Vraag: upgrade van 300 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 14:45
Beste Tweakers,

Laatst is helaas mijn moederbord en processor gecrashed. een amd athlon 2000+ en een asus a7v moederbordje, dus was het zowieso wel tijd om te upgraden.

Echter, ik heb ook een radeon 9700 pro in een agp slot. Nu heb ik ongeveer 300 euro te besteden. is het dan beter om een nieuw moederbord (met PCI-E) en dan ook nog een videokaartje erbij? en een processor uiteraard.

Voor vrij weinig geld moet er al wat beters zijn dan mijn huidige setup toch?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is vrij zinloos om nu nog te investeren in een moederbord met een AGP-slot, omdat er vrijwel geen snelle kaarten meer beschikbaar voor zijn.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even wachten, dan Asrock moederbordje met AGP (en PCIe) nemen (775Dual-VSTA*), en daar een Conroe inprikken :)

Kan je nu nog je AGP-kaart gebruiken en later nog overstappen op PCIe :)
(Is wel PCIe x4, maar over het algemeen is de performance niet eens zo heel slecht :)

* kijk hier voor een review

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 17-07-2006 09:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Het kan best nog wel even duren voor de Conroe leverbaar is en daarnaast: hoe pas je een Conroe, moederbord èn geheugen in 300 euro? Lijkt me redelijk krapjes. Tenzij je natuurlijk graag de performance wilt nekken door je bestaande DDR erin te doen. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een mooi tweedehands setje, i.p.v. nieuw spul waar op bezuinigd moet worden.

^ Wat hij zegt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops, daar loopt ook een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Neem wel de topicstart daarvan door.

Dit topic is gesloten.