe het heette, maar daar waren 4 opties hoe je monitor dingen scaled).

Kan je wel custom resolutions toevoegen?

(Maar misschien dat je zonder monitor-drivers het niet kan veranderen? :? )

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 17-07-2006 10:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 't werk (mijn baas is er niet :Y) ), maar ik zal het straks thuis eens testen. Het probleem is niet dat mijn desktop foutief wordt weergegeven, want die werkt perfect, daar kan ik dus wel de juiste resolutie kiezen. Maar in WoW krijg ik alleen de "normale" resoluties te zien.

BTW thx voor de snelle replies, blijkbaar zijn er nog mensen "op het werk" O-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan want "Vista @ dell 24"" zegt helemaal niets over je eigenlijke probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd, maar vista laat een hoop mogelijkheden achterwegen (ofwel ligt het aan de monitor drivers die ontbreken). Het vinkje "hide modes that this monitor cannot display" staat zelfs in het grijs en kan ik niet aanvinken (dit vinkje staat wel bij de screen refresh rate).

Ik vrees dat ik een manier moet vinden om programma's zoals WoW te verplichten met deze resolutie te werken.

Ik heb vanmiddag nog met dell gebeld, maar zij "kunnen" geen vista drivers maken zolang er geen officiële release is :(

Iemand nog een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rondgekeken op forums van microsoft en WoW. Blijkbaar ligt het probleem zowel bij WoW (er kunnen mensen alle games goed spelen, buiten WoW) als bij de grafische kaart (mensen met Ati en nVidia hebben beiden problemen).

Het heeft dus waarschijnlijk absoluut niets met mijn monitor driver te maken.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Als je utivind waar WoW zn configuratie opslaat, zou je het dan niet handmatig kunnen aanpassen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
Die vraag werd ook gesteld op de wow us forums, maar blijkbaar weet niemand daar raad mee.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:34

Nitai

Live the life you love.

Misschien dat je bij www.widescreengamingforum.com iets vinden kan?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:32:
Die vraag werd ook gesteld op de wow us forums, maar blijkbaar weet niemand daar raad mee.
/WTF/Config.wtf moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn? ;)
En daarin staat je resolutie.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:46:
[...]

/WTF/Config.wtf moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn? ;)
En daarin staat je resolutie.
Aangepast maar die verandert niets aan m'n resolutie, hij blijft gwn op 1600 x 1200 staan :(
Pagina: 1