Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37
hallo,

Ik ben in bezit van een pda waar ook uiteraard sd-cards inkunnen. Nu is mijn camera van een ander formaat namelijk smartmedia. (dit is oud ik weet het maar pics zijn uitstekend). Ik ga op vakantie in tsjechie en kan mijn laptop meenemen op dan mijn kaartjes te legen. echter dit vind ik voor dat land een beetje riskant.

Nu denk ik wel ik zet de foto's naar de pda en daarvan daan naar mijn 2 GB SD-card. maar ik kan geen verloop van smartmedia naar SD of MMC vinden. Mijn pda ondersteunt namelijk ook MMC.

Heeft iemand een idee hoe het geheel kan overzetten. Er zit een mini-usb aansluiting aan de pda maar werkt een card-reader hierop. Ik zal dan een verloop van normaal usb naar mini-usb nodig hebben.

Klaas

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je PDA de functie van USB host ondersteund kan het, anders niet. Helaas zijn er maar weinig PDA's die dat ondersteunen (als die er al zijn)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

acer n311 ondersteund het

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 16:22
En dan nog wordt het een gehannes van niets.
Als je dus je, ik noem maar wat, 128MB SmartMedia card wilt uitlezen, zou dat op 2 manieren kunnen:
1: Rechtstreeks 1 op 1. Je PDA heeft dan 2 geheugenslots nodig, en moet die tegelijkertijd kunnen aansturen. Nou is mijn ervaring met PDA's dat die sowieso al niet de snelste zijn met geheugenkaartjes, dus ik denk niet dat je hier heel vrolijk van wordt.
2: Bij gebrek aan 2 geheugenslots zul je eerst moeten inlezen.
Dat zou dan of naar een harddisk o.i.d. moeten, of naar zijn interne geheugen.
Gaat in geen van beide gevallen echt werken ben ik bang.

Dus, samengevat, denk ik niet dat het gaat lukken wat je wilt.

Systemspecs

• klaasopurk
Giox schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:02:
Als je PDA de functie van USB host ondersteund kan het, anders niet. Helaas zijn er maar weinig PDA's die dat ondersteunen (als die er al zijn)
Wel mijn mio A701 ondersteunt het niet. :( maar er zit wel een modus in dat de cardreader als externe hdd herkent wordt in de computer ipc via de explorer van de computer de bekijken. Kan ik hier wat mee doen. Bijv. een usb tot usb copy apparaat?

Klaas

• klaasopurk
BredeP schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:09:
En dan nog wordt het een gehannes van niets.
Als je dus je, ik noem maar wat, 128MB SmartMedia card wilt uitlezen, zou dat op 2 manieren kunnen:
1: Rechtstreeks 1 op 1. Je PDA heeft dan 2 geheugenslots nodig, en moet die tegelijkertijd kunnen aansturen. Nou is mijn ervaring met PDA's dat die sowieso al niet de snelste zijn met geheugenkaartjes, dus ik denk niet dat je hier heel vrolijk van wordt.
2: Bij gebrek aan 2 geheugenslots zul je eerst moeten inlezen.
Dat zou dan of naar een harddisk o.i.d. moeten, of naar zijn interne geheugen.
Gaat in geen van beide gevallen echt werken ben ik bang.

Dus, samengevat, denk ik niet dat het gaat lukken wat je wilt.
Dat eerst naar eigen geheugen vind ik niet zo erg. er zit genoeg geheugen in. En midden in de bergen op de fiets rondgaan vind ik dat wel acceptable. Laptop op fiets is niet handig. Overigs na een fietsvakantie doen we er nog een vakantie in een huisje achteraan, maar dan vind ik laptop nog niet echt veilig liggen.

Klaas

Pagina: 1