Externe schijf intern maken geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb laatst op Drome13 (een lan waar het _erg_ warm was. zon beetje 30+ graden in de zaal :> ) Een paar files geleeched. Mijn interne schijf zat vol dus ik ging over op mijn externe. Deze werd erg warm, dus ging maar in korte stukjes van maximaal een uurtje aan.

Echter, nu ik een chieftec bigtower heb, was ik van plan de schijf intern te zetten. Echter werkt dit niet helemaal. De schijf moet volgens windows geformatteerd worden. Ik pakte R-studio erbij en bekeek de drive. Wat bleek, alle files die geleeched waren op de LAN party zijn defect/broken/kapot/foetsie of hoe het ook heet. Het bevat allemaal rode kruisjes iig.

Waar ik aan dacht was een chip in de IDE behuizing die te warm werd, gevolg datacorruptie. Maar dat kan het niet zijn, want na de LAN had ik nog niet gelijk de bigtower en ik heb zelfs nog een CD die ik geleeched had gebrand. En ook thuis heb ik de files nog geopend.

Weet iemand hoe dat zou kunnen komen? de schijf is een Hitachi t7k250 IDE versie. Hij werd altijd wel redelijk warm in de behuizing, maar nu valt het wel weer erg mee.

Ik snap namelijk niet dat juist alle geleechete files broken zijn, als het bij de inbouw intern had moeten gebeuren had alles weg moeten zijn, en niet precies de nieuwste files.

Kan ik dit gebruiken om retour terug te sturen? Ik heb nog garantie. Want als dit vaker gaat gebeuren ben ik er niet zo blij mee.

offtopic:

Ik wil evt nog een XFX Revo64 (3 ports SPU) kopen en er dan 2x80gb NCQ aan hangen (dat is wel SATA II). Zou dat lekker werken voor windows, of is dat totaal niet bedoeld voor dat soort werkzaamheden?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Subtiel schopje (8>

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Echt nix te vinden dus over deze XFX Revo64 SPU, ik ben zelf ook op zoek en misschien heb je hier iets aan;

http://www.pcper.com/arti...aid=189&type=expert&pid=4

mijn engels is niet skilled genoeg om alles goed te begrijpen, maar wellicht heb jij nog wel wat aan die info ;)