Beste mensen ik ben bezig met een site voor als ik op stage ga hier onder een linkje om te laten zien wat ik bedoel.
als je op mijn site kijkt zie je aan de rechter kant mijn laaste verhalen staan
deze stukjes tekst zijn een substring van een groter gedeelte tekst maar worden een beetje abrubt afgebroken als ik pech heb meestal midden in een woord
Deze stukjes genereer ik door middel van deze SQL query
Nu is mijn vraag is er een manier in SQL om ervoor te zorgen dat hij niet midden in een woord afbreekt maar bijv. aan het einde van een woord of een zin.
Ik los het het liefst met SQL op en niet met PHP omdat ik dan het hele verhaal moet ophalen en dan pas bewerken. En dat gaat denk ik stukken trager worden omdat het ontzettend grote lappen met tekst kunnen worden.
Eventuele andere op of aanmerkingen zijn ook van harte welkom.
als je op mijn site kijkt zie je aan de rechter kant mijn laaste verhalen staan
deze stukjes tekst zijn een substring van een groter gedeelte tekst maar worden een beetje abrubt afgebroken als ik pech heb meestal midden in een woord
Deze stukjes genereer ik door middel van deze SQL query
SQL:
1
| SELECT vID, titel, SUBSTRING(verhaal,1,164) AS verhaal FROM CURACAO_Verhalen ORDER BY vID desc LIMIT 4 |
Nu is mijn vraag is er een manier in SQL om ervoor te zorgen dat hij niet midden in een woord afbreekt maar bijv. aan het einde van een woord of een zin.
Ik los het het liefst met SQL op en niet met PHP omdat ik dan het hele verhaal moet ophalen en dan pas bewerken. En dat gaat denk ik stukken trager worden omdat het ontzettend grote lappen met tekst kunnen worden.
Eventuele andere op of aanmerkingen zijn ook van harte welkom.
[ Voor 4% gewijzigd door jvaneijk op 16-07-2006 20:59 ]