KPN kabelbreuk

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
ik heb adsl basic via xs4all, ongeveer 10 dagen geleden kwam ik thuis en had ik geen verbinding meer, de modem aan/uit gezet. de verbinding deed het weer, heb een paar dagen erna pas gemerkt dat mijn snelheid niet meer zo hoog was.
bleek dat mijn modem(speedtouch 510)te laag intrainde, op 4400 kB/s ipv de normale 6000 kB/s.
heb de modem toen een paar uur uitgelaten, want het is ook erg warm in mijn woning, toen trainde ie op 4000 in en nu nog maar op 3800.
KPN gebeld ticket nr aangemaakt na 4 dagen telefonisch contact, lijn gecheckt, zeg die gast je zit te ver van de centrale af, dus niet want heb vanaf het begin van de laatste snelheidsverhoging, de 6000 straight gehaald(heb DUmeter).
Ik heb gevraagd of er een kabelbreuk is geweest, want ze zijn driftig aan het graven in de wijk, zegt die gast dat het idd zo geweest is, maar dat de breuk 100% hersteld is!
de modem staat op dit moment 768/3808 up/down.
ik kan een monteur laten komen,maar als het niet aan kpn ligt moet ik dokken.
wat kan ik nog verder nog checken? (kabels heb ik al veranderd)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Hoever zit je dan van de centrale af? Is altijd wel belangrijk om te weten misschien is het toch te ver eigenlijk. Veder kun je je altijd laten controleren door een (technische) vriend die kijkt er anders tegen aan en zie misschien wat anders. Laat dan maar komen als hij ook niks vind. En is de analoge spraak ook nog goed?

verdwaalde ict'er op elektro!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Als ik het zo hoor ben je vrij zeker van je zaak. Als je vanaf je modem echt alles hebt gedubbelchecked zou ik ze gewoon langs laten komen hoor, en dan nogmaals aan de monteur uitleggen wat er is gebeurd en waar jij denkt dat het aan de breuk zou kunnen liggen. Denk dat je er dan wel goed vanaf komt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

5mebibyte schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:49:
Hoever zit je dan van de centrale af? Is altijd wel belangrijk om te weten misschien is het toch te ver eigenlijk. Veder kun je je altijd laten controleren door een (technische) vriend die kijkt er anders tegen aan en zie misschien wat anders. Laat dan maar komen als hij ook niks vind. En is de analoge spraak ook nog goed?
Hij zegt toch dat het voorheen wel werkte, en na een keer uitgevallen te zijn (kabelbreuk) niet meer optimaal werkt.

Ik zou ze inderdaad gewoon laten komen, je bent vrij zeker van je zaak. En zo moeilijk doen die monteurs ook niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier.

Ik zou niet weten of het een kabelbreuk is, maar gister hebben ze softwarematig hier in de centrale iets vervangen. Sindsdien doet de verbinding het stukken beter (niet optimaal).

Als je alles hebt dubbelgecheckt en je weet zeker dat het niet aan jou ligt, gelijk kpn bellen... (ik heb een half jaar voor 100kb/s gedokt, ipv de 640 die ik direct na de verhoging een tijd wel haalde).

Suc6!

• 5mebibyte
CodeCaster schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:55:
[...]

Hij zegt toch dat het voorheen wel werkte, en na een keer uitgevallen te zijn (kabelbreuk) niet meer optimaal werkt.
En Dus :? Dat is dus een garantie dat het in de toekomst wel werkt, tuurlijk kan het die kabelbreuk zijn laten we eens geen tunnelvisie hebben totdat iemand die het beter zou moeten weten een digagnose gesteld heeft, tot die tijd zou ik niks uitsluiten.
Zomaar van hier thuis:
Tv signaal was voorheen hier goed maar sinds een jaar of eigenlijk de grote campagne voor digitale tv wordt het signaal ook steeds zwakker rara hoe komt het?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Test ook even een ander modem (of die van de monteur als hij er is) want het kan ook samenvallen toevallig met een ST 510 die aan het afserven is. Er is een hele grote serie gemaakt met 'slechte' condensatoren die het na 1 a 3 jaar gewoon echt langzaam gaan begeven.

