Toon posts:

Snelle transfer tussen servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site die nogal hard groeit, en nu heb ik een dedicated server aangeschaft.
Hierop heb ik uiteraard root access. Op mijn oude reselleraccount heb ik echter alleen directadmin en ftp access.

Ik ben nu bezig met de verhuizing, de database is al overgezet en nu moeten de files nog. Met name een directory vol afbeeldingen vormt het probleem.
Deze directory wordt constant door de bezoekers aangevuld met meer afbeeldingen en is ongeveer 1 gig groot.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Op beide servers draait Red Hat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 23:31 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Wat dacht je van downloaden met FTP en weer uploaden met FTP naar de nieuwe server?

Of je zou FTP to FTP kunnen proberen (of hoe dat ook heet). Weet niet precies hoe dat zit, maar dan gaat het van ftp -> ftp en hoef jij t niet te down/uploaden

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ftp -> ftp heet fxp :)

Programma's als flashfxp kunnen dat doen. Dan connect jij dus naar beide ftp servers, en geef je aan dat de meuk van de ene naar de andere server gekopieerd moet worden. Met een beetje geluk werkt het, vaak is het een instelling of wat poorten openzetten.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
spone schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:34:
ftp -> ftp heet fxp :)

Programma's als flashfxp kunnen dat doen. Dan connect jij dus naar beide ftp servers, en geef je aan dat de meuk van de ene naar de andere server gekopieerd moet worden. Met een beetje geluk werkt het, vaak is het een instelling of wat poorten openzetten.
Kijk, dat zocht ik idd: http://www.smartftp.com/support/kb/index.php/14

Dus , probleem opgelost?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 15:31
Inloggen op je dedicated server, daarna vanuit je dedicated server inloggen op de ftp waar je site nu draait, en dan alle afbeeldingen downloaden?

Ohja, van tevoren kun je je site dan mss down gooien, of iig de mogelijkheid om afbeeldingen te uploaden disablen, zodat je ff geen nieuwe afbeeldingen ontvangt onder het ftp'en.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:30:
Ik heb een site die nogal hard groeit, en nu heb ik een dedicated server aangeschaft.
Hierop heb ik uiteraard root access. Op mijn oude reselleraccount heb ik echter alleen directadmin en ftp access.

Ik ben nu bezig met de verhuizing, de database is al overgezet en nu moeten de files nog. Met name een directory vol afbeeldingen vormt het probleem.
Deze directory wordt constant door de bezoekers aangevuld met meer afbeeldingen en is ongeveer 1 gig groot.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Op beide servers draait Red Hat.
Huidige afbeeldingen "gewoon" overzetten. je dedicated server ff testen op correcte werking.
Als alles goed werkt...

Tijdstip waarop je de minste bezoekers hebt, de afbeeldingen-mutatieje hele website tijdelijk blocken. Alles kopieren met FlashFxp (site to site transfer, zonder dat je er tussen zit, zou dus erg snel moeten zijn).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waarom in 's hemelsnaam moeilijk doen met FXP, wat misschien niet ondersteund wordt door de betreffende servers als je op een van de beide bakken gewoon shellacces hebt?

Gewoon inloggen op de dedicated server, evt. MC ofzo installeren voor het gemak, ftp verbinding openzetten met de oude server en gaan met die banaan. Ondertussen de oude server inderdaad even bllokkeren zodat je geen synchronisatie problemen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 17-07-2006 00:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

rsync anyone?

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:06:
Waarom in 's hemelsnaam moeilijk doen met FXP, wat misschien niet ondersteund wordt door de betreffende servers als je op een van de beide bakken gewoon shellacces hebt?

Gewoon inloggen op de dedicated server, evt. MC ofzo installeren voor het gemak, ftp verbinding openzetten met de oude server en gaan met die banaan. Ondertussen de oude server inderdaad even bllokkeren zodat je geen synchronisatie problemen hebt.
Orion, nog snel een commando/programma in redhat om me even op weg te helpen met ftp verbinding?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat denk je van zelf eens kijken/zoeken? Als je gewoon "ftp" typt heb je al een werkende client, hij noemt er nota bene zelf al een, en er zijn talloze andere, lftp, ncftp, gftp enzovoorts.

Verwijderd

Dankjewel blaataaps.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22
Als het echt veel data betreft geef ik het je te doen met FTP. Veel simpelere tools:

- rsync
- ssh + tar + pipes

als het snelle servers zijn gebruik ik het liefst optie 2, als ik al een deel heb staan gebruik ik optie 1.

Optie 2 is redelijk snel omdat het met een stream werkt ipv allemaal gare losse bestandjes:

tar cf - /home/data | ssh root@andereserver "(cd /; tar xvf -)"

Evt kan je met ssh nog voor snellere compressie algoritmes kiezen of evt compressie toepassen mocht je lijn niet al te snel zijn (voor 100Mbit is compressie overbodig).
Pagina: 1