Ik heb het idee dat iemand me niet aardig vind

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Zoals de titel al aangeeft heb ik het idee dat iemand mij niet mag ofzo... Volgen mij krijgen al mij posts op de frontpage direct een -1 (overbodig ofzo).

Kunnen moderators zien of dit één persoon was? Ik zou graag weten wie dat was dan. Ik ben mij van geen kwaad bewust en wil er graag achter komen wie het is en waarom hij/zij dat doet.
Kan ik het uitpraten ofzo... het is nu niet leuk dat serieuze reacties direct weg zijn omdat ze score 0 hebben...

bij voorbaat dank

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien is het handig wanneer je een paar links plaatst naar omlaag gemodde reacties van jou? Dan kunnen we gelijk zien of ze inderdaad onterecht omlaag geschopt zijn en hier eventueel iets aan doen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Na even snel al je reacties van de afgelopen dagen na gekeken te hebben zie ik er welgetgeld 2 tussen staan (van de 20 of zo) die negatief gemodereerd zijn. 1 daarvan is door een powermod gedaan en zal dus wel terecht zijn (de reactie is ook verwijderd).

Ofwel: Ik heb geen flauw idee van wat je bedoelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 11:49

Haan

dotnetter

Als jij op de frontpage ook MeMory heet, snap ik ook echt niet waar je het over hebt.. Er is echt bijna geen -1 moderatie bij je posts te vinden, behalve dan een paar in het Dell artikel.
lopen klagen over moderaties in een van je posts is trouwens ook niet echt handig, misschien heeft het daar mee te maken?

http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=MeMoRy

[ Voor 38% gewijzigd door Haan op 17-07-2006 07:53 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
kijk naar de datum... die heb ik pas veel later toegevoegd, toen die post al weinig kans meer had niaar boven te komen...

edit:
Mja, 'k zie ook nu pas dat het overal wel meervalt, wanneer het gebeurt valt het vooral zo op...
't is meer zoiets als

deze die heb ik aangepast, aangezien ik toch niet meer verwachtte dat die omhoog kwam. Ja, als het toch al flamebait bestempeld is, kan het er maar net zo goed één worden, niet?
deze
deze de discussie wordt gewoon afgebroken...
deze krijg toch een overbodig, terwijl ik normaal mee doe met de discussie.
deze Overgewaardeerd? Ik voeg informatie toe, die niet eens gewaardeerd is, maar ik krijg alvast een overgewaardeerd?
deze Ik stel gewoon een vraag, maar dat is blijkbaar overbodig...
dezeFlamebait? Dat is toch geen flamebait?
deze't is toch pas een troll als ik iemand persoonlijk aanval...
deze Overbodig??? Een heel nuttige bijdrage aan de discussie, al zeg ik het zelf...
deze ook niet overbodig, maar een correctie.
deze Ik had eerst een overgewaardeerd gekregen, waardoor die post wegviel, terwijl dit ook een normale correctie was.
deze Ook weer weg door overbodig, terwijl ik gewoon meedoe met de discussie.
[url=http://tweakers.net/reacties/?Action=Posting&ParentID=1700797]deze[url] Probeer weer een discussie op te starten
deze Overgewaardeerd ok, maar overbodig??
deze Weer overbodig, terwijl ik weer een discussie probeer op te starten
deze Overbodig... terwijl het een normale correctie is.
deze Echt niet off-topic!
deze Was in het begin binnen no-time weg ivm overbodig...

die powermod was wel terecht overigens, maar echte trolls zijn zo frustrerend, dus ik kon het niet laten...

Ik zie het niet alleen met mijzelf, maar ook met andere nuttige reacties die direct verdwijnen door "overbodig"... er wordt echt ongezellig en vervelend gemod door sommige mensen...
Kunnen jullie niet een "humeur" toevoegen aan modereren? Dat iedereen een smiley(of iets dergelijks) krijgt die aangeeft wat voor soort moderaties dat persoon uitvoerd... heel veel "overbodig" en het wordt een zuurpruim...