Effect is dan gelijk dat je modem opeens (steeds) lagere snelheden gaat verbinden en instabiel gaat worden. Uiteindelijk stopt het helemaal...

--

Het kan ook zijn dat je net-aan die snelheid haalde en dat er na de reparatie van de kabel (las) nu iets minder signaal is waardoor dit het effect is. Effect is behoorlijk, maar dat kan best...

'k Vermoed niet dat KPN die las (gerepareerde breuk) gaat opgraven weer om te kijken of het wel netjes is gedaan. Maar wie weet...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• thefxr
ik heb idd al een 510 versleten, met het bekende telco probleem, maar die gaf ook een rood lampje aan!
dit is dus de 2de, ik heb hem vannacht uitgezet en nu vanmorgen verbind ie nog maar met 2500 Kb/s down, denk nu toch dat ik richting de modem moet denken, ik heb geen 2de dus ff eentje op MP kopen ofzo.
ik zit op 2 Km van de centrale af!

[ Voor 6% gewijzigd door thefxr op 17-07-2006 23:18 ]

Verwijderd

Een kennis van me heeft regelmatig hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk dat je op een ouderwetse waaierkast staat aangesloten, in dat geval moet een monteur even de koperen contacten komen opschonen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:57
Zelfde probleem hier gehad eerst 8Mbit en opeesn was er nog maar 6 en later 4.. bleek dat hier ook gewoon brakke kabels liggen in de woonwijk wat pas na 1 jaar werd toegegeven. ik denk dat je er weinig aan kan doen.

• thefxr
dit zijn mijn telnet waardes, miss dat iemand hier iets uit kan halen?, ik heb nl geen info wat de normale waardes moeten zijn.

=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : ALCB BDCM
VendorSpecific : 0000 6193
StandardRevisionNr : 01 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 8.0 9.0
Attenuation [dB] : 24.0 10.0
OutputPower [dBm]: 19.5 10.5

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 8905 3776
Upstream : 1811 768

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 6521865 2764904
Upstream : 27394310 11615056
Current Connection
Downstream : 6521774 2764904
Upstream : 27394310 11615056
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 6
Received HEC : 5
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 0
Transmitted HEC : 0

Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Loss of link: 0 failures
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Loss of link: 0 seconds
Far end failures current day
Far end failures previous day
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 6 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 6 seconds
Near end failures previous day

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
* nachtnet leest aandachtig mee, heeft sinds enige tijd zelfde probleem met verbinden verbinding wordt er regelmatig uitgegooid

• bjck
Das best wel een lage snelheid voor de demping op die lijn (attenuation van 24 om 10). Je margins zijn nu nog 8dB inderdaad bij deze snelheid. Maar dat is best heel raar en lijkt alsof er (veel) ruis op je telefoonlijn zit. Misschien bij het repareren van de bundel in de grond toch niet zo netjes gedaan... Of verderop ook kapot getrokken en net niet gebroken.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dit ook gehad (Thomson 510v4), bij mij ging ik van 8/1mbit naar 7/1, 5/1, 3/1 en uiteindelijk 2240/780.
Dit kwam door een defecte modem (maar kon ook door snelheids vehoging/adsl2+ komen hadden ze gezegt bij KPN), na UREN met KPN aan de lijn gehangen te hebben je kent dat wel sluit modem zus aan doe zo en bel over half uurtje terug,en met vragen als: hoever zit je van je inkomende punt vandaan etc (ookal heeft het 2 jaar goed gewerkt) zou het er volgens KPN aan liggen dat ik niet rechtstreeks op het "ISRA" punt zit aangesloten.

Na het testen van een ander Thomson 510v4 modem die wel weer gewoon op 8/1mbit trainde lag het er volgens KPN nogsteeds aan dat ik "tever" van het ISRA punt afzat, +/- 3 meter en daarom mijn oudere modem niet goed werkte. De enige reden dat ik niet op het ISRA punt zit is omdat er geen stopcontact zit.

