Z5400 met cheap geluidskaart of x-fi ?

Pagina: 1
Acties:

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Gegroet mede-tweakers,

Ik heb een Logitech Z5400 aangeschaft, en heb mij bij mycom laten informeren dat met deze set een wellicht goedkope geluidskaart voldoende is voor uitstekend geluid en is een x-fi niet nodig met deze boxen set.

Met mijn onboard (Asrock dual-sata2) geluidskaart is het geluid om te huilen, maar nu ik overal lees dat de gebruikers met een x-fi zeer tevreden zijn wou ik deze ook aanschaffen. Als ik echter terug kijk naar wat de medewerker van mycom mij informeerde zou het weggegooid geld zijn, omdat een goedkopere geluidskaart ruim 70 euro goedkoper is.

Zou iemand mischien een beargumenteerde reply kunnen plaatsen om mijn keuze voor de geluidskaart te bevestigen ? :/

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ben het daar niet mee eens (ex-mycom medewerker).

Waar gebruik je het voor??
-Games?
-Films?

als je alleen films kijkt is een kaart als de audigy 2 genoeg, ben je een film freak neem je een HDA Xplosion

voor Games
is een X-Fi xtrememusic de beste keuks wegens het helaas alleen recht van EAX

1337

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het lijkt mij dat een geluidskaart nogal wat uitmaakt. Als de boxenset slecht geluid aangeleverd krijgt is het geluid dat jij hoort ook slecht. Je moet dus wel een goede geluidskaart hebben om goed geluid te krijgen, en wat een goede geluidskaart is is nogal subjectief. De een vindt de ene kaart een mooi geluid geven, en een ander zweert weer bij een andere. In principe kan je er wel vanuit gaan dat de zeer populaire kaarten ook een goede kwaliteit bieden, bijvoorbeeld dus de X-Fi. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Voor mij dezelfde kwestie, ik heb een Z-5400 besteld en krijg hem dinsdag binnen. Ik moet nog even kijken of onboard geluid echt dramatisch is anders ik wil ik een een goede geluidskaart kopen. Ik gebruik hem heel af en toe voor games maar meestal gewoon voor muziek en internetten e.d. Iemand een aanrader? (el-cheapo ;) )

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
een audigy 2 is nu goedkoop op de kop te tikken omdat hij al "verouderd" is.
toch weet hij er nog best lekker geluid uit te persen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik denk dat je met je onboard sound zeker geen beroerd geluid hebt... ik denk dat je pas echt het verschil gaat merken als je de Xfi daadwerkelijk hoort. misschien dat je de boxen eens aan kan sluiten bij iemand die een Xfi heefT?>

Etuuuuuh!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het jammer vinden om zo'n dure speakerset te kopen, en dan de onboard of een cheape geluidskaart. Waarom?

Creative heeft CMSS en EAX, deze technologieën helpen echt super veel als je muziek luistert en gamed. Dankzij CMSS word het geluid een stuk 'dieper' en met EAX word het echt alsof je in het spel zit.

Wat ik zou doen: mooie creative kaart,hoeft geen X-fi, een audigy value voldoet ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 23:34 ]

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
Crypter schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:31:
Ik denk dat je met je onboard sound zeker geen beroerd geluid hebt... ik denk dat je pas echt het verschil gaat merken als je de Xfi daadwerkelijk hoort. misschien dat je de boxen eens aan kan sluiten bij iemand die een Xfi heefT?>
ehm, FOUT!
ik heb hetzelfde moederbord, en iemand anders die ik ken ook, de onboard sound is echt HEEL slecht.
heb vroeger een ander ASrock bord gehad (k7s8x), waar de onboard soundcard nog een redelijk geluidje gaf, niet erg mooi, maar het was te doen.

dit bord, geeft zo'n slecht geluid, is gewoon niet de moeite om die te gebruiken.

terug on topic: ik heb zelf een audigy 2 ZS (op een Z-5500), geeft een mooi geluid.
goed voor games, films, MAAR je mist wel de mogelijkheid om de digitale uitgang (S/P DIF) op 44,1khz te zetten, waardoor dts cd's ruis zullen geven.

de X-fi heeft wel de 44,1KZH mogelijkheid voor zover ik weet (zonder resampling, wat de audigy dus doet :(), en ik zou m'n audigy best willen omruilen voor een xfi...

alleen ben ik het nog niet helemaal eens met de prijs van de xfi :P

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje aan de topicstarter. Zitten de optische uitgangen achter op de subwoofer, of op die control unit kastje ? Dan kan ik namelijk kijken hoe lang mijn optische kabel moet zijn.

