Wat is het verschil tussen de processoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 16:43
Ik ga voor school een nieuwe laptop kopen maar snap het verschil tussen de verschillende processoren niet. Ik ben er net achter dat het aantal Ghz bij een laptop niet zoveel wil zeggen als bij een desktop maar daar houd het ook op. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende processoren..

Concreet; wat is het verschil tussen een Pentium M, een Centrino, een Dual Core Centrino en een Celeron (M)?

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Hier in de GoT kan ik wel een hele berg informatie vinden over complete laptops maar ik zie nergens concrete verglijken of directe informatie over een van de processors.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Lees de FAQ, en google is een beetje en lees wat review's.

Google en er gaat een wereld voor je open.

1337

Verwijderd

De een is weer wat sneller/goedkoper/zuiniger dan de ander. Centrino Duo is volgens mij de snelste van dat rijtje.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58

SpamLame

niks

Net zoals de desktop zijn de pentium en celeron de grote en kleine broer. De M staat voor mobile, wat
zoveel inhoud als zuiniger, Speedstep of EIST.
Centrino is een platform van Intel voor laptops waar, geloof ik, de cpu chipset gpu en wifi /nic allen van Intel moeten zijn voordat de Centrino sticker erop mag, van verschil is dus geen sprake. De core duo
die jij aanhaald is een cpu van Intel en wanneer deze in een laptop zite met nog meer Intel spul mag daar dus de Centrino sticker op.

Maar wat andere ook al meldde, dit is een zoek vraag

[ Voor 28% gewijzigd door SpamLame op 16-07-2006 22:56 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 21:58
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:52:
De een is weer wat sneller/goedkoper/zuiniger dan de ander. Centrino Duo is volgens mij de snelste van dat rijtje.
Core 2 Duo.

Centrino is toch enkel platform naam? en ik denk niet dat intel met 'centrine' nog verder gaat marketeren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's

* BalusC heeft niet het idee dat je überhaupt ook maar research hebt gepleegd. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT. Dit topic gaat ondertussen op slot ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.