Na getouwtrek tussen KPN technische dienst en Xs4all gaven ze me wel gelijk dat de modem gewoon defect was, maar dat ikzelf een nieuwe aan moest schaffen, na gedreigt te hebben naar een andere ISP over te stappen omdat ik daar wel gewoon gratis een nieuw modem zou krijgen heb ik nu een Thomson 546 gratis opgestuurd gekregen.

Mijn tip houd je poot stijf en drijg anders naar een andere ISP over te stappen omdat je dan gewoon een gratis modem krijgt.

p.s. ik heb nu wel 12/1 mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 18-07-2006 00:17 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Om even op je verhaal door te gaan prutser001 heb ik dat ook gemerkt. Ik wist dat mijn modem kapot was. Hij had het altijd gedaan en binnen de korste keren viel hij telkens uit. Dus ik de technische dienst opbellen 1ste lijns: Ja doe dit zus en zo. Oke ik gedaan maar werkte allemaal niet. Dus ik werd later terug gebeld en nog is een keer :Ja doe dit zus en zo. Dit tot twee keer toe.

Uit eindelijk toen ik de derde keer werd terug gebeld zegt op een gegeven moment de helpdesk medewerker : Zeg gewoon even dat je het modem bij een vriend hebt getest. Dat zei ik dus met volle overtuiging(want schijnbaar wordt daar ook alles opgenomen :S ).En binnen een week had ik een nieuw modem in huis liggen.

Self reflection is the school of wisdom

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook ik heb dit probleem gehad. Mijn oplossing was om het abonnement op te zeggen en te switchen naar chello.

Verwijderd

In ieder geval, het is nog steeds bagger hier.

Ik moet wel zeggen, hij heeft sinds de verhoging (naar 6mbit) het 3/4 maanden goed gedaan, toen heb ik eens het modem gereset, daarna ging hij rare dingen vertonen (uitvallen, lagere snelheid intrainen). Is het modem kapot? Het is een Speedtouch 510 Multi PC modem die al weer 3 à 4 jaartjes oud is.

Ik hoop dat dit het probleem is want dan haal ik een nieuw modem... ik wordt er gek van.

Gelukkig heeft de KPN een goede service hier hoor :)

Groetjes

• thefxr
na 2 modems (isdn+pstn) iemand had me een verkeerd modem verkocht, is de snelheid met het nieuw pstn modem optimaal, 6144 down en 768 up!!
het probleem was dus een aftakelende 510 modem, dit is al mijn 2de modem wat ik versleten heb!
hoop dat anderen wat aan deze info hebben! :)

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:38:
In ieder geval, het is nog steeds bagger hier.

Ik moet wel zeggen, hij heeft sinds de verhoging (naar 6mbit) het 3/4 maanden goed gedaan, toen heb ik eens het modem gereset, daarna ging hij rare dingen vertonen (uitvallen, lagere snelheid intrainen). Is het modem kapot? Het is een Speedtouch 510 Multi PC modem die al weer 3 à 4 jaartjes oud is.

Ik hoop dat dit het probleem is want dan haal ik een nieuw modem... ik wordt er gek van.

Gelukkig heeft de KPN een goede service hier hoor :)

Groetjes
Zou hem maar eens vervangen ja. De nieuwe vervanger is de ST516 (1 poorts) of ST546 (4 poorts) van Speedtouch.

• 5mebibyte
thefxr schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:24:
na 2 modems (isdn+pstn) iemand had me een verkeerd modem verkocht, is de snelheid met het nieuw pstn modem optimaal, 6144 down en 768 up!!
het probleem was dus een aftakelende 510 modem, dit is al mijn 2de modem wat ik versleten heb!
hoop dat anderen wat aan deze info hebben! :)
Toch altijd fijn om te horen dat het weer goed werkt zonder problemen. Het is dus een zeer vervelende samenloop van omstandigheden geweest met die kabelbreuk en een versleten modem. Altijd aan blijven denken dat er meer mogelijkheden zijn. En is de monteur nog langs geweest of was je hem voor :) ?

