Toon posts:

Problemen met Maxtor 200 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals hierboven vermeld......

De harde schijf tikt steeds vaker en is trager dan voorheen. Na meerdere keren getikt te hebben loopt mijn computer vast en kan ik niets anders doen als hem opnieuw opstarten. Ik heb op het forum al verschillende keren gezocht maar geen oplossing gevonden. Ook alle FAQ's heb ik al door genomen. Ook ben ik er al mee terug geweest naar de winkel maar daar zeiden ze dat hij in orde was ook Maxtor PowerMax gfeeft geen errors aan. hij heeft het voor dat hij raar ging doen eerst 3/4 jaar wel goed gedaan.

mijn systeem

ASUS A7V8X-X
AMD 2600+
ATI RADEON 9500 PRO
Maxtor 40 GB
Maxtor 200 GB

Ik hoop dat jullie misschien mij kunnen helpen????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tikken is vaak geen goed teken.
Harde schijven houden niet zo heel erg van instabiele voltlijnen, dus kijk eens of je voeding nog doet wat hij moet doen (welke is het, dat vermeld je niet bij de specs).
Verder kun je hem altijd eens testen in een ander systeem om te zien of je daar hetzelfde probleem hebt. Als hij daar hetzelfde doet dan gewoon teruggaan naar de winkel en uitleggen dat je getest hebt en het ding toch echt niet goed meer is, dan ruilen ze hem vast om.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

Tikken is einde verhaal in -heel- veel gevallen. Is alleen afwachten wanneer ie volledig de geest geeft. Begin iig. met backuppen van je data.

Voltagelijnen zou je idd. ook nog kunnen checken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

ik heb hem al in een ander systeem gehangen en daar deed hij het zonder problemen, dan zou ik idd denken aan de voltage, maar kan dat ook als hij eerst 3/4 jaar wel goed heeft gewerkt?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb dat tik geluid bij diverse Maxtor schijven gehad. De schijf "reset" op dat moment en calibreert de kop opnieuw. Na een tijd gaat de schijf dan echt dood en wordt niet meer gedetecteerd door de BIOS. Maxblast vindt de schijf fantastisch en geeft geen storingen?!?! Oftewel geen garantie claimen.
Voor mij dus geen Maxtor schijven meer....
Meedere PC's met zeker als zo'n 4 schijven. Mijn TB+ aan opslag staat voortaan op WD en Seagate. Daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad. Andere mensen hebben ervaringen die precies omgekeerd zijn.

This footer is intentionally left blank

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
een pgu heeft ook een levensduur
tip meet met een multie meter dit geeft een beter resultaat
dan bv met een prog
toch zou ik heel goed oppassen met een tikende maxtor want als ze dit gaan doen
is het in 99% kans dat die op hele korte termijn gaat opgeven!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties hier.

Probleem heb ik gevonden. Ik heb er een nieuwe voedeing in gehangen en nu werkt mijn systeempje weer als een trein......
Pagina: 1