Toon posts:

[Tweedehands]PowerMac/Mac kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik wil een tweedehandse PowerMac of Mac kopen om Adobe Photoshop CS2 te runnen en om website's mee te programmeren en designen.Als ik op de site de van Adobe kijk om te zien welke specs je nodig hebt om Photoshop CS2 te runnen staat er een G3/G4/G5 processor.Mijn vraag is als ik een PowerMac G3 Blue and White(processor=350MHZ/400MHZ Ram=256 MB + 512 Mb die ik erin ga stoppen HD=10GB + 40 GB) zal kopen.Kan je dan Mac OS X en Photoshop CS 2 soepel kunnen runnen :? .Zoniet welke configuratie zo dat wel kunnen :?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Soepel shoppen begint zo rond de 1Ghz G4 met minimaal 1GB ram. Ik begrijp dat je budgetgewijs niet heel veel te besteden hebt maar een 10GB harddrive en 350Mhz CPU is natuurlijk achterhaald voor het moderne programmeer en ontwerpwerk.

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:59:
Soepel shoppen begint zo rond de 1Ghz G4 met minimaal 1GB ram. Ik begrijp dat je budgetgewijs niet heel veel te besteden hebt maar een 10GB harddrive en 350Mhz CPU is natuurlijk achterhaald voor het moderne programmeer en ontwerpwerk.
Het is niet dat ik geen geld heb ofzo maar ik heb nog nooit met een mac gewerkt en ze vragen hier in een belgie voor een G3 Blue and White al snel 300 / 400 euro dus daarom :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mja, macs zijn over het algemeen wat duurder dan de gemiddelde pc...
maar ik raad je aan om eens naar de nieuwe intel mac-mini's te kijken.
begint rond de 600, en dat zal een stuk soepeler lopen dan wat voor mac dan ook 2e-hands voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:14:
begint rond de 600, en dat zal een stuk soepeler lopen dan wat voor mac dan ook 2e-hands voor die prijs.
Oké bedankt

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Wel nog even een latje van 512 mb erbij zetten anders gaat shoppen niet zo soepel

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Voor 400 mag je echt al wel een G4 iMac hebben hoor, dat bedrag voor een G3 vragen is gewoon schunnig.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
defusion schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:14:
Juist niet. De Adobe programma's draaien lekkerder op een G4 of een G5 momenteel. Pas de volgende versie van Photoshop draait lekker op een Intel mac.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik een G4 400 MHZ of 450MHZ zou kopen met 1 gig ram en zelf een hadreschijf van 80 gig er doen zou het shoppen dan soepel lopen of niet

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Een G4 400/450 MHz is prima om op te werken, mits je alleen voor office, surfen, muziekje draaien gebruikt. Ik heb zelf ook een tijdje een Powermac G4 400 gehad, toen nog Photoshop Cs. Werkte wel, maar als je dagelijkse kost gebruik is het niet te doen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bespaar jezelf de moeite en stel een goedkope zelfbouw pc samen voor dat geld. Of nog beter spaar even door, voor een Mac mini/iMac/Macbook :)

[ Voor 51% gewijzigd door O.D.Smolik op 17-07-2006 01:02 ]

Verwijderd

Ga voor een 2ehands g4 mini van 1.33 of 1.4, met minimaal 512 mb, dan zit je zeker goed, aangezoen die nieuw niet extreem duur waren moet dat voor 500 euro wel te vinden zijn. (hoe meer ram hoe beter, OsX is nogal blij met extra ram.

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:12:
Ga voor een 2ehands g4 mini van 1.33 of 1.4, met minimaal 512 mb, dan zit je zeker goed, aangezoen die nieuw niet extreem duur waren moet dat voor 500 euro wel te vinden zijn. (hoe meer ram hoe beter, OsX is nogal blij met extra ram.
Dat is inderdaad veruit het beste advies so far in het topic! Probeer een 1.25ghz mini af te dingen naar 250 ofzo, die dingen waren nieuw 499..

Overgens, digitalman, ik weet niet waar jij tweedehands macs zoekt, maar een PowerMac G4 466Mhz zie ik op www.tweedehandsmac.nl al voor 170 euro verkocht worden... Ik zie overgens 1,25 Ghz Mac Mini's voor 350 te koop staan, daar ding je nog makkelijk 50 a 100 euro vanaf.