• thefxr
nee, geen monteur,ik was hem gelukkig voor, anders had ik moeten dokken!! :P

• nickbear
  • Laatst online: 06-01 02:04
heel vreemd. heb dezelfde problemen vanaf die tijd (modem wat uitvalt enzo, sync weg etc), mijn theorie: die hitte. Ik heb nu een sweex adsl router (kloteding) en die presteert ook niet. Denk dat er dus serieus iets mis is met de verbinding. heel vervelend.

sweex adsl router valt namelijjk niet uit, maar gister had ik gewoon snel internet (po nieuwsgroepen 320kb/sec) en niks aan het handje, vandaag weer ontzettend traag (30kb/sec en erg variabel)

• thefxr
nickbear schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:32:
heel vreemd. heb dezelfde problemen vanaf die tijd (modem wat uitvalt enzo, sync weg etc), mijn theorie: die hitte. Ik heb nu een sweex adsl router (kloteding) en die presteert ook niet. Denk dat er dus serieus iets mis is met de verbinding. heel vervelend.

sweex adsl router valt namelijjk niet uit, maar gister had ik gewoon snel internet (po nieuwsgroepen 320kb/sec) en niks aan het handje, vandaag weer ontzettend traag (30kb/sec en erg variabel)
je moet 2 dingen onderscheiden, de snelheid waarmee de modem zicht verbindt met de centrale van KPN (intrainen) en de snelheid die je met jouw internetverbinding haalt (providersdeel).
als de modem lager inbelt dan het abo wat je hebt, dan is het de modem of de verbinding met de centrale. dan ligt het aan KPN.
Belt jouw modem wel met de juiste snelheid in, maar is je verbindingssnelheid een stuk lager, dan ligt het aan je provider en moet je die dus opbellen/mailen.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:45
thefxr schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

je moet 2 dingen onderscheiden, de snelheid waarmee de modem zicht verbindt met de centrale van KPN (intrainen) en de snelheid die je met jouw internetverbinding haalt (providersdeel).
als de modem lager inbelt dan het abo wat je hebt, dan is het de modem of de verbinding met de centrale. dan ligt het aan KPN.
Belt jouw modem wel met de juiste snelheid in, maar is je verbindingssnelheid een stuk lager, dan ligt het aan je provider en moet je die dus opbellen/mailen.
Het maakt niet of het aan de KPN ligt of niet, wanneer jouw modem te laag intraint, óp je IS/RA-punt (dus het ligt niet aan jouw bekabeling), dan moet je provider het oplossen - en moet je die dus bellen - of dat nou KPN, Het Net of bv. Speedlinq is. Wanneer je modem goed intraint en je haalt je snelheid niet, dan ligt het zeker niet aan je provider. Het is altijd of iets in het modem zelf, of je bak is brak.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vinnienerd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:41:
[...]

Het maakt niet of het aan de KPN ligt of niet, wanneer jouw modem te laag intraint, óp je IS/RA-punt (dus het ligt niet aan jouw bekabeling), dan moet je provider het oplossen - en moet je die dus bellen - of dat nou KPN, Het Net of bv. Speedlinq is. Wanneer je modem goed intraint en je haalt je snelheid niet, dan ligt het zeker niet aan je provider. Het is altijd of iets in het modem zelf, of je bak is brak.
Dat hoeft dus niet. In 95 procent van de gevallen ligt het inderdaad aan de kant van de gebruiker (of het modem nu wel of niet goed intraint), maar als je modem niet goed intraint hoeft er geen probleem te zijn bij de provider (te grote afstand of slechte interne bekabeling kan ook het probleem zijn of kapot modemzoals bij TS) en als je modem wel goed intraint kan het probleem nog steeds bij de provider liggen (zo hadden wij een paar jaar geleden performance problemen op het bbnednetwerk door overbelaste nrp's. De modems van klanten trainden toen gewoon goed in).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1