Toon posts:

ubuntu

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net op men pc win xp installatie gedaan en 80 gb vrij gehouden voor ubuntu.... (laatste versie)
dan heb ik installatie gedaan van ubuntu (2 extra partitites... keyboard keuze, loginnaam etc)
alles verliep perfect, de installatie was gedaan en de pc moest terug opstarten...

ik krijg vervolgens het keuzescherm waar ik ubuntu kies (bovenste)... dan krijg ik allerlei regels op scherm (zoals bij live cd met ok erachter)

en dan...
login: dave
paswoord:

idd bij paswoord kan ik niets intypen....alhoewel ik bij de installatie wel degelijk een paswoord heb gegeven.. met niets intypen bedoel ik dat als ik iets typ er niets op het scherm komt (geen sterretjes of dergelijke) als ik het paswoord intyp op men toetsenbord en dan enter dan krijg ik een uitleg over de root en sudo...
en onderaan staat dan dave@wks01 $

wat doe ik fout ??

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
qwerty <> azerty ? :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dat je geen output ziet klopt, dat is security :)

Heeft ook een computer!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:32:
[..]
idd bij paswoord kan ik niets intypen....alhoewel ik bij de installatie wel degelijk een paswoord heb gegeven.. met niets intypen bedoel ik dat als ik iets typ er niets op het scherm komt (geen sterretjes of dergelijke) als ik het paswoord intyp op men toetsenbord en dan enter dan krijg ik een uitleg over de root en sudo...
Dan lukt het toch.
en onderaan staat dan dave@wks01 $

wat doe ik fout ??
Da's de shell, je bent ingelogd :P

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet is het bij ubuntu redelijk gebruikelijk om geen dingen op het scherm te laten zien als je een password intikt, dus dit is redelijk normaal.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf weinig met ubuntu gewerkt heb, maar dit kan ik me nog herinneren :P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Je krijgt dus geen grafische login als ik 't goed begrijp. Het is op de cli (command line interface) normaal dat je niets ziet bij het intypen van het wachtwoord, dat is met opzet zo gedaan, zodat anderen niet kunnen zien uit hoeveel karakters je wachtwoord bestaat. Dat zou het kraken makkelijker kunnen maken.

Enfin, ik heb het gevoel dat je een serverinstallatie hebt gedaan ofzo. Doe eens startx na het inloggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:32:
met niets intypen bedoel ik dat als ik iets typ er niets op het scherm komt (geen sterretjes of dergelijke)
Dat je geen sterretjes ziet klopt, dit is vanwege de veiligheid (als iemand over je schouders meekijkt kunnen ze niet zien hoe lang je password is).
dave@wks01 $
Je ziet dus alleen de command line?

Tik dit eens in: startx

Wat krijg je dan?
Bergen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:37:
Enfin, ik heb het gevoel dat je een serverinstallatie hebt gedaan ofzo. Doe eens startx na het inloggen.
Inderdaad, en in dat geval moet je dit intikken als je "dave@wks01 $" op je scherm ziet:
sudo aptitude install ubuntu-desktop

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 23:44 . Reden: Lekker snel weer :P ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties....

- het is idd geen grafische lay-out... enkel dos-achtig
- azerty staat correct vermits het bij de inlognaam niet dqve is maar dave
- geen sterretjes is idd beter...

ok dan ga ik even herstarten en die "startx" eens testen....

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je probleem is niet je toestenbord maar je Xserver (grafisch). Kijk eens of je met deze hint verder kan komen. Lukt het niet, raad ik je aan een nieuw (duidelijk) topic te openen met de gegevens die je dan hebt en het probleem waar je mee zit.

Verwijderd

Topicstarter
heb net een poging gedaan

login : dave
paswoord: "mijn paswoord"

en dan krijg ik: dave@wks01: ~$
hierachter typ ik dan startx
en krijg de fout dat dit geen command line is

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat je geen *'tjes of je wachtwoord in beeld ziet klopt natuurlijk. En als je een shell krijgt doe je natuurlijk niks "fout". Als je op ubuntu geen X krijgt heb je misschien de server-install te pakken, of heb je aangegeven dat je dat niet wil, hoe dan ook, er is genoeg te vinden over de grafische zaken aan de praat krijgen op ubuntu.
Ohja, verzin in het vervolg een topictitel die wel iets over je probleem vertelt, "ubuntu", "dvd speler" en "crm" zeggen natuurlijk helemaal niks.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.