[ Voor 93% gewijzigd door MeMoRy op 17-07-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:21:
kijk naar de datum... die heb ik pas veel later toegevoegd, toen die post al weinig kans meer had niaar boven te komen...
Zoals hierboven ook al eens gevraagd is, geef dan eens wat links naar reacties van je waar je dat van denkt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
oh, ik was nog aan het editten... zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Je moet je een aantal dingen realiseren Memory:

- Moderatie is een gebruikers functie. Het zal dus wel eens voor komen dat er een onterechte Troll of Flamebait bij je post staat. Als een moderator dat vaak doet zonder daar steun in te krijgen van mede moderators dan kost hem dat zijn Karma en kan hij dus op den duur niet meer moderaten.
- Het uitgangspunt van de moderaties is 1. Als je een "vrij normale" reactie post die weinig toevoegd en niet negatief is, hoort die eindmoderatie 1 te krijgen. Als je dus +1 krijgt en iemand anders vindt dat je post niet bijzonder is dan krijg je -1 Overgewaardeerd.
- Discussies horen niet op de FP. Die horen in dit forum. Als je dus een discussie start heb je een redelijke kans dat die richting 0 gemodereerd wordt. Hetzelfde geld voor "meedoen" aan discussies
- Fouten in een stuk op de FP meld je niet in reacties, daar is een apart forum voor. Ook die zullen dus richting 0 gaan.

Alles bij elkaar zie ik maar weinig rare moderaties op je posts. Als je naar je gemiddelde score kijkt (1.2) zul je ook zien dat de eind beoordelingen niet echt raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ok, ja ik begrijp hoe het werkt, maar ik vroeg in het begin gewoon af of er misschien iemand was die me niet mocht en al mijn reacties aan het wegmodereren was. En daarom wilde ik hier ff vragen of de powermods konden kijken. Ik denk nu ook niet meer dat dat het geval was. Dus iig bedankt voor het inzicht...

Overigens:
- Discussies horen niet op de FP.
Wat hoort er dan? Bijna alles wat ik op de FP zie is een discussie!

En het is toch gek om correcties ergens te plaatsen, waar degene die je wilt wijzen op zijn/haar fout het toch niet leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:32:

Overigens:
[...]

Wat hoort er dan? Bijna alles wat ik op de FP zie is een discussie!
De reactiethreads op de FP zijn vooral geschikt voor aanvullende posts, informatieve posts of zelfs inzichtvolle toegevoegde informatie; eventueel ook voor vragen en antwoorden op die vragen...

Het is bijna niet te voorkomen dat er toch uitgebreidde discussies ontstaan, maar als dat een soort van 'welles-niets'verhaal wordt, zul je al snel zien dat dit voor anderen irriterend kan zijn en die zullen de posts aar 0:overbodig modereren, om verder niet meer gestoord te worden door zulke slepende discussies.
Niet dat het 'verboden' is, maar als je zeer hecht aan de moderatie-waardering, kan het aan te raden zijn om ook gewoon je niet in lange slepende discussie te laten verwikkelen ... als je er wel zin in hebt, doe het dan voor jezelf en niet omdat je positieve moderatie-scores verwacht.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:21:

deze Overgewaardeerd? Ik voeg informatie toe, die niet eens gewaardeerd is, maar ik krijg alvast een overgewaardeerd?
* botoo Powermodpuntje er bij om de reactie weer in het (+1 default) zicht te brengen.
deze't is toch pas een troll als ik iemand persoonlijk aanval...
* botoo Nou en of het een troll is, je stelt simpelweg dat MS troep in hun producten stopt: powermod naar -1 troll
deze Overbodig??? Een heel nuttige bijdrage aan de discussie, al zeg ik het zelf...
* botoo Imho interessant/informatief, 2 Powermodpuntjes er bij
deze Ook weer weg door overbodig, terwijl ik gewoon meedoe met de discussie.
* botoo Powermodpuntje er bij om de reactie weer in het (+1 default) zicht te brengen.
deze Overgewaardeerd ok, maar overbodig??
* botoo Naar +1 grappig gemod.
deze Was in het begin binnen no-time weg ivm overbodig...
* botoo Commentaar op het nieuws is niet om op de FP te ventileren maar in FrontPage Algemeen: powermod naar 0.
Omdat je er zelf behoorlijk werk aan gehad hebt om netjes de url op te zoeken en van commentaar te voorzien, heb ik bij wijze van uitzondering enkele reacties met één enkel puntje opgewaardeerd zodat ze weer in het zicht staan. Normaliter trekken we de toolbox pas open bij 2 punters of meer.
Kunnen jullie niet een "humeur" toevoegen aan modereren? Dat iedereen een smiley(of iets dergelijks) krijgt die aangeeft wat voor soort moderaties dat persoon uitvoerd... heel veel "overbodig" en het wordt een zuurpruim...
Sja, hoe meer reacties je leest, hoe vaker alles al eens langsgekomen is, en dan lijkt het idd wel of je wat zuurpruimerig word :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
up en down ;)
maar ja, 't was nog steeds niet waar ik op uit was. Maar goed, het punt dat iemand me niet mag, blijkt nogal onderuitgehaald.