EDIT: Nog een vraagje, hoe lang zijn de kabels van de speakers ongeveer, want het staat nergens op internet vermeld ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 14:18 ]

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
ik denk dat ze achterop de control-pod zitten, zo is het bij m'n z-5500 ook, en volgens mij gaat dat bij die 5400 sets niet anders. :)

Verwijderd

ik ben net van Audigy(ging kapot), naar onboard sound en toen naar X-FI gegaan en kan jullie vertellen dat de X-FI zowel in gewoon muziek als games een enorme verbetering is. De kaart klinkt veel krachtiger en vooral zuiverder. Ook is de kanaalscheiding veel beter. Je hoort achter en midden nu veel beter.
De kaart heeft een speciale mode voor muziek en games. Erg fraai. Het staat voor mij buiten discussie of het de moeite waard is om een xfi te kopen want hij is echt geweldig en is niet te vergelijken met een onboard kaart en eerlijk gezegd ook niet met een audigy2.

Je koopt toch ook geen B&W 5.1 boxen set van 3000,- en hangt er een 100,- akai receivertje aan? :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Uhm... die Z5400 wordt toch digitaal aangesloten? Als het geluid dan "om te huilen" is, heb je ofwel ergens rare instellingen, ofwel is die Z5400 om te huilen...

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Onboard blijft brak of het nu digitaal is of niet..
Ik heb zelf voor een Z2300 analoog een Audigy 4 gekocht, is te koop vanaf 44 euro online en presteert voor muziek prima. Voor games voldoet ie ook aardig met dedicated sound processor (meer fps) en EAX 4.0. Het is een soort verbeterde audigy 2. Neem in ieder geval géén audigy SE, dat zijn slechtere kaarten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Als je het over spellen hebt of over analoog uit, ok. Maar het enige dat gaar is aan digitaal uit via onboard spul, is dat alles naar 48kHz wordt omgezet (tenzij je HD Audio hebt...). Maar dan nog... de Windows mixer doet meestal het resamplewerk, en als je daarvan de kwaliteit op hoog laat staan zal het echt zo slecht niet zijn.

Verwijderd

Ik heb net men Z-5400 binnen en het onboard geluid is echt wel goed voor mij. Maar hij speelt enkel 2.1 geluid, terwijl de drie 3.5 MM kabels er gewoon in zitten. Heb de driver van men moederbord er ook al opgezet een hij ondersteund toch echt wel 5.1 geluid. Weet iemand wat je precies moet instellen om 6 kanaals geluid te krijgen op men PC ?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen idee... maar ik begrijp uit je post dat je dit spul dus wel analoog moet aansluiten? Dan heb ik verkeerd gelezen, en niks gezegd :P

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:29:
Ik heb net men Z-5400 binnen en het onboard geluid is echt wel goed voor mij. Maar hij speelt enkel 2.1 geluid, terwijl de drie 3.5 MM kabels er gewoon in zitten. Heb de driver van men moederbord er ook al opgezet een hij ondersteund toch echt wel 5.1 geluid. Weet iemand wat je precies moet instellen om 6 kanaals geluid te krijgen op men PC ?
En toevallig luister je naar een mp3'tje zeker? Dit is gewoon een stereo-signaal en daar verander je niets aan. Probeer eens een dvd'tje te kijken welke zeker weten een 5.1 signaal heeft. 99% zeker dat het dan wel werkt :)

Verwijderd

Goed geraden ;) Ik heb een DVD geprobeerd en die werkt prima ! Bij muziek lukt het nu ook, ik had als effect Stereo, terwijl Stereo x2 en Dolby Pro Logic II Music wel 5.1 geven :P
Pagina: 1