Toon posts:

data van Nvidia Raid0 array kopieren naar Uli Raid0 array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn "oude" computer een Asus A8n Sli Deluxe mobo zitten waar momenteel 2 Hitachi SATA 160GB schijven aan vasthangen in een Nvidia RAID 0 array.

Omdat ik me "oude" computer aan me schoonmoeder ga weggeven (verkopen dus) heb ik in mijn nieuwe computer o.a. een nieuw mobo, namelijk de DFi CFX3200 DR :9

De Hitachi schijven wil ik wel graag gebruiken nog en het liefste ook nog de data wat erop staat.
Ik wil de twee Hitachi schijven kopieren naar twee Sasmung SATA schijven die ik aan de Asus aan de Silicom Image (3114) controller hang. Daar maak ik dus ook en Silicon RAid 0 array aan in de hoop de complete Nvidia raid array naar de Silicon raid array te kopieren (met een programma van terabyte unlimited). Als ik het goed heb, kan ik van de Silicon Image Raid 0 array ook gewoon windows mee booten.

Vervolgens formateer ik de 2 Hitachi schijven compleet en hang ik deze aan de Uli Raid Controller van het nieuwe DFi bordje.
Ik maak een nieuwe Raid0 array aan en installeer zo windows erop.

Dan hang ik de twee Samsung SATA schijven aan de Silicon Image controller (ook de 3114) van het Dfi bordje en hoop dat hij zo in windows me Raid0 array kan lezen.

Als ik het dan goed heb, kan ik zo de benodigde data tussen de twee Raid 0 array (dus van de 2 Samsungs en 2 Hitachi) in windows uitwisselen.

Ik zou graag willen weten of bij bovenstaande voorstellingen correct zijn.
Mocht ik de plank compleet mis slaan, dan ontvang ik graag andere suggesties.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor zover ik weet is het niet mogelijk een image te maken van RAID0-array's. Bovendien verander je van moederbord/chipset waardoor Windows niet eens op zal kunnen starten. Je krijgt dan een BSOD omdat er teveel hardware is gewijzigd.

Voor meer informatie aangaande het overzetten van data uit RAID-array's:

RAID FAQ » Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?

Zowel de Asus A8N-SLI Deluxe als de DFI LANParty UT CFX3200-DR hebben een Silicon Image Sil3114 SerialATA-controller, dus daartussen kun je in elk geval probleemloos overzetten.

[ Voor 91% gewijzigd door Rone op 17-07-2006 02:05 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
@Roon

Ik ga ook niet direct van me Nvidia naar me Uli chipset alles imagen!!!!!!!!
Dat werkt natuurlijk voor geen meter.

Ik wil eerst van de Nvidia raid array naar de Sil3114 controller op het Asus mobo overzetten.
Dan vervolgens van de Sil3114 van de Asus naar de Sil3114 van de DFi overzetten.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Waarschijnlijk gaat dat niet zo makkelijk lukken. Data overzetten zal wel geen probleem zijn, maar bootable weet ik zo net niet of dat zomaar kan (ik ben relatief zeker dat het op het nieuwe mobo zowieso niet meer bootable zou zijn)... Maar als ik zo je plannen zie, dan is dat bootable stuk ook niet echt nodig.

Alleen de data zou geen probleem mogen geven.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.