Ik ben het overigens niet eens met jouw troll. Het feit dat ik de stelling poneer dat MS troep in zijn producten levert, is misschien flamebait, maar geen troll. "Jij bent lelijk" is een troll. Mja, ik vind sowieso dat de uitleg bij de opties miniem is; toen ik net op tweakers kwam, heb ik behoorlijk moeten zoeken om te vinden wat dingen als 'flamebait' en 'troll' betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:20:
up en down ;)
maar ja, 't was nog steeds niet waar ik op uit was. Maar goed, het punt dat iemand me niet mag, blijkt nogal onderuitgehaald.

Ik ben het overigens niet eens met jouw troll. Het feit dat ik de stelling poneer dat MS troep in zijn producten levert, is misschien flamebait, maar geen troll. "Jij bent lelijk" is een troll. Mja, ik vind sowieso dat de uitleg bij de opties miniem is; toen ik net op tweakers kwam, heb ik behoorlijk moeten zoeken om te vinden wat dingen als 'flamebait' en 'troll' betekenen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_trolls
http://en.wikipedia.org/wiki/Flamebait

2 seconden wikipedia :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
ja, nu ja... maar toen ik net bij tweakers kwam, was wikipedia er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:38:
Maar het staat wel al heel erg lang in de moderatie-FAQ reviews: Tweakers.net moderatie FAQ (al kan het misschien geen kwaad die wat meer en duidelijker te 'spammen' als bron van ultieme kennis ;) )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:38:
Gotta prove U wrong

http://en.wikipedia.org/w...l&dir=prev&action=history

http://en.wikipedia.org/w...ternet_troll&oldid=258602

http://en.wikipedia.org/w...t&dir=prev&action=history

http://en.wikipedia.org/w...le=Flamebait&oldid=251121

:+

En je registratiedatum staat op Donderdag 3 februari 2005

[ Voor 9% gewijzigd door Alternativ op 17-07-2006 16:52 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:20:
Maar goed, het punt dat iemand me niet mag, blijkt nogal onderuitgehaald.
Ik heb idd geen aanwijzingen gevonden dat iemand het speciaal op jouw reacties gemunt heeft :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Alternativ schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:50:
En je registratiedatum staat op Donderdag 3 februari 2005
Ja, van mijn nieuwe account... Ik zit al 8 jaar in de ICT, denk je echt dat ik pas iets meer dan 1,5 jaar op tweakers zit?

verder: Die faq heb ik idd nog nooit gezien. Maar ik heb het idee dat jullie flamebait en troll door elkaar houden..

Volgens jullie is "Jij bent lelijk" een flamebait, aangezien het voldoet aan "Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen.", dan is het volgens mij een troll, om dezelfde redenen en aangezien je juist aan het provoceren bent.

En een stelling als "Macs zijn gaver dan de PC" zou volgens jullie een troll zijn, maar ik het het idee dat dat juist een flame-bait is, aangezien daar een flame-war uit voort zal komen.

[ Voor 49% gewijzigd door MeMoRy op 17-07-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ach, flamebait of troll is geen van beide een compliment en alletwee een -1 score, dus per saldo is het niet heel belangrijk.
* botoo haalt flames en trollen ook nog wel eens door elkaar O-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeMoRy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:29:
[...]

Ja, van mijn nieuwe account... Ik zit al 8 jaar in de ICT, denk je echt dat ik pas iets meer dan 1,5 jaar op tweakers zit?
Je bent ermee bekend dat wij per persoon één account toestaan? Als je de gegevens van een account kwijt bent, kan je altijd contact opnemen met de Frontpage Administrators :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
al gebeurt... vond oude maar niets...

Pagina: 1