[ Voor 23% gewijzigd door Matias op 17-07-2006 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:31:
[...]

Dat is inderdaad veruit het beste advies so far in het topic! Probeer een 1.25ghz mini af te dingen naar 250 ofzo, die dingen waren nieuw 499..

Overgens, digitalman, ik weet niet waar jij tweedehands macs zoekt, maar een PowerMac G4 466Mhz zie ik op www.tweedehandsmac.nl al voor 170 euro verkocht worden... Ik zie overgens 1,25 Ghz Mac Mini's voor 350 te koop staan, daar ding je nog makkelijk 50 a 100 euro vanaf.
Maar ik woon in Belgie

• Matias
  • Niet online
Daar kan ik ook niets aan doen :>

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voordeel ze hebben ook een link voor de belgen of anders gezegt het is een benelux site, je ziet ook belgische advertenties en die zijn vaak aangenaam van prijs. En een G4 met 1 Gb ram werkt best. Verwacht geen top prestaties maar het werkt wel. Voordeel is dat daar een brandertje in kan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wacht tot na de WWDC, waarschijnlijk worden de huidige mini's vervangen/verlaagd in prijs en tegen die tijd is er hopelijk ook Photoshop cs3 voor intel apple's. En ga daar dan voor, waarom een tweedehands apple kopen, de prijs is bijna hetzelfde als een nieuwe.

Verwijderd

Ik zie dat de belangrijkste vragen worden overgeslagen:
Wat is je budget?
Heb je al een beeldscherm? (i.vm. keuze iMac PowerMac)

Deze vragen kun je voor jezelf beantwoorden en wanneer je naar de site van Tweedehandsmac gaat dan kun je zoeken op alle advertenties in België. Ga naar de optie "Uitgebreid zoeken" en daar geef je bijvoorbeeld op dat je alleen de G4 wilt zien en alleen advertenties uit België (bij provincie). Vervolgens heb je een mooi overzicht waar je uit kunt zoeken wat je wil afhankelijk van je budget.

Verwijderd

I have 1 thing to say; KOOP EEN CUBE!!!! _/-\o_

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:52:
I have 1 thing to say; KOOP EEN CUBE!!!! _/-\o_
In dit topic is dit net zo nutteloze kreet als: KOOP EEN G3, DIE ZIJN VETT!!! |:(

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Op een G4 733 met 1GB geheugen draai ik CS2 prima. Maar veel lager moet je inderdaad niet gaan, dan wordt het erg veel wachten en koffiedrinken...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:11:
[...]

In dit topic is dit net zo nutteloze kreet als: KOOP EEN G3, DIE ZIJN VETT!!! |:(
Ja maar een G3 is niet vet en een Cube wel (spreek uit ervaring heb er zelf 1) :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:30:
[...]

Ja maar een G3 is niet vet en een Cube wel (spreek uit ervaring heb er zelf 1) :D
Ik heb ook een Cube maar ik ga geen Cube adviseren aangezien je niet een Cube moet kopen voor de snelheid maar voor het design. Geef liever een advies waar de TS wat mee kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met de prijsverschillen die je noemt heb je desnoods de kosten van te reizen naar Groningen er nog uit...

Maar ik ben niet zo overtuigd dat de verschillen echt zo groot zijn. Als ik op www.tweedehandsmac.nl kijk en puur naar advertenties uit BE zoek zie ik gelijk bovenaan een G4-400 AGP voor EUR 150 in Westvlaanderen. Dat is goedkoper dan doorgaans in NL :o

Gewoon even creatief zijn. Veel NL sites hebben veel BE advertenties, bovendien schijnt er ook een zuidelijke helft van BE te zijn waar allicht Apples te vinden zijn als je in het Frans zoekt :z

Pommes de Wallonie :+

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 18-07-2006 22:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:38:
[...]

Ik heb ook een Cube maar ik ga geen Cube adviseren aangezien je niet een Cube moet kopen voor de snelheid maar voor het design. Geef liever een advies waar de TS wat mee kan.
Wat mag ik soms geen ongefundeerde opmerking maken, jesus zeg tegenwoordig mag ook nix meer :+
Pagina: 1